STUDENT2000

komentarze użytkownika

  • 15.05.2011 10:39

    @fotoamator i @isamu

    No to tutaj się z Panem zgadzam. Myślałem, że chodzi panu o mit że jakakolwiek komercjalizacja jest zła. Także jestem zdania, że sama zmiana szpitali na prywatne, jeżeli nie zostanie poparta sensownymi zmianami w systemie NFZ, nie ma żadnych szans na poprawę.

    Isamu.
    Niepotrzebny sarkazm. Jako przeciwnik polityki PiSu mam takie samo prawo go krytykować jak ty krytykujesz rząd. Po raz kolejny podkreśle też, że informacje zdobywam z różnych źródeł. Czytam zarówno Rz jak i GW. Słucham TVN, Tv publicznej, PolsatNews jak i radia TOK FM ( tego zresztą najwięcej bo jest najbardziej obiektywne i najciekawsze).

    Poza tym nie wiem czemu naskakujecie na GW. To jest tak samo dobra gazeta jak Rz. To że wam się nie podoba, bo macie inne poglądy polityczne to nie oznacza, że ona jest kiepska.

    Co do słów Biedrona to potępiam je z całej siły, dla mnie takich ludzi powinni wyrzucić z polityki. Zarówno po stronie PO, PiS, SLD i wszystkich mniejszych partii. Nie pozwalajmy na używanie takich słów! ( a PiS robie podobnie, tak żeby dodać pańskiemu komentarzowi obiektywizmu)

    No i sprawa moralności. Znowu Isamu nie pokazuje obiektywizmu. PiS także nie gra moralnie w sprawie katastrofy smoleńskiej wykorzystując śmierć ludzi do prowadzenia własnej polityki i dzielenia Polaków.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 12.05.2011 01:19

    @fotoamator

    Do Fotoamatora tylko dwie sprawy:

    1. Czytał Pan wersję pierwszą czy druga po kilku zmianach? Bo pierwowzór zawierał kilka błędów myśleniowych i spraw, które zostały określone jako "obraźliwe" i "dyskryminacyjne"

    2. Tutaj cytuje: "Mitologizacja pewnych rozwiązań - jak choćby komercjalizacja szpitali to niepokojące zjawisko, bowiem mit ten nie znajduje potwierdzenia w rzeczywistości w pozytywnym tego słowa znaczeniu, (...)"

    Przytoczyłem tylko pierwszą część wypowiedzi z prostej przyczyny. Wystarczy spojrzeć na system USA, gdzie wszystko działa w porządku i nie ma jakiegoś wielkiego społecznego lamentu. Dlaczego u nas miało by się to nie sprawdzić?

    A tak z zupełnei innej beczki. My tu wszyscy gadu-gadu a bloger milczy. Myślę, że pan Kaczyński powinien zatrudnić nowego pisarza ( korektora, znawcę od blogów czy kogo tam jeszcze, ponieważ szczerze wątpie by pisał go sam) bo ten się trochę leni
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 21.04.2011 11:35

    @mimikrus

    Heh, racja wcześniej tego nie zauważyłem, mój błąd za który przepraszam Panią Kaprys60.

    Ale to nie jest przecież jakaś wielka pomyłka wynikająca z niedokładności czytania czy niezrozumienia tekstu, raczej taki czeski błąd :P
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 21.04.2011 11:32

    @isamu

    Myśle o tym, że budowa jakiś wielkich inwestycji ( drogi, mosty, metro, koleje) zawsze wydają się wlec zwłaszcza jak się słyszy o nich codziennie. Przy budowie pierwszej linii nie interesowałem się zbytnio i zaskoczyło mnie jak szybko ją skończyli.

    Co do rządu, on zrobił już co należy. Kontrakty podpisane, budowlańcy na budowie, plany przygotowane. Teraz wszystko w rękach polskich pracowników. Politycy nie mają teraz już nic do gadania
    ( i uważam, że nie można mówić o niespełnionych obietnicach, raczej o przecenieniu własnych sił. Od początku wiedziałem, że jeżeli nie zatrudnimy Chińczyków to nie zdążymy zrobić tych dróg i kolei.) Z ogłaszaniem katastrofy to ja bym się tak nie śpieszył. Lotniska mamy, koleje mają zwiększyć szybkość ( to jest największa niewiadoma) natomiast co do Poniatowskiego... przecież Ci ludzie co będą przyjeżdżać na mecze euro w większości nie będą samochodem tylko przylecą/przyjądą samolotem/pociągiem i będą poruszać się komunikacją miejską, na którą podpisane są już kontrakty. Najlepsze połączenie ma być dzięki tramwajom.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 21.04.2011 11:26

    @kaprys60

    "Ja nie cieszę sie z tego co mamy, bo co mamy:
    - zniszczone państwo,
    - rozsprzedany majatek narodowy,
    - brak honoru,
    - afery hazardowe itp.
    - niszczenie kościoła"

    Jak zwykle tylko chwytliwe słowa, zero faktów, czy konkretów ( poza aferą hazardową z tym się zgadzam ale podobnych afer było wiele i za czasów SLD i za czasów PiS.
    Kościół zaś niszczy się sam, bo nie robi nic z osobami pokroju ojca dyrektora.

    "Nie wim co pan widzi, ale ja widzę podzieloną przez PO Polskę."

    Jeżeli już ktoś dzieli Polskę to pan Kaczyński. To on nawiołuje do bojkotu prezydenta, nie chodzi na spotkania Rady i nie chce mu nawet uścisnąć ręki. To on mówi, że kto nie z nim ten nie jest Polakiem i że prawdziwy Polak chce prawdy o Smoleńsku ( czyt. chce udowodnić winę PO). PO nie robi nic co mogło by dzielić Polskę. Trzyma się z dala od kłótliwych tematów, nie obraża żadnej części społeczeństwa ( tak jak Jarek mówiąc o ślązakach czy o osobach kupujących w Biedronce).

    "Polskę zbydlęconą odartą z czci, godności i honoru"

    Tego zbytnio nie rozumiem w pana rozumowaniu. W jakim sensie Polska jest "zbydlęcona"?

    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 18.04.2011 09:34

    @kaprys60

    "ISAMU
    Szanowny Panie
    Czytam Pana komentarze i jestem takiego samego zdania, niestety dla wiekszości młodych ludzi Bóg Honor Ojczyzna to zdarte płyty, im nie zalezy kto rządzi, kto będzie rządził Polską, nie chcą myslec o przyszłości, nie interesuje ich w jakiej Polsce przyjdzie im życ.Waże jest tu i teraz jak mawia Tusk i to im wystarcza.
    Brak znajomości historii Polski, zakłamanie wylewające sie z mediów
    dopełnia reszty. Patriotyzm nie jest w cenie nie jest ani łatwy ani modny. Lata 80-te to lata mojej młodości, czekając na lepsza Polskę doczekałam sie powtórki z PRL-u , ale nas młodzi nie słuchają, a szkoda. Szkoda mi naszej kochanej Polski, ale
    widzę dwie Polski i nie mam co do tego wątpliwości.
    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za Pańskie trafne myśli."

    Jestem młodym Polakiem... i czuje się obrażony pana słowami.

    Rzeczywiście, hasło Bóg Honor Ojczyzna nie ma już takieo oddźwięku jak kiedyś, a wie pan dlaczego? Bo Polska nie potrzebuje już takich radykalnych postaw. Nie możemy wszędzie szukać wrogów bo w końcu zostaniemy sami na świecie i staniemy się "łatwym kąskiem".
    Nigdy nie byłem krótkowzrokowcem i zawsze patrzyłem na konsekwencje jakiś działań a jeżeli nie byłem w stanie ich samemu logicznie znaleźć to szukałem pomocy. Historię, zwłaszcza Polski znam baardzo dobrze ( poza okresem XX wieku i nowoczesną bo w szkole nigdy tak naprawdę powaźnie tego nie omawiałem i nie interesuje mnie ona aż tak bardzo). Zawsze żyłem zgodnie z naukami rodziny i w patriotyźmie. Tak więc panie Kaprys60, zanim zacznie pan rzucać generalne oskarżenia niech się pan dokładnie rozejrzy. Może rzeczywiście jest wielu takich młodych ludzi ( sam przerażam się pokoleniami od 90- w zwyż) ale stwierdzenie "większośc" to już przesada.

    Co do powtórki z PRL-u to tutaj pozwolę sobie wysnuć taką tezę. To pan, i ludzie żyjący w pańskich czasach są skażeni PRL-em. To nie jest nic obraźliwego, po prostu jak się żyło w takim kraju, to zawsze będzie się zauważało podobieństwa choćby były minimalne i występowały gdziekolwiek na świecie. Żył pan w takich czasach i przesiąkł tym, dlatego każdy z pańskiego społeczeństwa w zachowaniach niepożądanych będzie szukał "powrotu PRL". To jest prawdziwa skaza Polaków, ciągłe nawiązywania do PRL-u. Ludzie nie rozumieją, że tak naprawdę pozbędziemy się tego chorego syndromu, gdy pokolenia 90' i wzwyż dojdą do władzy. Wtedy może będziemy mieli silną i mądrą władzę. Na razie musimy się cieszyć z tego co mamy.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 18.04.2011 09:25

    @irga1948

    "Gdyby Polakom zachciało się podobnej inwestycji na Bałtyku, która ograniczałaby swobodę Niemców (jakąkolwiek:polityczną, ekonomiczną, swobodny przepływ)to Polacy G mogliby zrobić! -No bo Niemcy mają przecież takie prawo."

    Kluczowym słowem w tym zdaniu jest gdyby. Ja gdybaniem się nie zajmuje, ale najwyraźniej źle mnie zrozumiałeś. Użyłem ogólnego stwierdzenia. Takie samo prawo jak Niemcy mają Szwedzi, Rosjanie, Litwini, Polacy itp.

    Poza tym rurociąg nie ogranicza żadnej naszej swobody. Jest dla nas zagrożeniem ekonomicznym ale nie ogranicza nas w żaden sposób.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 17.04.2011 00:19

    @isamu

    "A jak ktoś nie chciał w ciszy i spokoju przeżywać żałoby tzn, że jest oszołom i robi zadymy polityczne ? W krajach arabskich kobiety posypują głowę popiołem, ja też kiedyś byłam na pogrzebie gdzie wdowiec skakał do grobu z rozpaczy"

    Czyli 7 tysięcy osób na Krakowskim Przedmieściu było arabami, czy każdy z nich stracił w tej katastrofie bliskich, że mieli prawo się tak zachowywać? Czyli jak ja stracę kogoś bliskiego np. w wypadku a Ty będziesz obserwatorem to mam prawo podejść pod twoje okna i demonstrować, że chce prawdy o wypadku? Zastanów się co mówisz.

    "Grunt że zdrajcy tacy jak Tusk czy Komorowski zasługują a zaraz za nimi Kutz, Niesiołowski czy Piesiewicz - politycy całą mordą "

    Politykami są a na żadną zdradę nie ma dowodów. Równie dobrze mogę oskarżać Jarka bo nie wybił z głowy swojemu bratu tej wyprawy. ( A o Niesiołowskim już wypowiadałem się, że także nie daje dobrego świadectwa o politykach i także powinien zrobić wypad)

    "Póki Ojczyzna w niebezpieczeństwie (a przez wieki tak było) nasz Polski mesjanizm, romantyczność i duch walki nigdy nie zgaśnie."

    Właśnie o tym mówie. Jakie zagrożenie? Nikt nie stoi u naszych granic i nie grozi nam szabelką. Nie mów mi o czyaniu polskij literatury bo znam każdą ważniejszą powieść polskich autorów zarówno ze szkoły jak i z własnego zainteresowania.

    "Może pojmiesz, że prawdziwy Polak to nie ten co mówi o Polsce tylko działa DLA Polski "

    Ja to pojmuje ale działanie Dla Polski to nie wskazywanie palcem kto zawinił albo co jest robione źle ale mówienie że "to jest źle powiniśmy zrobić to, to i to". PiS na razie tylko krytykuje a to robić potrafi byle budowlaniec i to bez kłopotu. Jak zaczną rzucać jakimiś alternatywami dla działań rządu to zacznę traktować ich poważniej. Odnośnie zarzutów:
    - Bałtyk jest morzem wspólnym i G można zrobić. Jak Niemcy zechcą postawić tam sobie rurociąg to sobie postawią bo majątakie prawo.
    - oddanie śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej Rosjanom - tutaj wychodzi brak znajomości prawa. My nie oddaliśmy im żadnego śledztwa. Zgodnie z prawem międzynarodowym oni mieli wręcz obowiązek go przeprowadzić bo wydarzył się na ich ziemi. To jest ich dobra wola, że bez większych kłopotów oddają nam po kolei dowody ( chociaż najważniejszych nadal brak). Poza tym nasze śledztwo nadal trwa więc z czym do ludzi.
    - zgoda na wnoszenie pomników - tutaj nie wiem o co Ci chodzi. Mógłbyś rozwinąć myśl?
    - zamknięcie stocznie - największa porażka rządu, to przyznaje bez bicia. Natomiast co do zamykanai pozostałych hut i zakładów, podchodzę do tego tak jak każdy ekonomista. Firma , która nie przynosi zysków a w długimterminie przynosi straty, powinna być zamknięta. Takie są zasady wolnego rynku.

    "Ich nie trzeba obrażać, oni się sami obrażają"

    Jarek też :)

    Student, co ty studiujesz ? Może najpierw do liceum i naucz się czytać ze zrozumieniem. Użyłam tu celowej ironii (w encyklopedii znajdziesz wyjaśnienie słowa ironia).

    Może sam sobie sprawdź bo ja także jej użyłem.

    "To już FBI pomału odtajnia katastrofę w Roswell a my Polacy nadal czekamy na wyjaśnienie i dokumenty dotyczące Katynia (71 lat). Na wyjaśnienie śmierci Generała Sikorskiego też czekamy"

    Nie porównujmy kraju który od początku powstania apelował o wolność słowa, każdy ma prawo do własnego zdania, wolności osobistej i w pełni liberalnego w kwestii informacji, do kraju socjalistycznego, w którym wszystko co nie zgadzało się z opinią władzy było cenzurowane i zamykane w bunkrach głęboko pod ziemią na dziesięć spustów i metalowe drzwi, a przeciwnikom politycznym strzelano w łeb. Mi też nie podoba się ociąganie Rosji, ale spójrz na to z tej strony. Gdyby przyznali się do ludobójstwa, masa rodzin tych żołnierzy i oficerów mogła by się domagać odszkodowań na podstawie prawa międzynarodowego, a Rosja wbrew pozorom taka bogata już nie jest.

    "Żal.pl student. Gdyby głupota mogła latać to byś już na księżycu lądował i mielibyśmy wtedy z ciebie jakąś pociechę a tak to żal ciebie czytać. Mi nie odpisuj,bo polemika z tobą ani przyjemna ani ciekawa ot durak się sadzi i filozofa z koziej wólki rżnie"

    Żal.pl… ostatnio takie sformułowania czytałem przy rozmowach z neo-kidami na Onecie. Więc tutaj też się to przedostało?

    Najwyraźniej nie zrozumiałeś mojego przekazu. Tusk jest tak samo winny jak każdy Polak, który kiedyś naśmiewał się z Lecha. Nie musiał tam lecieć, nie musiał koniecznie lądować w Smoleńsku zwłaszcza że od lat ostrzegano nas że lotnisko się do tego nie nadaje. Ryzykowaliśmy, jak to Polacy i w końcu się sparzyliśmy. Mądry Polak po szkodzie…
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 16.04.2011 01:17

    @isamu

    Jednak skuszę się na jeszcze jeden komentarz:

    "Ale od ludzi występujących przeciwko broniących krzyża (staruszków) można było usłyszeć następujące słowa :"moherowe k..y", "mohery na stos", "zimny Lech, dajcie następnego" "

    Nie kojarze, które z tych okrzyków sam słyszałem ale pragnę przypomnieć co Ci staruszkowie krzyczeli w kierunku księży, którzy przyszli po krzyż:
    - komuchy!
    - antychryści
    - szatany
    - wynoście się stąd komuniści je***ni

    Poza tym ci staruszkowie rzucili się na barierki i siłowali się z Policją.

    "(Policja nie interweniowała nawet kiedy jakiś ochlapus szczał na palące się znicze lub kiedy pijana młodzież szarpała się z babciami - nikt nikogo nawet nie odwiózł na izbę wytrzeźwień)"

    Nie ma udokumentowanych faktów potwierdzających te tezy ale co do szarpania się z babciami. Sam stałem się ofiarą, takiej słabowitej babci, która skoczyła ku mnie z rękoma gdy przechodząc obok Pałacu Prezydenckiego powiedziałem, że to jest chore i beznadziejne.

    "Byłeś, widziałeś, czytałeś ?"

    A Ty byłeś widziałeś czytałeś by twierdzić, że nie zostały ocenzurowane słusznie? Tak samo jak Ty opieramy się na wiedzy przekazywanej z mediów ( a w tej sprawie czytałem i Rz i GW, słuchałem TVN oraz radia Tok) i moim zdaniem podpisy są zbyt subiektywne oraz fałszywe. Unia zrobiła nam przysługę bo brakuje tylko tego by Rosja oskarżyła nas o zniesławienie i chciała wyciągnąć z tego jakieś konsekwencje.

    "I tak na koniec małe doświadczenie które możesz wykonać wraz z żoną lub z mamą - zawiązujesz oczy, wsiadasz do samochodu i rozpędzasz się do 120km/h jadąc oczywiście prostą drogą. Następnie twoja powiedzmy żona mówi ci przez telefon żebyś skręcił lekko w lewo (mimo,że pamiętasz że raczej w prawo), wykonujesz i słyszysz spokojny głos żony "jesteś na kursie i na ścieżce" i teraz możesz już ściągnąć opaskę. Widzisz 10 m przed sobą mur w który uderzasz, bo nie jesteś już wstanie zahamować. Oczywiście giniesz na miejscu po czym twoja żona mówi wszystkim znajomym i rodzinie że to była twoja wina, bo robiłeś z siebie debeściaka. "

    I tak na koniec proponuje czytać co piszesz, żeby nie proponować takich bezsensów jak ten powyżej.



    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 16.04.2011 00:44

    @ljStach und @ISAMU

    "W ramach prawicy (czego nie wiesz) dopuszczalne jest słuchać wszystkich głosów, jeśli tylko służą dobru Polski. Stąd na prawicy zawsze są tarcia, a w mafii jednomyślność. Kto jest mafią musisz odpowiedzieć sobie sam."

    Wyczuwam tutaj przytyk do PO ale pragnę zauważyć, że to PiS mówi jednym głosem. Wszyscy powtarzają to samo zmieniając tylko poszczególne wyrazy i szyk zdania. Więc chyba nie do końca osiągnąłeś to co chciałeś.

    Co do katastrofy to rok temu ona rzeczywiście połączyła ludzi. W tym roku podzielił ich PiS. Kto chciał przeżyć żałobę w ciszy i spokoju był albo na powązkach albo w domu czy kościele. Kto chciał burdy poszedł pod pałac prezydencki. Zapowiadane było kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Przyszło 7 tyś. Wszyscy wykrzykiwali te same niepotwierdzone hipotezy ( dla mnie to są bzdury ale podejdźmy trochę bardziej obiektywnie.)Kaczyński swoim zachowaniem i wystąpieniem tylko podburzał ten tłum. Przypominał bardziej demagoga niż polityka, zwykłego podżegacza stadionowego. Dodatkowo jako brat i osoba mocno doświadczona przez tę tragedię, zamiast odwiedzić groby najbliższych, wybrał sławę i zdobycie kilkunastu punktów procentowych poparcia. Postawa godna prawdziwego Polaka...

    Natomiast polityc PiS dali wspaniały pokaz zachowania godnego osoby reprezentującej Polskę. Zachowali się jak zwykli chuligani, skaczący sobie przez płotek na spotkanie podobnych sobie chuliganów. Brakowało tylko, żeby Hoffman zaczął nawoływać w kierunku ludzi by się do nich dołączyli albo tłum ruszyłby z własnej woli, dopiero mielibyśmy masakrę. Takie osoby nie zasługują na ich pensję i zasiadanie w Parlamencie ( uprzedzam was gniewne uwagi, Palikot i Niesiołowski także nie zasługują na szczęście ten pierwszy zrezygnował z kasy i pozycji).

    Zrozumcie wreszcie ludzie, że czasy romantycznych bohaterów się skończyły. Polska nie jest zbawicielem narodów, nie otaczają nas sami wrogowie, a ktoś kto ma odmienne zdanie nie jest od razu wrogim agentem. Wyjdźcie wreszcie z tego dymu romantyczności i spojrzyjcie na świat trzeźwiej tak jak jest i jak wskazują na to fakty!

    "@Davidvia0 TY PISZESZ ŻEBY PISAĆ A NAJLEPIEJ TAK NAPISAĆ, ŻEBY OBRAZIĆ JAROSŁAWA"

    Oczywiście bo wy możecie obrażać Bronisława czy Donalda, ale każdy kto nie zgadza się z "przecudnym Jarkiem" musi zginąć za zdradę ojczyzny na rzecz Niemca/Ruska/Stalina/Hitlera/Szatana czy Bóg wie czego. Łatwiej zauważyć igłę w czyimś oku niż belkę we własnym ( nie pamiętam dokładnego cytatu ale tak mniej więcej rozumiecie sens.)

    "Gdyby zamordowano ci matkę wpychając ją pod pędzący pociąg, a następnie powiedziano by ci,że to jej wina bo za blisko torów stała to z pewnością ty czciłbyś jej pamięć w ciszy i spokoju"
    Oto przykład propagandy PiS, bo nie oszukujmy się taka także występuje. Mylone są tutaj pewne ważne sprawy. śp. Lecha Kaczyńskiego nikt nie "wepchnął". KATASTROFA była smutnym i tragicznym zrządzeniem losu poprzedzonym mniejszymi bądź większymi błędami pilotów, rosyjskich kontrolerów, samolotu. ( Tyle przynajmniej jest pewne na 100% po ostatnim wystąpieniu Millera, tym publicznym. Na dodatkowe informacje trzeba czekać. Apelujecie o pośpiech przy raporcie Millera, a przecież kiedy człowiek się śpieszy to diabeł się cieszy. Jeżeli ma być rzetelny to nie może być szybki. Te dwie rzeczy się wykluczają więc proszę was bardzo, CIERPLIWOŚCI.

    Natomiast każde oskarżenia Tuska/Komorowskiego uważam za śmieszne i naiwne. Równie dobrze można oskarżać mnie bo śmiałem się z kawałów o Kaczyńskim co w jakiś pokręcony sposób ( na pewno sobie jakieś wyjaśnienie wynajdziecie) zmusiło go do polecenia do Katynia by wybielić swój image.

    Podsumowując ( bo już późno jest), mimo różnych moich opinii na temat sprawowania rządów przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego, zawsze szanowałem go jako człowieka i patriotę. Widziałem, że starał się zawsze postępować zgodnie z sobą i nikim innym dla dobra Polski. Uważam niestety, że nie nadawał się na prezydenta. Znacznie więcej zdziałałby jako szef jakiejś organizacji dobra publicznego walczącego o dobre imię Polski bo do tego był stworzony.

    Natomiast Jarosława przestałem nawet uważać za dobrego polityka po wybrykach ostatniej niedzieli. Obawiam się, że gdyby on został premierem byłbym zagrożony z powodu głoszonych opinii i wyklęty z narodu, bo nie raz powtarzał kto nie jest z nami ten jest przeciw nas i „tutaj jest Polska”. Rozumiem więc, że skoro nie chodzę na wiece PiS itp. To znaczy, że nie jestem Polakiem? Ktoś kto nie potrafi prowadzić dialogu i przyznać się do błędu albo porażki nie powinien zasiadać na żadnym ważnym stołku urzędowym. NIGDY!
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 04.04.2011 09:44

    @isamu

    "dla mnie Ślązak to jest Polak. Jeśli Ślązak powiedziałby mi, że przede wszystkim jest Ślązakiem a nie Polakiem uznałabym to jako wyparcie się swojej narodowości. Nie miałabym też pewności po czyjej stronie taki ktoś się opowie - za Polską czy np. Niemcami ?"

    I tutaj jest błąd rozumowania typowego Ślązaka. Bo on czuje się Ślązakiem ale jednocześnie dla niego Śląsk zawsze będzie częścią Polski więc i on będzie Polakiem tylko ze specyficzną tradycją i kulturą. To nie jest sposób na odcięcie się od Polski, tylko próba obrony własnej kultury. Poza tym oni czują się wykorzystywani przez Polskę ( zarówno za czasów PRL jak i teraz) bo był to jeden z bogatszych terenów w Polsce, a teraz się rozpada bo Ci z Warszawy o nim zapomnieli. Oni po prostu sami chcą stanowić o swoim losie. ( Uogólniając można powiedzieć, że chcą być takim województwem ze specjalnymi prawami. Poza tym nigdy nie słyszałem od ślązaka deklaracji separacji od Polski)


    A na pytnie czy staną po stronie Polski czy Niemiec wystarczy podać przykład III powstań śląskich.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 04.04.2011 09:39

    @niiskuneiti1

    "Celem wspólnot europejskich było zbudowanie bezpiecznej, wspólnej przestrzeni, opartej o zasadę wolności (swoboda przepływu towarów, usług, kapitału i ludności), ale też o zasadę solidarności. Chodziło o to, by poprzez fundusze spójności stymulować rozwój państw zapóźnionych. Obecnie większą pomoc otrzymują często państwa bogatsze"

    Zgodzę się, że UE nie jest teraz tym czym powinna być nad czym ubolewam bo sama idea unii jest wspaniała ( wystarczy spojrzeć na USA). Nic nie można jednak z tym zrobić dopóki sami politycy nie zrozumieją co to jest większe dobro, ale oni niestety są ludźmi, a ludzie rzadko myślą grupowo.
    Odnośnie korzystania na dopłatach unijnych to netto my ( i inne nowe kraje w Unii) korzystają bardziej. W 2008 albo 2009 ( nie pamiętam dokładnie) otrzymaliśmy najwięcej wpłat z Funduszu Strukturalnego w całym UE-27. Kraje takie jak Niemcy czy Francja po prostu odnoszą większe korzyści nawet z mniejszych dopłat, ponieważ mają niezwykle rozwinięty system ich rozlokowywania. U nas niestety ten system dopiero raczkuje. Nie jest to winą jakiegokolwiek ugrupowania. Chodzi tutaj choćby o samo podejście ludzi do dopłat i korzystania z nich. Coś takiego rozwija się samo i to latami. Szybkość zaś zależy od przedsiębiorczości ludzi.

    "Po pierwsze to co publicznie mówi Merkel nie musi wcale odsłaniać całej prawdy o zamierzeniach i planach jej rządu"

    Dobrze na tym temacie poprzestańmy. Nie mam zamiaru snuć tutaj teorii spiskowych, zwłaszcza jeżeli mamy nie wierzyć nikomu ( polskiemu rządowi, prokuraturze generalnej, zagranicznym rządom. Nie pije tutaj do panio ale ogólnie do tego co słysze od ludzi) to komu można wierzyć? Nie mówie, żeby przyjmować za pewnik każde słowo, ale by nie szukać drugiego dna tam gdzie nic nie wskazuje na jego występowanie.
    To jest właśnie przykład romantycznej postawy, która stała się już uciążeniem dla Polski. Wszyscy dookoła chcą naszej zguby, wszyscy kłamią, nie można nikomu wierzyć i trzeba walczyć o dobro Polski nie ważne czy chodzi i obrażoną pierwszą damę czy groźby "odcięcia kurka". Musimy się wreszcie nauczyć, że jak nie zaczniemy współpracować to zostaniemy sami na świecie tak jak przed II WŚ.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 04.04.2011 09:29

    @Kazia

    No proszę, nie sądziłem że jednak ktoś zawierzy temu nick'owi xD

    Dla Pani/Pana informacji podaje, że nume "2000" znaczy tutaj tyle co nic. Po prostu moja data urodzenia już była zajęta :P
    Na przyszłość radzę nie wnioskować niczego po nicku bo to spowoduje tylko wygłupienie.

    I tak premier jest moim ulubionym blogerem bo chętnie bym kiedyś z nim podyskutował w cztery oczy. Niestety nie jestem politykiem ani nikim tak ważnym więc korzystam z pomocy bloga.

    A o jakości lepiej nie dyskutujmy. Dobrze radzę ( ze względu na Pana/Panią) :)
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 02.04.2011 23:04

    @isamu

    "Teraz przeczytałam, że Lotos ma zostać sprzedany Rosjanom"

    Oto przykład braku czytania ze zrozumieniem/propagandowego przekazywania informacji ( niepotrzebne skreślić).

    Otóż rozwieje pańskie zmartwienia. Lotos, jeżeli zostanie sprzedany to na normalnych prawach czyli temu kto zapłaci najwięcej i rzeczywiście mówi się, że Rosjanie są zainteresowani ale nie muszą oni koniecznie wykupić tej firmy bo wygrać może ktokolwiek kto da wyższą cenę, np Arabowie. Na tym właśnie polega licytacja.

    " (...) przedsiębiorcy uciekający za granicę"

    Nie wiem skąd takie przekonanie. Według wszelkich statystyk jest odwrotnie. Dodatkowo od 2012 inwestorzy zagraniczni będą mogli bez kłopotu kupować grunty na polskiej ziemi więc napływ inwestorów będzie jeszcze większy.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 02.04.2011 22:59

    @niiskuneiti1

    Oczywiście, że Niemcy na nas zarabiają tak samo zarabiają na wymianie handlowej z innymi sąsiadami. Na nas nie łożą tak dużo pieniędzy ale kwoty, które Pani ( przepraszam za poprzedni komentarz, po nicku nie domysłiłem się płci) wyszczególniła są niczym wobec wypłat jakie Niemcy ślą do Grecji czy Irlandi.

    "Skąd Pan wie, że nie powstanie Europa dwóch prędkości?"

    Nie wiem. Nikt tego nie wie ponieważ przyszłość zawsze jest zagadką. Robimy ( nasz rzad) jednak wszystko by do tego nie doszło.

    "Na razie w ogóle nie wiadomo, w co wdepnęliśmy, a skoro rząd nie chce ujawnić szczegółów, to znaczy że nie ma się czym chwalić, albo nie wie jakie będą te szczegóły i na jakich zasadach zostaną określone."

    Raczej to drugie. Jeżeli chce Pani mieć mniej więcej rozeznanie o co chodzi w tym całym pakcie proszę znaleźć oświadczenie Merkel i jej pomysły na zwalczenie nadmiernego zadłużenia. ( Wśród nich jest między innymi próg buforowy przeciw długowi publicznemu jaki już jest zapisany w naszym prawodawstwie.)

    "Jeśli pakt ma poprawić konkurencyjność euro wobec innych walut, to automatycznie zmniejsza konkurencyjność tych walut wobec euro. A większość naszego eksportu idzie właśnie do strefy Euro"

    Tutaj mam pewien problem. Co Pani rozumie poprzez "konkurencyjność waluty". Bo jeżeli chodzi wyłącznie o koszt euro w złotówkach to mogę panią zapewnić, że osłabienie złotego wpłynie pozytywniej na eksport do unii ( nasze towary staną się tansze.) Oczywiście ma to także inne skutki ekonomiczne nad którymi nie chciałbym się o tej porze rozwodzić. Poza tym konkurencyjnośc złotego nie może zostać obniżona bo wtedy unia przeczyła by sama sobie.

    Odnośnie Rosji, może i by się nie odważyli ale wystarczy trochę zaszaleć by zadziałała spirala spekulacji i ceny gazu skoczyły do góry, tak jak to teraz dzieje się z cukrem. Pamiętajmy zresztą, że budowany jest kolejny rurociąg omijający Polskę i to on jest największym zagrożeniem.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 02.04.2011 11:52

    @niiskuneiti1

    Cóż nie porównujmy rynku mięsa z rynkiem energetycznym. Mała część naszego eksportu wędruje na rynek rosyjski, dlatego to nie było takie dotkliwe. Gdyby jednak odcieli nas od gazu, to w ciągu półroku a może nawet i szybciej ceny podskoczyły by do astronomicznych sum i stracilibyśmy wszystkie zapasy.

    Odnośnie UE, widzę że jest pan raczej euro-sceptykiem. Racja, Tusk zdecydował się poprzeć ten pakt i to właśnie jest sukces. Bo to oznacza, że nie powstanie Unia dwóch prędkości i będziemy mieli wpływ na kształtowania przyszłej unii walutowej. Oczywiście nie ma najmniejszych przesłanek czy nawet zarysów jak to będzie wyglądać. Odnośnie polityki NBP ona już teraz jest ograniczona. W końcu naszym celem jest zmiana waluty na euro, dlatego tak czy siak będziemy musieli przyjąć takie restrykcje. Pytanie tylko kiedy to nastąpi.

    Odnośnie poprawy konkurencyjności to tutaj wychodzi brak pewnej ważnej wiedzy. UE zawsze tak postępowała. Jej celem nigdy nie było dopłacanie słabszym konkurencyjnie by doścignęli resztę tylko dawanie im szans na to poprzez możliwości dopłat. ( Większość jeżeli nie wszystkie dopłaty strukturalne mają charakter pośredni.) Nie płaci się NA jaką inwestycje tylko dopiero po jej wdrożeniu jako nagrodę za innowacyjną.

    Zresztą jakby się bliżej przyjrzeć to od zawsze kraje unijne ciągnęły w swoją stronę przy pomocy organów Unii. Większość dyrektyw została stworzona by wspomóc lobby jakiegoś kraju. Tak samo z wyrokami ETS.

    A z drugiej strony nie dziwię się Niemcą, że chcą zaciśnienia regulacji. W końcu to one są głównym płatnikiem PIGS, więc wychodzą na tym netto niekorzystnie. Jak wy byście postąpili, gdybyście ciągle musieli płacić np. na nieprzedsiębiorczego kuzyna?
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 01.04.2011 20:21

    @niiskuneiti1

    "Niektórzy nie potrafią pozbyć się swojej niewolniczej, sowieckiej mentalności i zakompleksienia. Przez całe życie będą cieciami u Niemca lub innego Pana"

    Nie mylmy nierównej sytuacji politycznej z niewolnictwem i zakompleksieniem. Na razie nie mam podstaw do równych rozmów politycznych z Rosją, bo odetną nam kurki, ani z Niemcami bo to nasz największy partner handlowy do którego wędruje większość naszego eksportu. Jednak wśród państw na, że tak powiem, naszym poziomie mamy sukcesy i dobrą pozycję. Ostatnie wystąpienia Tuska na szczycie EU-27 odnośnie unii dwóch prędkości zyskały sobie poklask i uznanie państw z poza strefy euro.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 01.04.2011 20:15

    @bul-owa

    Oficjalnie i potwierdzone przez Prokurature Generalną. To na pewno nie był zamach.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 01.04.2011 13:11

    @foto52

    Czy wie Pan co grozi za bezpodstawne oskarżenia?

    To był katastrofa. Okrutna i smutna ale katastrofa. Taka jest oficjalna wersja. Nie wiem czy istnieją inne ale do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego jest to nadal KATASTROFA.
    Tak traktują ją większość Polaków jaki i zagraniczni dygnitarze. Koniec kropka.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej
  • 01.04.2011 13:08

    @Jacek Świat

    Zgadzam się ze wszystkim odnośnie pamięci o ofiarach, refleksji na ten temat i zapisaniu go w smutne karty Polskiej historii.

    Jestem jednak kategorycznie przeciw jakimkolwiek manifestacjom na Krakowskim Przedmieściu. Miejscem na refleksje, wspominanie i publiczne wystąpienia jest na Powązkach gdzie znajduje się pomnik ofiar katastrofy, w Krakowie gdzie leży świętej pamięci oraz w Kościele. Pamiętajcie, że Krakowskie Przedmieście jest miejscem publicznym, nie sakralnym. Jedyny związek jaki ma z ofiarami katastrofy to, że kiedyś rezydował tam tragicznie zmarły prezydent. To za mało, żeby robić manifestacje ( Przypominam, że teraz mieszka tam ktoś inny.)
    Dlaczego zresztą mamy wyszczególniać tylko to miejsce. Manifestujmy pod domem każdego zmarłego, ale tylko pod jednym warunkiem. Wieczorem pozostanie tam porządek.
    JAROSŁAW KACZYŃSKI: Raport o stanie Rzeczypospolitej

12 następna



zamknij

logowanie


Użyj konta Facebook do komentowania w Salon24.pl:

Zaloguj się z kontem facebook


zamknij