12 obserwujących
316 notek
240k odsłon
788 odsłon

Katastrofa smoleńska - to było podejście precyzyjne, czyli WPR=DH

Wykop Skomentuj60

https://ruchlotniczy.wordpress.com/2011/09/23/procedury-przyrzadowego-podejscia-do-ladowania/

I z raportu MAK:

В связи с тем, что наличие и расположение светотехнического оборудования не оказывают влияния на назначение (расчёт) минимума аэродрома, дальность видимости  для системы захода на посадку РСП с ОСП с МК 259° для воздушных судов категории D  определяется по значению минимальной высоты принятия решения 80 м. 

Oczywiście szczególarze powiedzą, że "dla ułatwienia" MAK przyjął tożsamość pojęć DH i MDH. Jednak jak pokazałem powyżej takie postępowanie jest bezprawne i niemerytoryczne. Jakich manipulacji i siania zamętu  dopuścił się MAK w raporcie widać na tym porównaniu 3 wersji językowych raportu.

image

Widać tu wyraźnie działanie medialne ruskich qrew, które "na Zachód" wstawiło pojęcie MDA, które nie dość że nie odpowiada pojęciu WPR=DH, to dla wskazania podejścia nieprecyzyjnego powinno brzmieć MDH.

Czy MAK miał prawo dokonać takiego "ułatwienia", czytaj fałszerstwa. Otóż nie. A dowodem na to jest tabela minimów w karcie podejścia.

image

Z powyższego wynika nie tylko, że określenie WPR=MDH jest bezprawne, ale że KBWL LP dopuściła się oszustwa.

MAK:

Widać, że w tabeli nie ma odróżnienia DH od MDH, nie tylko dla Tu-154, ale dla wszystkich typów samolotów i nawet dla podejść, których precyzyjności nikt nie kwestionuje - w tabeli oznaczone PMC(RMS). To oznaczenie jest równoważne zachodniemu określeniu ILS.

KBWL LP:

Dopuścił się oszustwa zgodnego z ruską propagandą - pisze "minima lądowania dla samolotów kategorii D dla systemu RSP+OSP nie są określone". Kategoria D to między innymi Tu-154. Z tego wysunięto wniosek, że procedura RSP+OSP była nielegalna.

Jednakże nie wspomniano, że procedura RSP+OSP była "nielegalna" także dla samolotu Ił-76(kat.C) oraz Jak-40 (kat.B).

Co więcej, w/g tej tabeli, dla Ił-76 i Jak-40 jedyna "legalna" procedura to RMS/ILS.

A tu jeszcze inne źródła definicji WPR(ВПР)

Согласно Федеральные авиационные правила «Подготовка и выполнение полётов в гражданской авиации  Российской Федерации»

ВПР — высота, установленная для точного захода на посадку, на которой должен быть начат манёвр ухода на второй круг

I to by było na tyle. Ciąg dalszy może nastąpi. Nastąpił, bo zapomniałem zacytować dla malkontentów:


A non-precision approach is an instrument approach and landing which utilises lateral guidance but does not utilise vertical guidance. (ICAO Annex 6)

Non-precision approaches which are pilot-interpreted make use of ground beacons and aircraft equipment such as VHF Omnidirectional Radio Range (VOR), Non-Directional Beacon and the LLZ element of an ILS system, often in combination with Distance Measuring Equipment (DME) for range. Lateral guidance is provided by a display of either bearing to/from a radio beacon on the approach track or at the airfield or, in the case of an LLZ only approach, by display of the relative position of the LLZ track on the aircraft ILS instruments and vertical guidance is based on the range from the airfield as indicated by a DME at the airfield or on track or by timing based upon passage overhead radio beacons on the track described by the designated procedure.

Uzupełnienie:

image


Wykop Skomentuj60
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka