Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
70 obserwujących
1486 notek
1282k odsłony
3716 odsłon

ŚLAD NA NIEBIE

Ślad na Niebie
Ślad na Niebie
Wykop Skomentuj11

 

Smuga na niebie.

Czas letnich wakacji minął. Słońca w tym roku 2011 podczas m-ca lipca nie było dużo.

Sierpień był bardziej łaskawy i dla rolników i dla wypoczynku.

Wielu gospodarzy patrzyło w Niebo z modlitwą  o kilka dni słonecznych aby zebrać plony zbóż z pola.

Ciężkie to były żniwa. Co roku mieszkańcy wsi dziękują Pani Jasnogórskiej za plon pól, sadów i pasiek oraz hodowli. Tak samo było i w tym roku 4 września br. na Jasnej Górze.

Wielu jak zwykle przebywało na wakacjach z Dziećmi.

Nie wiem czy Państwo wiecie, że tylko około 30% dzieci w wieku szkolnym wyjechało w tym roku na wakacje. Bogaty kraj wg rządzących i biedne dzieci – nie ma co mówić. A gdzie Druga Zielona Irlandia panie Premierze?

http://ekai.pl/wydarzenia/temat_dnia/x45472/uroczystosci-dozynkowe-na-jasnej-gorze/

Taką mamy rzeczywistość w Rzeczypospolitej i tak naprawdę to nie ma się czym pochwalić, oprócz kilku „jaskółek”,  ale o tym to w innych notkach.

Podczas pobytu w górach z Małżonką też często spoglądałem w niebo. Mieliśmy na szczęście pogodę jak na zamówienie. Czas wypoczynku to czas nowych przemyśleń, refleksji i planów na przyszłość. Mimo ogłoszenia nowych informacji w postaci dokumentów na bazie których Komisja Państwowa Millera tworzyła „gruntowny raport”, który nic nie wyjaśnił. Stawiając wiadome tezy z prasy i dociekań pani Anodiny. Szerzej u FYM-a, który wraz z komentatorami obnaża miałkość materiału dowodowego Komisji „Millera”.

Dzisiaj usłyszałem z wypowiedzi Pana Ministra Antoniego Maciarewicza o przedłożenie materiałów dowodowych w postaci symulacji i obliczeń numerycznych kontaktu TU154M PLF101 z „Pancerną Brzozą”.

Może co poniektórzy powinni już pakować walizki, bo wyniki badań sygnowane przez Członków Komisji NASA są druzgocące.

Wracają do tematu Tragedii Smoleńskiej w dniu 10 kwietnia 2010 roku: badając niektóre aspekty przyczyn wypadku katastrofy lotniczej  i okoliczności będę się starał się przybliżyć Państwu nowe materiały dowodowe.

1. ŚLAD NA NIEBIE

Jeśli mamy bezchmurne niebo i słyszymy głos odległy przelatującego nad nami w zasięgu wzroku samolotu odrzutowego spoglądamy czasami w niebo.

Lecący na dużej wysokości 8-11 km „pasażer” często ciągnie za sobą charakterystyczną smugę . Są to ścieżki skroplonych cząsteczek pary wodnej , które powstały w wyniku przemian fazowych zderzenia gorących strug spalin i powietrza z zawartą w powietrzu parą wodną, która uległa gwałtownemu nagrzaniu, a następnie schłodzeniu.

Dym spalin w postaci aerozolu produktów spalania paliwa lotniczego kerozyny-„JET-A1” w komorze spalania silnika turboodrzutowego  ułatwia proces kondensacji pary.

Po to palono łąki w rejonie Smoleńskim w dniu 9 i 10 kwietnia oraz szczególnie 11 kwietnia 2010 roku. Tylko 8 kwietnia z powodu opadów deszczu i mżawki nie wzniecano pożarów w tym rejonie.

REFLEKSJE WAKACYJNE A SMOLEŃSK – NIEZAPOMNIMY 10.09.2011

Spoglądamy w niebo:


Zdjęcie1 Widok na Śnieżkę i obserwatorium astronomiczne z płaskowyżu Słonecznika.

Spoglądamy na Ziemię:


Zdjęcie2 Schronisko „Samotnia” nad Małym Stawem w kotle pod Śnieżką - Słonecznika.

 

 

Im bliżej mamy do „Nieba” tym więcej szczegółów możemy zobaczyć mając dobry wzrok albo lunetę.


Zdjęcie3 Smuga kondensacyjna typu Cirrus– ślad po przelocie samolotu turboodrzutowego, poniżej w budowie i rozpadzie chmura Cumulus.


Zdjęcie4 Lot z Pragi do Domu: Wrocław, Poznań, Szczecin, Warszawa czy Helsinki a może Sztokholm?

Zdjęcie4 Lot z Pragi na wysokości pasma Karkonoszy. Szczęśliwej drogi pasażerom przestworzami gościnnymi do Domu. Tak sobie myślimy. Zawierzyli Ludziom i dolecieli szczęśliwie i szybko jak tylko można do celu.

Czasami w pobliżu korytarzy „drogi powietrznej” ślady obecności samolotów w powietrzu się krzyżują. Mijanka na drodze. Nad tym czuwa Kontroler strefy.

Nad bezpieczeństwem czuwają wieże kontroli ruchu lotniczego w „Strefie”.


Zdjęcie5 Drogi obecności w powietrzu statku powietrznego – „Ślad na niebie”.

Czas rozmycia i zaniku chmury kondensacyjnej Cirrus w postaci „sznurka” zależy od wielu czynników:

  1. Stopnia nasycenia pary wodnej,
  2. Temperatury powietrza
  3. Siły wiatru
  4. Dyspersji do otoczenia obłoku skondensowanej pary wodnej Cirrus.

Chmury takie utrzymują się czasami kilka godzin, a czasami zanikają prawie natychmiast za ogonem samolotu.

2. SMOLEŃSKI ŚLAD

Między godziną 8:00 UTC i 08:15 UTC a 09:40 i 09:50 UTC  satelita NASA Programu naukowego MODIS  Terra/Aqua oprócz zarejestrowania obrazu i zaniku mgły oraz ognisk pożaru (lokalizacja) zarejestrował na drodze powietrznej Briańsk – Smoleńsk Jużnyj (Szatałowo?) przelot nie zidentyfikowanego samolotu. Czy to był TU154M? , czy raczej IŁ-76 z ładunkiem bliżej nie określonym.

Fakt jest faktem: między godziną 08:00 UTC a godziną 09:40 UTC (tj. w okresie obserwacji rejony Smoleńska przez satelity Tarra/Agua miał miejsce przelot samolotu który zostawił „odcisk pięty” w postaci smugi kondensacyjnej na niebie.


Zdjęcie6 Satelita NASA Aqua/MODIS West Russia Subset 08:10, 08:15 UTC ; 09:50, 09:55 UTC. Obszary czerwone ogniska pożaru.


 

Zdjęcie7 Satelita NASA Terra/MODIS Minsk Subset 08:00, 08:05 UTC ; 09:40, 11:15 UTC

Pozostawiony ślad na niebie potwierdza obecność przelotu statku powietrznego na dużej wysokości powyżej 8000 m.


Zdjęcie8 Satelita NASA Terra/MODIS Minsk Subset 08:00, 08:05 UTC ; 09:40, 11:15 UTC

Ślad pozostawiony przez przelot samolotu w rejonie Smoleńskim wskazuje na przebytą drogę od Briańska do Smoleńska ( Szatałowo, Safonowo?).

1.     Czas przelotu między godziną 08:00 UTC a 09:40 UTC.

2.    Trasa przelotu powyżej 227 km

3.    Kurs przelotu: 152o 50’36.3”

4.    Na wysokości: 53o 22’30” N 33o 07’ 30” nastąpiła zmiana kursu z ominięciem ogniska pożaru.

5.    Lokalizację miejsca zdarzenia identyfikujemy wykorzystując oprogramowanie GIS

6.    Rozdzielczość zobrazowania w przypadku Satelity LANDSAT5 wynosi 10x10m.


Zdjęcie9 Instrumenty GIS do opracowania obrazów satelitarnych wysokiej rozdzielczości. Technologie wojskowe umożliwiają identyfikację obiektów o wymiarach nawet 10 cmx10cm. Bardzo wysoka rozdzielczość to rozpoznawane wymiary obiektów poniżej 1mx1m np.: QBird 0,61cm x 0,61cm.

Zdjęcie10 Instrumenty GIS do opracowania obrazów satelitarnych wysokiej rozdzielczości. Zobrazowanie LANDSAT 5 – OBECNOŚĆ SATELITY NAD DIAGNOZOWANYM OBSZAREM SMOLEŃSKIM: 10.04.2010r. : 08:26:07.77 – 08:27:10.43 UTC, Rozdzielczość zobrazowania wynosi 10x10 m. Bardzo wysoka rozdzielczość to rozpoznawane wymiary obiektów poniżej 1m.

 

3. WNIOSKI

W dniu 10 kwietnia 2010 roku między godziną 08:00 UTC a godziną 09:40 UTC miał miejsce przelot dużego statku powietrznego z napędem turboodrzutowym między lotniskiem w Briańsku a lotniskiem Smoleńsk Jużnyj; (Szatałowo, Safonowo?)

Jaki był cel tego przelotu?.

Czy celem było dostarczenie ładunku „GRUZ-200” , czy służb „medycznych” i „ratowniczych”. A może jedno i drugie.

Czy jednak samolot rządowy RP TU154M PLF101 pilotowany przez Załogę z 36 Pułku Lotnictwa Transportowego z Śp. Panem Prezydentem Lechem Kaczyńskim i Delegacją na pokładzie w drodze do Katynia „awaryjnie” lądował na lotnisku w Briańsku albo tylko z częścią podzielonej na Okęciu Delegacji.

Tragedia Smoleńska zasnuta „mgłą dezinformacji” ciągle odkrywa - odsłania nowe fakty!!!.

Faktem niezbitym jest, że miał miejsce w określonym w opracowaniu czasie lot dużego płatowca; samolotu transportowego z napędem turboodrzutowym. Tylko w jakim celu, czy się kiedyś dowiemy?

 

Wykop Skomentuj11
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale