Darski 13

komentarze użytkownika

  • 28.08.2010 16:40

    @acton

    1. Zgodnie z prawdą nie od 1979 roku tylko od września 1976 roku,ale to już "czas zaprzeszły dokonany". Podonie nie było żadnej "naiwności".
    2. Kiedy Polacy zrozumieją, że PO jest wynajęta przez władzę, czyli środowiskoi ustalające reguły gry, do rządzenia czyli podejmowania decyzji w ramach ych reguł gry by zapeniać bezpieczeństwo ubecko-agenturalnemu establishmentowi (media to tylko narzędzie) - obawiam się, że nigdy. Poza tym zawsze można wygenerować nową siłę, która przejmie tę funkcję od PO, jak ta przejęła od UW i SLD.
    Przykro mi w telekracji władzy obalić się nie da bez pomocy z zewnątrz, chyba że ma się własne, równie potężn media, dlatego nawet ich zaczątek po naszej stronie tak się zażarcie zwalcza. Nawet podejmje się kroki prowadzące do odebrania koncesji Radiu Maryja, mimo, że ma tylko 2 proc. słuchalności. Pewnie w rzeczywistości do 1 mln.
    Odpowiedź będzie przewrotna: zrozumieją jak będzie gotowa nowa PO (Ryj - to taka próba, już prosto związana z Moskwą, ale na razie nieudana) do pełnienia starych funkcji. Proszę zauważyć jak Fakt porównał Tuska. On już jest na samej końcówce. Moskwa ma nowych, jeszcze bardziej dyspozycyjnych.
    pozdro j.
    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: KRZYŻ – SYMBOL RELIGIJNY CZY NARODOWY
  • 27.08.2010 20:53

    @Szczuras Chaosu

    O ile wiem, krzyż jest symbolem chrześcijaństwa, a nie tyko katolicyzmu.
    Pierwotne i końcowe zamierzenie było takie samo. W XIX wieku (też za komuny, ale już tego nie pisałem z braku miejsca) był uznawany za symbol religijny i narodowy, dziś jest taki nadal ale już nie ma tej siły i tego znaczenia dla wszystkich, dlatego sam nie wystarcza.
    Poza ym - co jest istotą kwesti - Krzyż Pamięci - ma obecnie przede wszystkim znaczenie symbolu narodowego, gdyż znów zaczynają się zabory, znaczenie religijne jest na drugim miejscu. Ci co boją się narodowej (politycznej) wymowy Krzyża (prawda o Smoleńsku) za wszelką cenę chcą go sprowadzić do funkcji wyłącznie religijnych i to fanatycznych, natomiast nawet dla ateistów jest on symbolem Prawdy, pod warunkiem wszakże, że ci ateiści chcą Polski wolnej a nie skundlonej i pełzającej przed Rosją.
    Chyba teraz jestem już dobrze zrozumiany.
    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: KRZYŻ – SYMBOL RELIGIJNY CZY NARODOWY
  • 25.08.2010 10:22

    por. Kalota pamięta o "Filozofie"

    Abp Życiński był w latach 1977-1990 rejestrowany przez IV KW MO w Częstochowie jako TW ps. „Filozof’ pod numerem 1263. Materiały archiwalne zniszczono w styczniu 1990 r. „Filozofa” miał pozyskać naczelnik Wydziału IV ppłk Alojzy Perliceusz, a jego kolejnymi oficerami prowadzącymi byli: kpt. Stanisław Boczek (1978-1984), por. Zbigniew Kalota (od 1984). Z zachowanych akt lokalu kontaktowego SB o krypt. „Wanda” (ul. Józefitów 15/7 w Krakowie) wynika, że odbywano w nim spotkania z „Filozofem”. Por. IPN Ka 0026/1067. Kościelna komisja historyczna milczy w tej sprawie, choć wie o tym od dwóch lat. Ksiądz Tadeusz Isakowicz-Zaleski o tym informował w styczniu 2007 r. przewodniczącego Episkopatu Polski, ale dostał tylko jednozdaniową odpowiedź. O sprawie od 4 lat wie także od księdza Isakowicza-Zaleskiego ks. kard. Stanisław Dziwisz, który z tego między innego powodu publicznie domaga się „betonowania akt IPN na 50 lat”.
    TOMASZ SAKIEWICZ: ILUMINACJA ABP. ŻYCIŃSKIEGO
  • 23.08.2010 00:39

    @dodam

    Dziękuję za miłe słowa. Znam tę technikę dezinfomacji, nagminnie używa jej Paradowska: wie Pan to jest napisane na kiepskim papierze, a więc bzdura.

    Z tym, że tu był użyty argument zanurzenia gazowców, więc czekam spokojnie na dane o przekroju rury. Widziałem rury na zdjęciach przygotowane do kładzenia na dnie Bałtyku i na pewno nie mają 60 cm, tylko dwa razy więcej. Z otuliną na pewno.

    Serdecznie pozdrawiam j.
    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: PRZY TOBIE, NAJJAŚNIEJSZY PUTINIE, STOIMY I STAĆ CHCEMY!
  • 23.08.2010 00:35

    @Urszula Domyślna

    żeby cokolwiek zrobić, trzeba mieć odpowiednią pozycję. Inaczej można sobie pogadać pod poduszką do męża/żony. To włanie od możliwości zależy czy się mogło coś zrobić i to wykorzystało do działania czy nie wykorzystało albo nie mogło się nic zrobić poza pogadaniem z sąsiadem.
    Niestety, polityka partyjna polega przede wszystkim na ochronie zdobytej pozycji lub walce o nią. Ochrona zaś wymaga dbania o układy, nie narażanie się itp. (jak się narazisz Agorze, to konkurencja powie że psujesz wizerunek partii, rozgrzane sędziny też czekają), a to zmniejsza, jeśli w ogóle nie wyklucza skutecznego działania.
    Poza tym, nie można skutecznie działać wbrew woli większości, gdy nie ma się aparatu odpowiedniej skali. tzn. można sobie wydawać pisemko w nakładzie 100 egzemplarzy, którego nikt nie czyta, jak ktoś nie ma co robić. Tylko po co?
    Zdrówko J.
    p.s. większość nie ma zapotrzebowania na prawdę tylko na kłamtwo, które tworzy pozory bezpieczeństwa.
    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: PRZY TOBIE, NAJJAŚNIEJSZY PUTINIE, STOIMY I STAĆ CHCEMY!
  • 22.08.2010 16:13

    @Darski 13 p.s.

    "największych obecnie istniejących na świecie gazowców" - czy Pan rozumie co cytuje?

    polecam słowo OBECNIE. To chyba nie to samo co zawsze.

    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: PRZY TOBIE, NAJJAŚNIEJSZY PUTINIE, STOIMY I STAĆ CHCEMY!
  • 22.08.2010 16:07

    @shipshape

    Poproszę o konkrety:
    głębokość toru 13,5 - kwstionuje Pan czy nie?
    zanurzenie minimalne - 11,4 - kwestionuje Pan czy nie?

    średnica rury z otuliną - no właśnie, ile?

    Bo jeśli głębokość toru 13,5, zanurzenie minimalne 11,4, wolne miejsce 1,5, to 11,4 plus 1,5 daje 12,9, a więc przekrój ury z otuliną, który Pan przemilcza, wynosiłyby 60 cm. Czy tak?
    I musimy przy tym zakładać, że w przyszłości nic się nie zmieni.

    Rozumniem, że Niemcy mają rcję, nie chcąc wkopywać, zaś Polacy (ze Szczecina), którzy tego się domagali są nieukami.
    Rozumiem, że dla Pana bliższa ciału koszula, ale czekam na Pana dane odnośnie przekroju rury z otuliną i dowód, iż w przysłości nie będzie żadnych zmian w poziomie morza i dna Bałtyku.

    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: PRZY TOBIE, NAJJAŚNIEJSZY PUTINIE, STOIMY I STAĆ CHCEMY!
  • 22.08.2010 12:24

    @shipshape

    Jeżeli tor ma 13,5 metra, gazowce 12,5 m zanurzenia, pozostaje wolne 1 metr, ale rura ma swój przekrój, który należy dodać. Pozostaje jeszcze kwestia podnoszenia się dna,ewentualnych zmian poziomu mrza i przyszłego zanurzenia gazowców oraz jak będzie kładziona rura, bezżpośrednio na dnie czy podporach - bo to podniesie poziom dna względem zanurzenia statku. Rozumiem, że Pan przyjmuje, że gazowce o zanurzeniu 11,4 - 12,5 będą płynęły torem o głębokości 13,5 metra nad rurą która będzie miała przekrój 0 m. Przecież dlateg należy ją wkopać, żeby te 13,5 metra było aktualne.
    O zagrożeniu wspomnianym przez Pana nie pisałem, gdyż nie mogłe pisać o wszystkim. Tuchodzi o pokazanie onsekwecji w polityce.
    PUBLIKACJE GAZETY POLSKIEJ: PRZY TOBIE, NAJJAŚNIEJSZY PUTINIE, STOIMY I STAĆ CHCEMY!
  • 14.08.2010 10:57

    Autor

    Tam est napis "zginęli 14 i 15 sierpnia 1920 r. w boju o Ossów" - chyba tylko skończony debil nie rozumie wydźwięku tych słów. Czy powstanie pomnik żołnierzy von dem Bacha-Zalewskiego, którzy "w sierpniu i wrześniu 1944 roku zgnęli w boju o Warszawę".
    CORYLLUS: O dobrych i złych pomnikach
  • 14.08.2010 10:34

    @Free Your Mind

    1. Naród żąda: Putin zamiast krzyża!
    2. Komoruski: wykonam wolę narodu!
    3. Polacy radują się, tańcząc na placach o czym pisze "Wybiórcza" i pokazuje TVN.
    FREE YOUR MIND: Rosyjski językiem urzędowym w Polsce
  • 13.08.2010 19:17

    @gini

    Granicy nie ma. Tam obok zginął ks. Skorupka. Autorem pomnika jest osoba, która poprzednio (inny był wiatr historii) zaprojektowała pomnik katyński.
    STARY WIARUS: Wybierajcie
  • 12.08.2010 23:44

    FYM

    Pan uważa, że im zależy na tym co powie Historia? Oni tak nie myślą. Oni mają gdzieś Historię, naród itp., ale teraz co wyrwiemy to nasze, nam starczy do końca życia, a wy sobie te dyrdymały opowiadajcie. my do końca naszych dni będziemy mieli przywileje, ustawimy nasze dzieci, a wy sobie opowiadajcie, piszcie te historię i tak was wydymamy.
    FREE YOUR MIND: My was też upamiętnimy, tchórze
  • 12.08.2010 22:57

    @Urszula Domyślna

    Moim zdaniem przygotowywali się od wiosny 2009, kiedy okazało się, że plan rozbicia PiS się nie udał.
    Po 10 kwietnia była szansa - została zmarnowana i teraz będzie Pani żyła w cieniu pomnika ku czci bolszewików, którym oszołomy ne pozwoliły zająć w 1920 roku Warszawy. Mimo mojego genetycznego czarnowidztwa, tego już nie potrafiłem przewidzieć. Oni plują Polsce w twarz, a mieszkańcy kraju się oblizują i cieszą, bo tak bezpiecznie. Jest chyba gorzej niż w 1795.

    Uważam, że teraz plan pod Krzyżem Pamięci zakładał,że prowokacja się uda (stąd te telewizje i ABW w akcji), dojdzie do zamieszek i będzie można jawnie represjonować PiS - sądownie i medialnie. Nie powiodło się, ale na pewno wariant B jest już realizowany. Nic straconego.
    Ale muszę już uciekać do roboty, pozdrawiam J.
    ALEKSANDER ŚCIOS: NIE BĘDZIE BARDZIEJ BOLAŁO.
  • 12.08.2010 22:41

    Coryllus

    Prolem stary jak świat. Jakimi hasłami można w danym momencie zmobilizować ludzi. Tylko naiwni mogą sądzić, że VAT kogokolwiek do czegokolwiek zmobilizuje. Od starożytności religia nadawała istotnym konfliktom formę, od sporu monofizytów z monoteletami, oczywiści chodziło o co innego (samodzielność Egiptu i różnice interesów z Konstantynopolem), to samo ikonoklaści itd.

    Rzecz jednak w tm, że we współczesnym społeczeństwie polskim, którego dominująca część jest całkowicie obnojętne wobec Kościoła/wiary (poza gestami rytualnymi), którego młodzież nienawidzi Kościoła, a szkoła zrobiła z niej półdebili, zaś elity wzorce debilizmu utwierdziły, hasłami religijnymi można zmobilizować tylko niewielką część, natomiast skonfliktować lub odrzucić większość.

    Dlatego walka z rosyjską agenturą nie może przybrać formy relogijnej, ona może być dodatkiem. Ale jaką formę zaproponować? Kiedyś to był patriotyzm, ale od kiedy Polacy czują się nobilitowani, plując na Polskę i własną historię i naród, miłość Ojczyzny jest u młodzieży w pogardzie.

    To jest kwadratura koła przyznaję, gdyż dla debili należało by wynaleźć puste hasło na ich poziomie. Nie potrafię.
    CORYLLUS: O podatkach, perspektywie, głupcach i krzyżu
  • 09.08.2010 11:04

    @Wąż Wystygły

    Nie chodzi by była kupowana, tylko by zachować stanowisko. To elementarne.
    CHINASKI: Lisicki odpowiada Kaczyńskiemu. Niestety fauluje
  • 09.08.2010 11:03

    @martini077

    Grozi mu, jest już nawet następca. Teraz jaśniej?
    CHINASKI: Lisicki odpowiada Kaczyńskiemu. Niestety fauluje
  • 09.08.2010 10:57

    Chinaski

    Pamięa Pan co pisałem. Teraz do ratoiwania się z tonącego okrętu doszedł motyw osobisty. Lisicki ma podwójną pretensję do kaczyńskieg: przez Ciebie przegraliśmy i teraz mnie załatwią.

    Najpierw atak, że teraz Kaczyński jest radykalny, a powinien być bez jaj jak w czasie kampanii, usłużny i ugodowy, potem zaś pretensje, że nie był radykalny (smoleński) w czasie kampanii.

    Tu już logika się skończyła, tzn. zaczęła się inna logika - przez Ciebie mnie zaatwią. To Ty jesteś winny, nie oni, gdybyś wygrał, nikt by mnie nie ruszył.
    CHINASKI: Lisicki odpowiada Kaczyńskiemu. Niestety fauluje
  • 07.08.2010 21:44

    @de Valmont

    Zgadzam się, że pod takim hasłem należy, tylko że Pan ich pod tym hasłem nie wyprowadzi.

    Nie uważam, że Polacy są głupi tylko, że ludzie są głupi, a manipulowanie nimi, jeśli dysponuje siąę monopolem medialnym, jest tak proste, że aż nudne.

    Właśnie dlatego ich pod hasłem VAT nikt nie wyprowadzi. Załążę się, że za rok lemingi będą twierdziły, że Tusk obniżył VAT do 23 proc, bo kaczor podwyższył. I oni będą w to wierzyli. Pamięta Pan dialog u Orwella po zmniejszeniu racji czekolady?

    Bez symboliki polityka jest niemożliwa. Tylko pod symbolami może Pan wyprowadzić ludzi, zjednoczyć, stworyć wspólnotę. VAT takim symbolem nie jest. Krzyż - tak. Zgadzam się natomiast, że za komuny to był doskonały symbol, a teraz, gdy młode pokolenia w swej dominującej części nienawidzą Kościoła - jest to ymbol kiepski. VAT nie jest żadnym symbolem.

    Polityk zatem o rzeczy racjonalne jak VAT niski, niepodległość, wolność, musi walczyć używając symboli
    nośnych w danym momencie. Teraz Krzyż pamięci jest dl ajakiejś grupy nośny, VAT dla nikogo. A dla młodych wykształconych inaczej półkretynśw z dużych miast - najlepszy symbol, który ich porwieto puszka piwa, albo możnośś bezkarnego opluwania kgoś znanego. Pamięta Pan Godzinę nienawiści. mamy ją codziennie w tv.

    Proponuje Pan racjonalizm, który do nikogo nie przemówi. Proszę wymyśleć inny symbol, który porwie ludzi, a nie wywoła nienawiści aspirujących do miana Europejczyków, choć o kulturze europejskiej, polskiej, jakiejkolwiek nie mających zielonego pojęcia. To taka turysta w Wenecji, która pytała się mnie o "czarne łódki", no bo młoda, wykształcona z dużego miasta skąd miała wiedzieć o gondolach itp. to tylko my - Ciemnogród kończyliśmy jeszcze normalne szkoły.
    CHINASKI: Środowiskowy solidaryzm. Casus P. Lisickiego
  • 07.08.2010 19:02

    @chinaski

    Nie, będzie coraz gorzej, bo coraz drożej trzeba będzie płacić. Bylibyludzie gdyby Kaczyński wygrał wybory. Widziałem jak różne typy zmieniały się na lepsze przed drugą turą, na wszelki wypadek. Terz nie ma już żadnego bodźca. Teraz trzeba stać się kanalią by przeżyć.
    CHINASKI: Środowiskowy solidaryzm. Casus P. Lisickiego
  • 07.08.2010 17:15

    @de Valmont

    Ws Krzyża pamięci zgadzam się, w sprawie Lisickiego nie. Problem jednak jest taki. Ludzi można mobilizować tylko w oparciuo symbole, jeśli uważa Pan inaczej - proszę mnie przekonać.
    Czy byłby Pan w stanie zmobilizować ludzi ws powyżki VAT? Odpowiedź prosta - nie. Tym argumentem przekonano mnie, kiedy argumentowałem tak samo jak Pan. Inna sprawa - to wykonanie mobilizacji. Proszę też pamiętać, że krzyż to nie tylko, a w tym wypadku w ogóle nie, symbol religijny. Ten Krzyż to pamięć odyskanej godności po latach pogardy i opluwania przez media, to żądanie prawdy zamiast kłamstwa, to suma (symboliczna) dążeń Polaków, atakujący zaś to motłoch typu ZMP.
    CHINASKI: Środowiskowy solidaryzm. Casus P. Lisickiego

123 następna



zamknij

logowanie


Użyj konta Facebook do komentowania w Salon24.pl:

Zaloguj się z kontem facebook


zamknij