Lech Wałęsa przemawia do protestujacych. fot. PAP/Adam Warżawa
Lech Wałęsa przemawia do protestujacych. fot. PAP/Adam Warżawa

Wałęsa na demonstracji przeciw reformie sądownictwa. "Zawsze będę z wami"

Redakcja Redakcja Protesty społeczne Obserwuj temat Obserwuj notkę 105

- Mimo swojego stanu, zawsze będę z wami, nawet jeśli was aresztują - powiedział Lech Wałęsa na manifestacji w Gdańsku zorganizowanej przez KOD.

Na manifestacji na placu przed Pomnikiem Poległych Stoczniowców przeciwko przyjętym przez parlament reformom sądownictwa uczestniczyło kilka tys. osób.  Zebrani apelowali do prezydenta o zawetowanie ustaw o KRS, ustroju sądów powszechnych oraz Sądzie Najwyższym. Od kilku dni podobne protesty odbywają się w wielu miastach kraju.

"Zawsze będę z wami"

Pierwszy lider Solidarności został przywitany przez demonstrujących owacjami. Zgromadzeni odśpiewali mu "Sto lat". - Zostało tylko 25 lat - zażartował.

- Żeby nikt nie miał wątpliwości, że ja mimo swojego stanu... zawsze będę z wami. Ktokolwiek zacznie prowadzić tego typu spotkania, proszę was, by zawsze powiedział: kłania się wam Lech Wałęsa i zawsze jest z wami i zaraz dotrze, jeśli mu tylko na to warunki pozwolą - zapewniał b. prezydent RP.

Podkreślił, że "naszemu pokoleniu udało się w sytuacji nieprawdopodobnej wyprowadzić Polskę na wolność" i "osadzić ją na trójpodziale władzy". - To jest najważniejsza rzecz, jaka nam się udała. Ktokolwiek chce zakłócić najważniejsze zwycięstwo, wy, przede wszystkim młodzi, nie możecie mu na to pozwolić. Wszystkie siły i środki macie poświęcić temu, aby odzyskać to, cośmy wywalczyli w roku 1980. Ktokolwiek będzie chciał walczyć, może zawsze spojrzeć w lewo i prawo, i ja z nim będę - mówił były prezydent.

"Mnie pierwszego chcieli zniszczyć"

- Teraz zauważacie, dlaczego mnie jako pierwszego chciano zniszczyć. Dlatego że zamach już planowano za rządów Jana Olszewskiego (...) Tylko, że ja - czując wasze poparcie - byłem tak mocny, że rozwaliłem ten cały układ. Dlatego oni mi z zawiści i zazdrości, i za to, że ich pogoniłem. Na papierach ubeckich próbowano mnie zrobić, dokładając agentów stoczniowych do mojej teczki, próbowano mnie w taki sposób bezczelny załatwić - podkreślił Wałęsa.

- Szanowni młodzi ludzie, (...) musicie odzyskać trójpodział władzy - podkreślił były prezydent, zwracając się do tłumu. Jego zdaniem są dwie drogi. - Jedna uliczna, czego nie proponuję. Druga - tego typu spotkania, w każdej wiosce, i pokazywanie ludziom, do czego to doprowadza - zaznaczył.


Wałęsa: Musicie odzyskać trójpodział władzy (TVN24/x-news)

źródło: PAP

KJ

Uwaga! © Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo