Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
2042
BLOG

Nowa teoria pracy silnika turboodrzutowego;Odmiana Smoleńska c.I

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 4

 

 Dotyk światłem w mroku cz.I

Dwaj „Bliźniacy” TU 101 i 102- Silnik Tu154m 101 i inne opowiadania …

Jak niżej:

Kosmopolit „PETROLUM Siewiernyj” czyli doświadczenie …

http://www.youtube.com/watch?v=ZKabpWLcIbs

Psychospoleczne Efekty Katastrofy Smoleńskiej Artystka Marta Sytniewski Significant Art

 

Uploaded by SignificantArt on 31 Jan 2012

http://www.significantart.com/ 
Psychospoleczne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie
12.5' x 3'
seria pięciu obrazów: 

1. Zfalszowane Akta Zgonu 
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com

2. Upadek Wiary; Upadek Nadziei
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com

3. Niemy Świadek
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com


4. Poszukiwanie Prawdy
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com


5. Wladza, Kontrola i Podażanie za Bogactwem
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com

Category:

Education

Tags:

·        Obraz Katastrofy Smoleńskiej

 

·        Katastrofa Smoleńska Monument

Licence:

Standard YouTube Licence

 

piecyk naftowy i garnek z wodą.

Tytułem wstępu: List e-mail od Eksperta

Lotnictwo cywilne

www.lotnictwocywilne.republika.pl/jeteng.html

Lufthansa wybrała silniki Pratt & Whitney - Groundflight.pl

www.groundflight.pl/index.php?...silniki-pratt--whitney...

17 Kwi 2011 – Lufthansa wybrała silniki Pratt & Whitney Lufthansa wybrała silnikiproducenta Pratt & Whitney do swoich nowych samolotów typu A320.

 

 

Najbardziej znani producenci odrzutowych silników lotniczych stosowanych w samolotach pasażerskich: General Electric; Pratt & Whitney; CFM International ...

Lufthansa wybrała silniki producenta Pratt & Whitney do swoich nowych samolotów typu A320. 

Niemiecki przewoźnik potwierdził, że do swoich 30 nowych samolotów A320neo zainstaluje silniki typu Pratt & Whitney PurePower PW1100G.  Dostawa 60 silników rozpocznie się w 2016 roku. 

Nowe silniki spalają o 16% mniej paliwa niż obecnie instalowane w A320, przeklada się to na większy o 950 km zasięg, lub zwiększenie ładunku o 2000 kg. Dodatkowo nowe A320neo Lufthansy zostaną wyposażone w tzw. "Sharklets".   

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Soloviev_D-30

http://www.avid.ru/?sub=&url=en-3-1-2-1-5-0

 

Zdjęcie 1 Rozkład temperatury w czasie badań modelowych silnika turboodrzutowego - Infrared thermal of a T56 Jet Enginie for a C130 aircraft

http://www.infraredcamerasinc.com/images/Jet%20copy.jpg

 

Nie baw się w rozkłady temperaturowe silnika turboodrzutowego. Są zawsze niespójne, ponieważ taki silnik ma dwie komory. Komorę gorącą (tam gdzie następuje wtrysk paliwa), i komorę zimną (płaszcz zewnętrzny). Średnica łopat pierwszego wirnika obejmuje obydwie komory jednocześnie. Dlatego część zewnętrzna strumienia wylotowego gazów jest zimna, i tylko ta część, używana jest jako autorewers. Nie ma powłoki lakierniczej która by wytrzymała na dłuższą metę odwrotny eksperyment.

Podczas wyłączania silnika turboodrzutowego występuje procedura schładzania trwająca ok 3 min. W tym czasie rozpędzony silnik pracuje z odciętym dopływem paliwa.

Ma to na celu osiągnięcie dwóch stanów. 

1. wyssanie resztek paliwa z układu po zaworach. (Przepływ powietrza przez dyszę gorącą działa na wtryskiwacze jak rurka Venturiego.)

2. Schłodzenie zewnętrznej powierzchni płaszcza komory spalania.

 

W przypadku nagłego zatrzymania silnika (awaria) silnik z reguły rozsypuje się doszczętnie. Jeżeli nie - zewnętrzne powłoki lakiernicze ulegają totalnej destrukcji termicznej (brak procesu schładzania). Bardzo łatwo odróżnić wygląd konstrukcji zatrzymanego nagle silnika. wszystkie jego elementy są przepalone.

Na zdjęciach zbliżeniowych ze smoleńska dość dokładnie pokazane są silniki. To nie są silniki które były nagle zatrzymane jak po destrukcji mechanicznej. Całe nienaruszone turbiny i powłoki lakiernicze jak po wyjściu z fabryki.

 

http://www.infraredcamerasinc.com/images/Jet%20copy.jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared

http://en.wikipedia.org/wiki/False-color

Notka dla @GINI i @MAHONII & @KaNo i @niewolnik – lekcje z fizyki poziom gimnazjalny.

http://www.tupolev.ru/English/Show.asp?PubID=4674

TU­154 is a passenger aircraft designed for medium range flights. Along with TU­134 a/c is main air carrier in Russia for several decades. Hundreds of these aircraft are still being successfully operated in other countries as well.

Tоday our company pays serious attention to TU­154 a/c fleet support. In view of the recent requirements the aircraft is being upgraded regarding systems and interiors. VIP cabin version has been developed.

For the time being more than 900 TU­154 a/c has been produced. The most successful among mass version became TU­154M modification which economic indices were substantially improved due to more efficient engines, improved local aerodynamics and new powerplant.



TU-154M

Characteristics of the aircraft (Data for the model TU­154М)
Passenger capacity - ­ 164 – 180
Fuselage diameter - ­ 3,8 m
Aircraft length - ­ 48 m
Wing span - ­ 37,5 m
Aircraft height - ­ 11,4 m
Maximal Take­off weight - ­ 104 t
Payload - ­ 18 t
Cruise speed - ­ 850 – 900 km/h
Flight range - ­ 4000 km
First flight of TU­154 - ­ 1968
First flight of TU­154M -
 ­ 1984

 Hot news

14.03.2012   Tupolev JSC to retrain Russia SFU pilots in 2012 

15.02.2012  More than 200 specialists of “Tupolev” JSC to take English language courses aimed at the intensive study of aviation terminology 

10.02.2012  The Federal Air Transport Agency congratulated “Tupolev” JSC on the 40th anniversary of the Tu-154 maiden flight. 

10.02.2012  On the 9th of February 2012 the Tu-154 aircraft celebrates its 40th maiden regular passenger flight anniversary.  

 

http://www.avid.ru/eng/products/civil/D-30/


The D-30 is the most efficient and perfect aircraft engine of its generation. Its reliability rate exceeds a required level by several times.

Two-shaft, low-bypass turbofan, with two-spool compressor and mixed flow.

6800 kgf thrust (Take-Off).

It is installed in short-haul airplanes for passenger transportation:



PERFORMANCE

 

Series I

Series II

Series III

Thrust, kg :
-take-off: TH< +30°C , PH > 730 mm Hg, H=0 
-cruise:
Н=11 km,М=0,8


6800
1300


6800
1450


6800
1300

Specific fuel consumption (with reall nozzle), kg / kgf hour

0,770

0,775

0,790

Air temperature at sea level (for start and operation), °С

-50...+50

-50...+50

-50...+50

Length of the engine, mm

3984

4734

4836

Fan tip diameter, mm

1050

1050

1050

Dry weight, kg

1550

1765

1810

Delivery weight, kg

1712

1944

1980

Oil flow and fuel consumption
Fuel consumption is 2500 kg for 1 flight hour.
Oil flow is not more than 1.0 kg for 1 flight hour.

Design features: 
I series - without a thrust reverser; 
II series - with a thrust reverser; 
III series - 5-th stage of low pressure compressor was added (payload increase by 3 to 4 T; performance improvement), with a reverser 

Reliability

In 2011 two hundred and twenty D-30 engines of II and III series were operated by airlines. Their total annual operating time increased by 8.7% compared with the year 2010 and amounted to 114,005 hours.

In 2001 operating time to unscheduled engine removal due to engineering and manufacturing defects amounted to 57, 003 hours that is 9.5 times better than the normative value (6 000 hours).

Total operating time at passanger trafic was 30, 891 800 hours.

If you would like to receive further information concerning our engines, please fill in the questionnaire.

Thermal image F16

Ciągle mnie inspiruje  ten temat gdzie się podziało to ciepło. Tam po tym tragicznym wypadku lotniczym gdzie „Wsie pagibli” a pożaru nie było.

 

24.02.2011 21:4210

opublikowana w: Chcę wiedzieć, Notki Nieuczesane, Smoleńsk Raport S 24

Niemy, ale wiarygodny świadek zdarzenia

http://albatros.salon24.pl/281628,niemy-ale-wiarygodny-swiadek-zdarzenia

Silnik w blocie ( 11.04.2010 czyli dzien po katastrofie )

Sign in to like this photo. class="SPRITE_icon-help" v:shapes="_x0000_i1039">Views: 6093

 

 

v:shapes="_x0000_i1040">

Manek
photos

Sep 1, 2010 2:36 PM

 

 

           

Jaka sila moze tak wysoko wyrzucic grudy ziemi, zeby pozniej lezace czesci mogly by byc tak prawie rownomiernie "posypane" jak babka piaskowa cukrem pudrem?
Chyba tylko sila wybuchu!

What force could so high discard lumps of earth, so it will be Anchorages parts can be so nearly evenly 'sprinkled' grandmother as powdered sugar sand?Perhaps the only force of explosion!

Tylko TA KULA CIAŁ PRZELECIAŁA GDZIE BYŁO OGNISKO POŻARU.

A ŻLEBU TEŻ NIE BYŁO !!!.

http://wn.com/Pierwsze_zdj%C4%99cia_rozbitego_Tu-154M__tragedia_w_Smole%C5%84sku

Pierwsze Zdjęcia Rozbitego Tu-154m Tragedia W Smoleńsku

I CAŁĄ MASĘ „WCIEŁO” CZYLI: 8,5 TONY NAFTY jet-a1 + PŁYNY HYDRAULICZNE I  SMARY; po prostu „ wyparowało” w sposób kosmiczny tj. zawartość 4 baków w skrzydłach + 5 w centropłacie dystrybutor paliwa Tu154m101 (mniej niż połowa została zużyta)dostąpiła  anihilacji antymaterii (kosmiczna „czarna dziura”) .

W tej dramatycznej sytuacji na „miarę kosmiczną” nasz jedyny dopuszczony do wtajemniczenia ŚWIADEK uwiecznił do zdarzenie, kiedy W CIĄGU 5-15 MINUT NIM  nim dobiegł Sławomir Wiśniewski vel Śliwinski (Sliwinski wg RTI News  i Routers :) na miejsce zdarzenia: ja pierdole eto maja rabota,  a wcześnie nieznany „KOLA” nakręcili film z miejsca katastrofy dla potomnych.

Trzecim świadkiem zdarzenia był niejaki Pan Fomin. I właśnie dzięki niemu i Panu Doktorowi KaNo wiemu jaką kamerą nakręcił ten słynny na cały świat przekaz z miejsca katastrofy Sławomir Wiśniewski. Film ten jest poddawany analizom fotograficznym i dobrze by było aby już dawno temu trafił jako material źródłowy do badań, do Instytutu Ekspertyz Sądowych Zehna w Krakowie.

1.    

 

I. Fomin filmuje S. Wiśniewskiego - YouTube

 

 

 0:52 0:52

www.youtube.com/watch?v=6zDReMiV6xM19 Wrz 2011 - 52 sekund(y) - Przesłany przez: ludlum65
Alert icon.We're changing our privacy policy. This stuff matters. Learn more Dismiss.Close. I. Fomin filmuje S ...

2.   Więcej filmów dla zapytania Fomin & Wiśniewski »

3.   Wiśniewski i Fomin na jednym planie. - YouTube

www.youtube.co/watch?v=Eowj6O0Do-Q&feature=related

16 Paź 2011 – pytanie tylko czemu Fomin nagrywa Wiśniewskiego?! (a Wiśniewskinie zwraca na niego uwagi) - dwóch agentów? ForumAcontrario 2 months ...

Czy tam trafił sam, nie wiemy?

I ten Kola w oficjalnych mediach !!! „Wsie nazad”

 

Tutaj w sposób „łopatologiczny” TYPU ”ZIELONYM DO GÓRY” za co najmocniej  przepraszam Szanownych Czytelników: nie metodą elementÓw skończonych, analiz numerycznych i bardzo skomplikowanych równań różniczkowych i całkowych oraz transformat Fouriera i teorii liczb zespolonych oraz rachunku macierzowym: przedstawię istotę problemu. Mówiąc krótko z wygody i lenistwa oraz mądrości w czym celuje nasz Pan PREMIER mówiąc krótko –

nie chce mnie się.

Po co i tak pójdzie zamiecione pod dywan.

http://albatros.salon24.pl/281628,niemy-ale-wiarygodny-swiadek-zdarzenia

24.02.2011 21:4210

opublikowana w: Chcę wiedzieć, Notki Nieuczesane, Smoleńsk Raport S 24

Niemy, ale wiarygodny świadek zdarzenia

 

Wiśniewski 24 kwietnia 2010 roku - Czyli dwa tygodnie po 10 / 04 w TVP Info Ujawnił Godzinę Filmu z miejsca Katastrofy w Smoleńsku - 8:50:23 czyli 9 minut i 17 sekund po godzinie MAK - 8:41:06.

W dniu dzisiejszym miał Pan Sławomir Wiśniewski w Parlamencie Rzeczypospolitej Polski przed Komisją Sejmową do Spraw Wyjaśnienia Przyczyn Katastrofy Smoleńskiej pod Przewodnictwem Posła Antoniego Maciarewicza, kolejną prezentację bardzo ważnych informacji.

Korzystając z tego źródła nasuwają się następujące wnioski:  zaznaczam, że bardzo ważne są tutaj relacje czasowe.

Wyobraźcie sobie Państwo, taki złożony blok konstrukcji metalowej ze specjalnych stali stopowych żaroodpornych – stali nierdzewnej, a może i kompozytów wysokotemperaturowych (powłoki ochronne termiczne) wyścielające wewnątrz komorę spalania silnika turboodrzutowego. Wewnątrz tego silnika znajduje się sprężarka wentylatorowa I i II stopnia sprężania oraz turbina gazowa, która pod wpływem spalania paliwa lotniczego – nafty (kerozyny)  i gwałtownej zmiany ciśnienia w procesie spalania – utleniania się, nadając potężny ciąg siły wyporu F, niezbędnej do poruszania się statku powietrznego. Dodatkowy ciąg spowodowany jest ruchem sekcji wentylacyjnych niezbędnych również w celu schłodzenia elementów turbiny.

Dla dociekliwych odsyłam do pisma Młody Technik Nr 7/2004

07-2004_jak to dziala.pdf

Ilość paliwa zmieszanego z powietrzem zależy od wymaganego przyrostu temperatury. Jednak materiały

zastosowane do budowy łopatek i dysz ograniczają maksymalną temperaturę do ok. 850 do 1700 °C.

Ponieważ powietrze zostało podgrzane w wyniku sprężenia do 200 - 550 °C, wymagany przyrost temperatury

Zasada działania silnika turbowentylatorowego

MŁO D Y T E C H N I K    7 / 2 0 0 4

28

j a k t o  d z i ała

 

przy spalaniu wynosi ok. 650 -1150 °C. Ponieważ temperatura gazów determinuje ciąg silnika, komora spalania musi być w stanie zapewnić stabilność płomienia w różnych warunkach pracy.

Temperatura gazów po spaleniu wynosi 1800 - 2000 °C, a to jest zbyt dużo dla łopatek kierujących

turbiny. W związku z tym powietrze nie biorące udziału w spalaniu (tzw. powietrze wtórne, ok. 60% całości)

wtłacza się do rur ogniowych. Jedna trzecia z tego służy obniżeniu temperatury wewnątrz komory spalania, reszta chłodzi ścianki rury ogniowej.

wg.:  http://en.wikipedia.org/wiki/Soloviev_D-30

W przypadku samolotu TU-154M jest to silnik D-30KU-154:

Dane techniczne silnika D-30KU-154 z samolotu Tu-154 
Długość 1,46 m
Waga 2305 kg 
Ciąg max. 103 kN 
Ciśnienie sprężania 17:1
Stosunek ciągu do ciężaru 3,8:1

Zdjęcia D-30KU-154 z samolotu Tu-154M 


http://en.wikipedia.org/wiki/File:Soloviev_D-30KU-154_turbojet_3.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Soloviev_D-30KU-154_turbojet_3.jpg

 

Zrobiłem Państwu celowo mały wykład.

Otóż, po 9 minutach i 17 sekundach od daty zderzenia z ziemią TU-154M, nasz wiarygodny „świadek” w postaci silnika lotniczego (tego co z niego zostało) o masie 2305 kg i z temperatura wewnątrz członów metalowych: przyjmując ostrożnie 550-600o C,:

  Nie powoduje głębokich istotnych zmian swoją obecnością intruza, w najbliższym swoim otoczeniu!.

Zdjęcie 127 Manek

https://picasaweb.google.com/118355005473258703478/DropBox?authkey=Gv1sRgCM3S1LTe7LejIQ#5533591920970973090

Przy pojemności cieplnej konstrukcji silnika TU-154M (nie licząc ciepła, zachowanego w wyniku procesu spalania kerozyny w komorze:

2350 kg x 500 J/(kgxoK)x (273+550)oK. = 967025 kJ =

967025000 J = 230969953.1862 cal

Do gleby i do otoczenia na ciepło parowania winno być odprowadzone:

2350 kg x 500 J/(kgxoK)x (550-3)oC. = 642725 kJ =

642725000 J = 153512228.90991 cal

Co daje możliwości zagotowania do temperatury 100oC :

1535 kg wody.

Tablice parowe

Nadciś-

nienie 

[bar man]

 

Ciśnienie

 [bar abs]

 

Temp.

t [°C]

 

Entalpia wody

wrzącej 

i' [kJ/kg]

 

Ciepło

parowania 

r [kJ/kg]

 

Entalpia pary nas.

suchej 

i" [kJ/kg]

Objętość

właściwa pary

nas. [m

3

/kg]

 

0,95

98,20

411,43

2261,8

2673,2

1,777

 

 

1,00

99,63

417,46

2258,0

2675,5

1,694

 

 

 

0 1,013

100,00

419,04

2257,0

2676,0

1,67

 

Co daje możliwości zagotowania do temperatury 100oC  i przemianę w parę wodną:

240,30 kg wody o objętości pary wodnej 406,95 m3.

 

1.    Nie ma żlebu.

https://picasaweb.google.com/118355005473258703478/DropBox?authkey=Gv1sRgCM3S1LTe7LejIQ#5533592030184504754

 

Zdjęcie 128 Manek

 

2.    Łopatki sprężarki I stopnia zanurzone w błocie, bez zmian konsystencji i barwy gleby, o dziwo w bardzo dobrym stanie. Czyżby silnik nie pracował przed jego upadkiem!:

https://picasaweb.google.com/118355005473258703478/DropBox?authkey=Gv1sRgCM3S1LTe7LejIQ#5504795860299153250

 

Zdjęcie 24 Manek

 

3.    Nie ma zmian w najbliższym otoczeniu śladów pożaru gałęzi i ściółkispowodowaną bardzo wysoką temperaturą korpusu silnika i gardzieli odwracacza ciągu – 700-990oC tj. wielokrotnie  powyżej temperatury zapłonu ściółki i drewna ca 230-270oC.https://picasaweb.google.com/118355005473258703478/DropBox?authkey=Gv1sRgCM3S1LTe7LejIQ#5528914694907748018

 

Nie dowiarków zapraszam na powtórzenie mojego eksperymentu w Domu dopóki mamy przedwiośnie i pogodę zbliżoną do tej, która miała miejsce w Smoleńsku w dniu 10 kwietnia 2010 roku. A szczególnie Dwie Urocze Panie Blogerki, które tak mnie lubią, za moje barokowe Występy, że pewnie śnią po nocach:

Panią @Gini i Panią @Mahonię. Tylko nie wiem o czym. Pewnie abym się ośmieszył.

Zdjęcie 1 Zaproszenie Ginii i Mahonii do KUCHNI – laboratorium Smoleńskie.

Widać, że ta była używana. Ale przysięgam porządek jest robiony codziennie. Polski  „LUDWIK” jest nie zastąpiony. Starzy Górale jeszcze pamiętają w czasach PRL powiedzenie: "Ludwiku do rondla "!. Chyba stąd się to wzięło.

Przy zapuszczeniu proponuję powierzchniowo aktywny CIFF-mleczko cytrynowe. Jedynie skuteczny preparat chociaż nie tani.

Chyba przecież mają z kuchnią praktycznie na co dzień do czynienia.

Jeśli nie wierzą mnie osobiście to proszę z własnego doświadczenia jak to się mądrze („mondrze”) mówi  najlepiej z autopsji na „własnej skórze” i bardzo  ostrożnie  bo po 15 minutach od podgrzania 3-5 litrowego garnka z wodą do temperatury 100 oC na płycie kuchni elektryczno-gazowej i po czasie Wiśniewskiego tj.15 min od wypadku próba dotyku (proszę uważać  na oparzenia), które mogą zaistnieć nie odwracalnie przy temperaturze powierzchni garnka > 50 oC. Dotyku czułym językiem z wiadomych powodów nie proponuję.

Jak długo taki garnek będzie stygł do przyjaznej temperatury T= >20 oC T=< 37 oC na wolnym powietrze na balkonie tego jeszcze nie wiemy  proszę sprawdzić, za dnia a nie wieczorem jak się ściemni. Nie wiecie PAŃSTWO. A JA WIEM.

……………..

Proszę napisać TUTAJ po wykonaniu Niezależnych badań przez GRUPĘ EKSPERTÓW @GINI &Co..

Takie przytulne TUTAJ miejsce: zostawiam ….

>>>>> 

Nim się woda w garnku zagotuje czas na wycieczkę czeka jeszcze jeden model do laboratorium domowego. Z prześwietnego Bloku zapożyczyłem medialnie „tylko na chwilę” Kosmopolit Petrolum piecyk na naftę (GAZPROM?- już wtedy istniał?) gdzie często zaglądam jak Dziecko, które pamięta wieś swojską i „skobelek na patyczek”.

Może ktoś z Państwa też tam dotrze z Przyjaźnią do przyjaznych Ludzi,

Ja się tam wybieram w tym roku w  gościnę. Pieska już mam a więc tylko w gościnę.Jak Gospodarze ZAPROSZĄ.

 

wtorek, 28 czerwca 2011

http://tuskulum-riannon.blogspot.com/2011/06/drugi-piec-i-budowa-gniazda.html

Drugi piec i budowa gniazda.

Oj, zima będzie widać ciężka, bo Chłop drugi piec do domu przyniósł.

 

Zdjęcie 2 Co to jest ??? Kosmopolit PETROLUM w całej okazałości.

http://1.bp.blogspot.com/-IekE8fV-d18/Tgmws14AKyI/AAAAAAAABXQ/gRNVRQrHnpA/s400/01.jpg

 

Zdjęcie 3 Można zajrzeć przez Szybkę

http://3.bp.blogspot.com/-nNIZ2CKJCVU/TgmwqMGge7I/AAAAAAAABXM/2ch6h1mupe0/s400/06.jpg

 

 

Zdjęcie 4 źrodło energii palnik na naftę jet A1?

http://1.bp.blogspot.com/-F2onK5CuKaw/Tgmwz1POZhI/AAAAAAAABXY/q5XPvAK2sM4/s400/03.jpg

Piecyka KOSMOPOLIT od momentu wyłączenia  po 15 minutach Wiśniewskiego ręką też radzę  nie dotykać.

Oparzenie II i III stopnia jak w BANKU BGŻ SA LUB PKO BP SA o Deutsche BANKU NIE WSPOMNĘ.

Te dzieła artystyczne uratowane od zguby to nie moja zasługa.

Tutaj tak sielsko:

 

a tam zabójcze miejsce na „Nieludzkiej Ziemi” Katyń miejsce PAMIĘCI  dla Polaków.

Ponoć uroczystości w tym roku 2012 tam w Smoleńsku I Katyniu nie odbędą się..

Pan Prezydent i Pan Premier nie wybierają się. Dlaczego?


Zdjęcie 5 Kadr z filmu Sławomira Wiśniewskiego. Publikacja Non profit.

Wybrałem się w podróż medialną z wielkiego miasta na wieś. Tam naprawdę można spotkać dobrych mądrych i doświadczonych życiowo ludzi.

Tych których spotkałem kiedyś na Podlasiu, pamiętam do tej pory.

Nawet genialnego wynalazcę który miał czasowo problemy sam z Sobą i żoną _ … chłop za dużo zaglądał do kielicha.

Ale przyszła taka chwila kiedy przez chorobę (palec Boży) zmądrzał i Żona też do niego wróciła. I pewnie będą ze sobą żyli długo i szczęśliwie.

Podpatrzył ten wynalazca w podwarszawskich Psarach anteny satelitarne- jak się jedzie pociągiem drogą do Dęblina z tego co pamiętam, które i również nas interesowały i zbudował system satelitarny do odbioru TV stacji rosyjskiej z Władywostku.

Matuszkę Rasiję miał w chałupie koło Siedlec.

Daleko PRAWDA, on ją miął u siebie w chałupie, a wchodziły tam również owce i barany.

Tutaj przysłowiowych też nie brakuje. Dlatego „GARNEK  z WODĄ”.

 

 

 

 

Zdjęcie 6a,b,c: Eksperyment – Garnek z wodą/

Co ma garnek z wodą podgrzaną do temperaury 100 oC Celsjusza do Smoleńska, a no ma - POJEMNOŚĆ cieplna masy wody w garnku i konstrukcja metalowa garnka („z nierdzewki”) tworzy Model silnika turboodrzutowego po katastrofie lotniczej.

Ma:

363. Pojemność cieplna. Cieplny przepływ energii

fizyka.biz/363_termodynamika.html

Dlaczego woda o temperaturze 50 stopni Celsjusza parzy, a powietrze o takiej samej temperaturze nie wywołuje identycznych skutków?

1.   Pojemność cieplna – Wikipedia, wolna encyklopedia

pl.wikipedia.org/wiki/Pojemność_cieplna

Pojemność cieplna (oznaczana jako C, często z indeksami) – wielkość fizyczna, która charakteryzuje ilość ciepła, jaka jest niezbędna do zmiany temperatury ...

Wiadomości podstawowe - Definicja pojemności cieplnej

2.   Ciepło właściwe – Wikipedia, wolna encyklopedia

pl.wikipedia.org/wiki/Ciepło_właściwe

To samo ciepło właściwe można zdefiniować również dla chłodzenia. W układzie SI jednostką ciepła właściwego jest dżul przez kilogram i przez kelwin: ...

3.   [PPT] 

Pojemność cieplna

www.if.pwr.wroc.pl/~popko/Isem/wyklad10.ppt

Format pliku: Microsoft Powerpoint - Szybki podgląd
Pojemność cieplna układu jest proporcjonalna do ilości materii w układzie i jej ...Pojemność cieplna zależy od rodzaju procesu termodynamicznego i od ...

 

Silniki turoodrzutowe na Siewiernyj

http://www.youtube.com/watch?v=ERDm3obdH3M

Katastrofa smolenska wedlug ekspertow

Uploaded by niezalezny007 on 30 Jan 2012

Mecenas Maria Binienda i profesor Wieslaw Binienda na spotkaniu w Chicago prezentuja wnioski odnosnie metod badania katastrofy smolenskiej.
Dodatkowo link do stron profesora Wieslawa Biniendy na University of Acron:
http://www.ecgf.uakron.edu/~civil/people/binienda/aboutme.html
http://www.uakron.edu/engineering/research/profile.dot?identity=1064521
Link do konferencji w Pasadena, CA USA:
http://content.asce.org/conferences/earthspace2012/committee.html
Kolejny wywiad z prof. Binienda:
http://www.youtube.com/watch?v=KIBgVCJzBaU&feature=related

Category:

News & Politics

Tags:

·        Maria Binienda

 

·        Wieslaw Binienda

 

·        Smolensk

 

·        Katastrofa smolenska

·        Pancerna Brzoza

 

·        Klamstwa smolenskie

 

·        Binienda

Licence:

Standard YouTube Licence

 

I. Z tą myślą odwołując się do ekspertów polecam również moje skromne przemyślenia:

http://www.google.pl/webhp?rlz=1C1CHMO_en-gbPL475PL475&sourceid=chrome-instant&ix=sea&ie=UTF-8&ion=1#hl=pl&rlz=1C1CHMO_en-gbPL475PL475&output=search&sclient=psy-ab&q=Niemy%20a%20wiarygodny%20%C5%9Bwiadek&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&gs_l=&pbx=1&fp=a0878c8a443c8077&ix=sea&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1040&bih=800

1.   Niemy, ale wiarygodny świadek zdarzenia - Albatros ... z lotu ptaka ...

albatros.salon24.pl/281628,niemy-ale-wiarygodny-swiadek-zdarzenia

24 Lut 2011 – Tak jak pisałem na samym wstępie, prawa fizyki są niezłomne i poza polityką, bo pochodzą od Stwórcy tego świata. Na początku dziękuję ...

2.   Tylko spokojnie Panie KOLEGO KaNo - Smoleńsk Raport S 24 ...

lubczasopismo.salon24.pl/.../400255,tylko-spokojnie-panie-kolego-k...

2 dni temu – 24 Lut 2011 –Niemy, alewiarygodny świadek zdarzenia. Internet, Manek. Tak jak pisałem na samym wstępie, prawa fizyki są niezłomne i poza ...

3.   Siewiernyj - Bloger @Zezorro 3 tysiące pieców (30 kW na 1 m2 ...

albatros.salon24.pl/

17 godz. temu – 24 Lut 2011 –Niemy, alewiarygodny świadek zdarzenia. Internet, Manek. Tak jak pisałem na samym wstępie, prawa fizyki są niezłomne i poza ...

 

http://www.youtube.com/watch?v=DLriQlhFzto

Polish Air Force Tu-154M 101

 

Uploaded by TheArtmedia on 11 Apr 2010

Polish Air Force Tu-154M 101 crashed just north of Smolensk, Russia, killing Poland's President, his wife and other officials.

Category:

Music

Tags:

·        dream

·        theater 

·        wither

·        kaczynski

·        crash

·        tu154M

·        101

·        90A837

·        smolensk

·        Смоле́нск

·        Туполев

·        Ту-154м

·        Лех

·        Качински

·        Авионската

·        несреќа

·        кај

·        Смоленск

·        се

·        случила

·        на

·        10

·        април

·        2010

·        Катастрофа

·        под

·        Смоленском

·        katastrofa

·        smoleńsku

·        smolensku

·        polish

·        president

·        plane

·        Tupolev Tu-154

·        air

·        obama

·        usa

Licence:

Standard YouTube Licence

 

II. Materiał źródłowy. Cytat nie powtarzalny.

http://www.youtube.com/watch?v=QUsnyYrHE3I&feature=related

ja pierdole to nasz - nagranie montażysty Telewizji Polskiej

 

Uploaded by platffus on 15 Apr 2010

pierwsze chwile po katastrofie, nagranie montażysty Telewizji Polskiej Sławomira Wiśniewskiego.

Widział samolot, który bardzo nisko, z przechylonym lewym skrzydłem, podchodził do lądowania. Po chwili usłyszał huk i zobaczył błyski ognia.
/za mediafm.net/

Sławomir Wiśniewski natychmiast pojawił się na miejscu katastrofy, jeszcze przed przybyciem służb ratowniczych. Udało mu się zarejestrować jedną z czarnych skrzynek, a także fragmenty rozbitego samolotu. W nagraniu uderza przejmująca cisza na chwilę przed przybyciem ratowników. O tym, że rozbił się polski samolot, autor nagrania zorientował się w trakcie rejestracji zdjęć.

Category:

Film & Animation

Tags:

·        katastrofa

·        Tu-154

·        101

·        Kaczyński

·        Kaczynski

·        prezydent

·        wypadek

·        lotniczy

·        mgła

·        TVP

·        accidents

·        Смоленске

·        В

·        упал

·        самолет

·        Ту-154

·        airplane

·        crash

·        Poland

·        polski

·        polish

·        president

·        президента

·        Польши

·        Леха

·        Качиньского

Licence:

Standard YouTube Licence

 

http://www.youtube.com/watch?v=BEFxsIsTsR0&feature=related

Powidz próba silnika samolot 7308

 

Uploaded by papalus34 on 3 Nov 2008

ciąg dalszy próby na 7308

Category:

Science & Technology

Tags:

·        SU

·        -22

·        lotnictwo

Licence:

Standard YouTube Licence

 

http://www.youtube.com/watch?v=LNPHNpD-ytg&feature=related

KATASTROFA SAMOLOTU SU-22 UM3K z 6 ELT Powidz

 

Uploaded by navigatorpl on 21 Mar 2009

katastrofa samolotu szturmowo-bombowego SU-22 UM3K z 6 Eskadry Lotnictwa Taktycznego w Powidzu.
12.06.2001 Piloci ponieśli śmierć na miejscu.

Category:

People & Blogs

Tags:

·        katastrofa SU-22

·        katastrofa lotnicza

Licence:

Standard YouTube Licence

 

http://www.youtube.com/watch?v=D9Q-ZVPMDIs&feature=related

30 lat temu zginęła Anna Jantar - Katastrofa Kopernika cz. 2/2

 

Uploaded by Sanowiak on 1 Mar 2010

30 lat temu zginęła Anna Jantar - Katastrofa Kopernika cz. 2/2

Category:

Science & Technology

Tags:

·        Katastrofa Kopernika

·        Anna Jantar

Licence:

Standard YouTube Licence

Tak na poważnie - Oczywiście wszystko do przemyślenia także banalny eksperyment naukowy tj. „GARNEK z wodą” i piecyk KOSMOPOLIT Heizung a wrak silników samolotu Tu154m 101 szczególnie nagrzanych i nie schłodzony powietrzem pracą turbiny korpus silników, których praca w locie została gwałtownie przerwana –ale o tym w następnej Notce..

 


http://www.youtube.com/watch?v=D9Q-ZVPMDIs&feature=related

30 lat temu zginęła Anna Jantar - Katastrofa Kopernika cz. 2/2

 


Na te i na inne pytania czekamy na odpowiedź od oficjalnych czynników, także od Zespołu Parlamentarnego RP AM.

http://www.youtube.com/watch?v=JngWgarkMak&feature=related

Katastrofa Lotnicza Okęcie 14.03.1980 - Film Dokumentalny

 

Uploaded by pigwol on 9 Mar 2011

31 lat temu w pobliżu Warszawskiego Lotniska Okęcie wydarzyła się tragiczna katastrofa lotnicza ... Samolot IŁ-62 o znakach rejestracyjnych 
SP-LAA
[ Sierra Papa - Lima Alfa Alfa ] ( CN 11004 ) ,, Mikołaj Kopernik '' -
Pierwszy czterosilnikowy samolot pasażerski dalekiego zasięgu w Polskich Liniach Lotniczych ( Wcielony w 1972 roku ) . Podczas powrotu z Nowego Jorku 14 Marca 1980 roku Rozbił się 950 Metrów od pasa startowego lotniska okęcie
( 15 ) .

Nikt nie przeżył tej katastrofy...
Katastrofa ta znana jest trzecią pod względem ofiar w polskim lotnictwie pasażerskim . Zginęli w niej :
Anna Jantar , Alan Meriam , Delegaci Warszawskich Uczelni , 22 osobowa amatorska reprezentacja bokserska oraz Dyrektor amerykańskich lini lotniczych Trans World Airlines ...
********************************************************************************­***** 
Był to już 8 stracony IŁ-62 na świecie 
Wypadek znajduje się w czołówce 10 najgorszych z udziałem samolotu IŁ-62 na świecie ....
********************************************************************************­*****

Category:

Education

Tags:

·        Katastrofa Lotnicza Okęcie

 

·        Katastrofa Kopernik

 

·        Ił-62

 

·        Katastrofa Lotnicza

Licence:

Standard YouTube Licence

·         likes, 15 dislikes

·         Tangerine Dream

·         

o   Buy:

o    

 

http://www.youtube.com/watch?v=XcjRPwtrnXg&feature=related

30 lat temu zginęła Anna Jantar - Katastrofa Kopernika cz. 1/2

 

Uploaded by Sanowiak on 1 Mar 2010

30 lat temu zginęła Anna Jantar - Katastrofa Kopernika cz. 1/2

 

http://www.youtube.com/watch?v=MySFSOVnzdM&feature=related

Anna Jantar i Boguslaw Mec - Pozwolil nam los

 

Uploaded by w4riusia on 22 Feb 2009

Piosenka "Pozwolil nam los" z charakterystycznym smiechem Anny na koncu

 

http://www.youtube.com/watch?v=rb4OKmk_znk

GhostHunting at Maury's Studio

 

Uploaded by Debraann2 on 24 Jan 2008

Paranormal Investigation

 Psychospoleczne Efekty Katastrofy Smoleńskiej

Marta Sytniewski
olej na płótnie
12.5' x 3'
seria pięciu obrazów: 

1. Zfalszowane Akta Zgonu 
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com

2. Upadek Wiary; Upadek Nadziei
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com

3. Niemy Świadek
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com


4. Poszukiwanie Prawdy
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com


5. Wladza, Kontrola i Podażanie za Bogactwem
Cześć serii pięciu obrazów: Psychosocialne Efekty Katastrofy Smoleńskiej
Marta Sytniewski
olej na płótnie, 36"x 24"
significantart.com

 

 

Potykając się z Panem doktorem KaNo – mimo brak odpowiedzi na Ostatnią Notkę z propozycją merytorycznej Współpracy  i  Blogerką @Gini & Mahonia na co nie liczę : „zapładniam” jak wyżej  do pracy twórczej młodzież i to jest najważniejsze. Reszta się nie liczy… 

Do usłyszenia

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka