Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
1179
BLOG

Ocalały autorytet Chabad Lubowicz ? - Rabin Josef Yitzchak Schneersohn

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 3

Pora na poważną dyskusję na temat HOLOKAUSTU !

Do dzisiaj w Izraelu z wielu powodów taka dyskusja się nie odbyła.

Przyklad:


http://www.jewishvirtuallibrary.org/plea-by-va-ad-hahatzala-to-bomb-auschwitz-railway-lines-september-1944

W 1939 r. Związek prawosławnych rabinów Stanów Zjednoczonych i Kanady utworzył komitet ratunkowy, Va'ad Hahatzala , aby promować i angażować się w działania ratunkowe na rzecz europejskiego żydostwa, w szczególności studentów rabinów i jesziw.

We wrześniu 1939 r. Abraham Kalmanowitz - wiodąca postać rabinacka w Va'ad Hahatzala - przekazał następującą wiadomość dyrektorowi wykonawczemu amerykańskiej komisji ds . Uchodźców wojennych .


EXECUTIVE Kancelaria Prezydenta 
WAR UCHODŹCĄ BOARD 
komunikacji między OFFICE

2 września 1944 r

Do: JW Pehle 
Od: B. Akzin

Temat: Pilna wiadomość od rabina Kalmanowitza

Ostatniej nocy, rabin Kalmanowitz zadzwonił do mnie z Nowego Jorku do domu i poprosił o dostarczenie następującego komunikatu:

Kabel ze Sternbuch, przesyłany za pośrednictwem polskiej ambasady, zawiera informację, że 26 sierpnia rozpoczęły się deportacje Żydów z Budapesztu. Dwanaście tysięcy Żydów zostało już deportowanych do Oświęcimia na Górnym Śląsku. Sternbuch we własnym imieniu i na sugestię rabina Neutry sugeruje, że kolejne deportacje będą zakłócane bezpośrednim bombardowaniem połączeń kolejowych między Budapesztem a Śląskiem, a mianowicie: Kaschen Presow - Żylina-Galanta - Leopoldorf - Caca - Rudki, as a także węzeł kolejowy w Grazu (Austria).

Polski charge d'affaires, M. Kwapiszewski, obiecał rabbiemu Kalmanowitzowi przesłanie kopii kabla do WRB, ale w związku z możliwymi opóźnieniami, Rabbi chciał mieć pewność, że ta sprawa zostanie postawiona przed Zarządem na wczorajszej konferencji .

Popierając prośbę Sternbucha i rabina Neutry w tej sprawie, jest gotowy, mimo sabatu, na pociąg do Waszyngtonu, jeśli okaże się to konieczne w celu zapewnienia natychmiastowego działania.

Do powyższego chciałbym z całym szacunkiem dodać następujące informacje:

Myśl o zbombardowaniu węzłów kolejowych między Węgrami i Śląskiem w celu przerwania przepływu deportacji jest rzeczywiście elementarna. Przypomnijcie sobie, że myśl ta została wyraźnie wskazana przez McClellanda, w 4041 r. Z Berna, z 24 czerwca.

Zdaję sobie sprawę z tego, że nieco podobny pomysł został odrzucony jakiś czas temu przez Departament Wojny - odrzucenie, które prawdopodobnie wynika z nawykowej niechęci wojska do działania na podstawie sugestii cywilnych.

Twierdzi się jednak, że WRB została stworzona właśnie w celu przezwyciężenia inercji i - w niektórych przypadkach - niedostatecznych interesów dawnych agencji w zakresie ratowania żydowskich ofiar nazistowskich Niemiec. Wielokrotnie odmawialiśmy odpowiedzi "nie", gdy pochodziła z Departamentu Stanu. W urzędach Departamentu Wojny nie ma nic, co uczyniłoby ich bardziej świętymi lub wolnymi od błędów niż urzędnicy Departamentu Stanu.

W kwestii "Wolnego Portu", który, bez względu na jego zasługi, nie był z pewnością kwestią życia i śmierci, pan Pehle udał się do prezydenta.

Aby być wiernym naszemu zadaniu, wydaje się najbardziej odpowiednie, jeśli zarząd podjął identyczny kurs w związku z węgierską sytuacją kryzysową.

W świetle obecnej przewagi powietrznej Organizacji Narodów Zjednoczonych jestem pewien, że Prezydent, po zapoznaniu się z faktami, zda sobie sprawę z zawartych w nim wartości, a przecinając uzasadnione bezwładnością sprzeciwy Departamentu Wojny, zarządzi natychmiastowe zamachy bombowe. proponowanych celów.

[Podpisano] B. Akzin

PS Obiecałem Rabbiemu, że dostaniesz tę wiadomość bez opóźnień. Biorę zatem ten niekonwencjonalny sposób wysyłania go prosto do twojego biura, nie przez kanały. Kopia notatki trafia do mojego wodza, panie Lesser.


http://www.jewishvirtuallibrary.org/jewish-agency-asks-britain-to-bomb-death-camps

W 1944 r. Organizacje żydowskie na całym świecie zwróciły się z prośbą do rządów sojuszniczych o zbombardowanie obozów śmierci w Polsce. Kontrowersje zawirowały późnym latem, gdy Departament Wojny USA odrzucił apel ze Światowego Kongresu Żydów o zbombardowanie linii kolejowych Auschwitz .

W sierpniu 1944 r. Żydowska Agencja ds. Palestyny napisała do brytyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, załączając plany i opisy zarówno obozów śmierci Auschwitz, jak i Treblinki , mając nadzieję, że zostaną wykorzystane przez Brytyjczyków do zaplanowania ataku na obozy.


List agencyjny

Plan Auschwitz

Mapa Auschwitz (powyżej) 

Dokument Agencji Żydowskiej (po lewej) 

Klucz do planów Auschwitz (po prawej)

Legenda

Źródła: British National Archives


http://www.jewishvirtuallibrary.org/churchill-s-decision-to-not-bomb-the-concentration-camps

sierpniu 1944 r. Żydowska Agencja ds. Palestyny ​​zwróciła się w imieniu organizacji żydowskich na całym świecie, aby brytyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych rzuciło światło na atak bombowy na obozy , zwłaszcza Auschwitz-Birkenau .

Poniżej znajduje się wymiana not między premierem Winstonem Churchillem i jego sekretarzem prywatnym na temat brytyjskiej decyzji o nie bombardowaniu obozów koncentracyjnych .


Churchill
(Litera a)
Churchill
(Litera b)

List A:
      [Od premiera do prywatnego sekretarza]

Proszę zobaczyć minuty na załączonym WR 823.

O ile mogę odkryć, plany te nigdy nie zostały przekazane do Ministerstwa Lotnictwa.

Minister Stanu 1 września (w imieniu Sekretarza Stanu) zgodził się na piśmie do Sekretarza Stanu ds. Lotnictwa, że ​​w związku z trudnościami w operacji bombardowania obozów, zgodnie z żądaniem Ministerstwa Lotnictwa (powiedzieli, że mieli brak szczegółowych informacji o ukształtowaniu terenu [układu obozów]), pomysł zbombardowania ich może zostać odrzucony.

W związku z tym jesteśmy technicznie winni, że Ministerstwo Lotnictwa może sobie z tym poradzić, nie dając im (choć my to mieliśmy) informacji, o które prosili jako warunku wstępnego.

Myślę, że we wszystkich okolicznościach (choć czuję się nieco zaniepokojony), powinniśmy pozwolić temu odejść. PM 189.

List B: 
      [Od prywatnego sekretarza do premiera]

Nie wiem wystarczająco dużo o tym, aby utworzyć widok. Na pewno ta informacja została wzięta pod uwagę, gdy podjęto decyzję o nie dochodzeniu sprawy?

Być może Service Liaison Dept [departament rządowy, którego zadaniem było skuteczne porozumiewanie się różnych departamentów rządowych] mógłby doradzić, czy te informacje mogłyby wpłynąć na postawę Ministerstwa Lotnictwa? Sekcja 20/9

[Premier - adnotacja]

O to chodzi. Wygląda na to, że tak nie było. 
21/9


Źródła: British National Archives


I inne dokumenty.

Czy Pani Ambasador Izraela je zna.

Lektura wstrząsająca chociażby ta:

http://www.jewishvirtuallibrary.org/secret-report-on-hitler-s-headquarters-and-his-associates


Niniejszy dokument zawiera informacje dotyczące hitlerowskich centrali i jego ruchów uzyskanych od niemieckiego POW przechwyconego południe od Caen 19 lipca 1944 interesujących informacji na temat przebrań i deblu. Istnieją również krótkie bios wielu współpracowników Hitlera.

Kliknij TUTAJ, aby przeczytać dokument


Źródła:British National ArchivesFO 1020/3471


http://www.jewishvirtuallibrary.org/churchill-discusses-the-actions-of-nazi-war-criminals

W tej osobistej notatce napisanej przez brytyjskiego premiera Winstona Churchilla do brytyjskiego ministra spraw zagranicznych Churchill komentuje działania nazistowskich zbrodniarzy wojennych i traktowanie Żydów na Węgrzech . Churchill uważał, że nie powinno być żadnych negocjacji z Niemcami, aw następnym roku zgodził się na ściganie zbrodniarzy wojennych.

List Churchilla

Źródła:British National Archives


https://www.salon24.pl/u/bratbrata/840122,czy-ofiara-rodziny-ulmow-byla-na-darmo

https://www.salon24.pl/u/albatros/691259,jews-who-fought-for-hitler-nazi-collaborators-klucz-do-zrozumienia-swiata

https://www.amazon.com/Rescued-Reich-Hitlers-Soldiers-Lubavitcher/dp/0300115318/ref=pd_bbs_sr_1/105-9701828-6738032?ie=UTF8&s=books&qid=1186290698&sr=1-1


KIEDY POLACY DOCZEKAJĄ SIĘ OTWARCIA ARCHIWÓW W POLSCE I WIELKIEJ BRYTANII NA TEMAT "ZAGRODY" KG AK  I ŚMIERCI GENERAŁA WŁADYSŁAWA SIKORSKIEGO ZAMORDOWANEGO SKRYTOBÓJCZO 4 LIPCA 1943 ROKU W PAŁACU GUBERNATORA GB PRZEZ AGENTÓW NKWD-GESTAPO UWOLNIONYCH W CZERWCU 1943 ROKU Z OBOZU "MIRANDA DEL EBRO" W HISZPANII.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/UK/FO1020_3471_hitlerhq.pdf

>>

https://www.youtube.com/watch?v=tp0LW9A9LxI


Trwać w prawdzie w czasach zamętu - ks. Piotr Glas


Opublikowany 5 paź 2017

"Mętna woda" - tak można nazwać rzeczywistość współczesnego świata. Półprawdy, kłamstwa, oszukiwanie siebie, naginanie rzeczywistości - stały się codziennością wielu chrześcijan. Ks. Piotr Glas przypomina słowa Jezusa, że "Ojcem kłamstwa jest szatan", a ocalenie możliwe jest wyłącznie przez radykalną wierność prawdzie, nawet za cenę cierpienia. Rejestracja: ks. Sławomir Kostrzewa



Pamiętam jak bodajże dwa lata temu na Jasnej Górze był msza Święta pokutna Polaków, którzy modlili się za własne i cudze grzechy.

https://www.youtube.com/watch?v=69RmhLq4ZZ8


Nabożeństwo Wielkiej Pokuty za wszystkie grzechy popełnione w Polsce


Czyżby w Imię pojednania nie tylko z religią Chabad Lubowicz - na fundamencie wykładni TALMUDU ale przede wszystkim za PRAWDĘ I W TYM DUCHU POJEDNANIA Z BOGIEM I JEZUSEM CHRYSTUSEM.


15 października – Wielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie ...

https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/.../15-pazdziernika-wielka-pokuta-na-ja...
3 wrz 2016 - Stanisław Gądecki czyli Wielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie grzechy popełnione w Polsce Patronat duchowy wydarzenia: Teresa Wielka, ... Nie dawno wróciłam z pieszej pielgrzymki do Wąwolnicy, Mszy św. na placu Różańcowym i procesji z lampionami do miejsca objawień Matki Bożej w Kęble.




s. Piotr Glas: Narodowy Egzorcyzm w ramach Wielkiej Pokuty

 TEGO O HOLOKAUŚCIE KŁAMLIWE TEZY I SŁOWA: PANIE NIE POZWÓL ABY NARÓD POLSKI WIERNY TOBIE BYŁ UPOKARZANY PRZEZ SZATANA OJCA KŁAMSTWA, RÓWNIEŻ NA ZIEMIACH POLSKICH W CZASIE WSPÓŁCZESNYM.

PRZYPISUJE NAM SIĘ ZBRODNIE KTÓRYCH NIEMCY I OSOBY Z NIMI KALABORUJĄCE ORAZ ORGANIZACJE I PAŃSTWA POPEŁNIŁY.



Rebe Paperback - 15 maja 2006 Uratowany z Rzeszy: Jak Jeden z żołnierzy Hitlera Saved 


image
przez Bryan Mark Rigg  (Autor)


 
Ucieczka  ultra-ortodoksyjnego żydowskiego przywódcy Rebe Schneersohna od nazistów Hitlera w okupowanej Warszawie w 1939 roku, zawsze była przedmiotem spekulacji. Ta książka odkrywa prawdziwą historię ratowania i heroicznej roli części pochodzenie  żydowskiego niemieckiego żołnierza, który prowadził operację.Wstrząsające opowieść o tożsamości i odpowiedzialności moralnej, jest to również opowieść o legendowanie niezwykłej misji ratunkowej.
 

Recenzje redakcyjne

Od Publishers Weekly

Ostatnia dekada przyniosła wiele książek opowiadających działania niemieckich chrześcijan, którzy pomagali Żydom przeżyć Holokaust. Choć wielkość idealnie wpasowuje się w tym gatunku, to także niezwykle różne, ponieważ opisuje wysokich rangą nazistów, którzy w skomplikowanym szeregu działań, pomogły rabin Joseph Schneersohn, cenionego kierownika ruchu chasydzkiego Lubavitcher, uciec do Ameryki w 1940 roku. Jest to świetny materiał-rzeczy z hollywoodzkich filmów-i historyka Rigg (żydowskie lutowanieHitlera) sprawia, że większość z nich. Pisanie w czystym, dramatycznym głosem, ale z ścisłym historycznej dokładności i analizy niuansów, Rigg szczegóły, jak, za namową amerykańskiego Lubavitchers i kilka życzliwych urzędników w administracji Roosevelta, wysoko postawiony niemieckich kobiet-w tym wojskowych Helmut Wohlthat, antysemickiej doradca Goring, którzy czuli się oszczędności Rebe byłoby dobre public relations przenieść, i mjr. Ernst Bloch, który miał żydowskiego ojca-spisek ducha chorego Rebe z Warszawy do Rygi, a następnie w Sztokholmie, gdzie popłynął do Nowego Jorku. Płótno Rigg jest szerszy niż tylko "wielkiej ucieczki", w tym narodziny ruchu chasydzkiego w Europie, zakorzenione antysemityzmu wielu amerykańskich urzędników i rebego kontrowersyjnej mesjańskiej teologii po przybyciu w USA. To jest dobrze napisany i ważne uzupełnienie literatury Holocaustu badań rodzinnych. 50 zdjęcia czarno-białe. 
Copyright © Reed Business Information, oddział Reed Elsevier Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. --This Tekst odnosi się do wyczerpany lub niedostępne wydanie tego tytułu.
 

Od Booklist

Ta książka szczegóły historię ratowania Joseph Schneersohn, lider (Rebe) z Lubawicz chasydzkiej sekty, jego rodziny i jego otoczenia z Warszawy, w Polsce, w marcu 1940 roku Ostatecznie szwedzki liniowej zabrał ich do Nowego Jorku. Mało prawdopodobne połączenie najwyższych urzędników w rządzie USA i nazistowskich żołnierzy i urzędników współpracowali w celu realizacji ratunku. Kluczową postacią był major Ernst Bloch, nazistowski oficer, który miał ojca żydowskiego, ale były "Aryanized" na rozkaz Hitlera.Najwyższa Nazistowski oficer zaangażowany, admirał Wilhelm Canaris, szef niemieckiego wywiadu wojskowego, nie było pochodzenia żydowskiego. Jego umowa uczestnictwa, Rigg wierzy, może być postrzegane jako wczesny znak jego późniejszego niezadowolenia z Hitlerem. Co wydaje się Rigg jako najbardziej znaczący w decyzji, aby przejść do przodu o ratunek była zgodna współpraca Lubawicz Żydów samych. Kiedyś każdy kontakt, oni i ich zwolennicy posiadał, aby ich zarzuty usłyszał. Poruszająca i wielowymiarowy obraz śmiałą ratunek w czasie Holokaustu. George Cohen 
Copyright © American Library Association. Wszelkie prawa zastrzeżone --This tekst odnosi się do wyczerpany lub niedostępne wydanie tego tytułu.

  Czy chciałbyś, aby aktualizować informacje o produkcie lub wyrazić opinię na zdjęcia?

 

 

 

Szczegóły Produktu


>

KTO ORGANIZOWAŁ I WSPÓŁORGANIZOWAŁ ORAZ ZARZĄDZAŁ GETTAMI ŻYDOWSKIMI NA ZIEMIACH POLSKICH I SŁUŻYŁ NIEMIECKIEJ ZBRODNICZEJ MACHINIE WOJENNEJ, UPATRUJĄC W TYM MOŻLIWOŚCI NAJPIERW WZROSTU A PÓŹNIEJ PRZETRWANIA - OD WRZEŚNIA 1939 ROKU DO STYCZNIE 1942 ROKU I PÓŹNIEJ DO 8 MAJA 1945 ROKU.

JAKA BYŁ SKALA PRODUKCJI W GETTCIE WARSZAWSKIM I ŁÓDZKIM ?




Kolaboranci Trzeciej Rzeszy - Chaim Rumkowski (LEKTOR PL)

Można https://www.salon24.pl/u/zbigwie/839383,getto-j-discher-ordnungsdienst,3

tam przeczytać:

„Żydowska policja, kierowana przez ludzi z SS i żandarmów spadała na getto jak banda dzikich zwierząt. Każdego dnia, by uratować własną skórę, każdy policjant żydowski przyprowadzał siedem osób, aby je poświęcić na ołtarzu dyskryminacji. Przyprowadzał ze sobą kogokolwiek mógł schwytać - przyjaciół, krewnych, nawet członków najbliższej rodziny. Byli policjanci, którzy ofiarowywali swych własnych wiekowych rodziców z usprawiedliwieniem, że ci i tak szybko umrą".

Niektórzy twierdzą, ze policja żydowska była nieodłączną częścią niemieckiego narodowo – socjalistycznego aparatu władzy zajmującego się eksterminacją Żydów i powinna być traktowana jak wszystkie inne przestępcze organy narodowo – socjalistycznych Niemiec. Niemcy nie mogliby zrealizować swego zadania - zagłady Żydów z taka łatwością i tak szybko, bez pomocy żydowskiej policji.

Różni historycy dokonywali oceny historii i działalności Judenratów oraz Jüdischer Ordnungsdienst. Wielu badaczy ma wątpliwości, czy przywódcy Judenratu byli w stanie zmienić rzeczywistość dla Żydów w okresie Zagłady. Ich wszelkie działania na rzecz społeczności getta nie miały żadnych szans powodzenia. W ostatecznym rozrachunku mechanizm Zagłady został ustalony przez narodowo – socjalistyczne Niemcy w Berlinie z powodów ideologicznych. I żaden lokalny przywódca żydowski nie miał szans na to wpłynąć. Niemcy traktowali członków Judenratów jako zakładników osobiście odpowiedzialnych za przeprowadzenie wydawanych przez siebie zarządzeń. Judenrat generalnie funkcjonował jako jedyny pośrednik pomiędzy Żydami i niemieckimi okupantami. Przedstawiciel władz niemieckich rozmawiał zwykle wyłącznie z szefem Judenratu.

Badania tych problemów zostały interesująco przedstawione przez Israela Gutmana, “Ha-Yudenrat ke-hanhagah,” in Manhig ve-hanhagah, ed.Irad Malkin and Zeev Tsahor (Jerusalem, 1992); Isaiah Trunk, Judenrat (New York, 1972); Aaron Weiss, “Berurim be-she’elat ma‘amadah ve-‘emdoteha shel ha-hanhagah ha-yehudit be-Polin ha-kevushah,” Yad va-shem 12 (1978): 243–266.

Praca ta nie jest jednak dostępna poza Izraelem - wielka szkoda, że ta praca nie istnieje w języku angielskim.

https://www.youtube.com/watch?v=rmgn1nvUAOU

ks. Piotr Glas cała rozmowa

Opublikowany 29 sty 2018

rozmowa przeprowadzona w kwietniu 2017 roku w ramach zbierania materiałów do filmu "Proroctwo".



https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2016/09/03/15-pazdziernika-wielka-pokuta-na-jasnej-gorze-za-wszystkie-grzechy-popelnione-w-polsce/

15 października – Wielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie grzechy popełnione w Polsce

Antonello Cadeddu i Henrique Porcu, ks. Piotr Glas i JE ks. abp. Stanisław Gądecki czyli Wielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie grzechy popełnione w Polsce

Patronat duchowy wydarzenia: Teresa Wielka, błogosławiony Jerzy Popiełuszko, Święty Maksymilian Kolbę, Święty Wojciech, Święty Jan Paweł II, Święta Siostra Faustyna, sługa Boży Kardynał Stefan Wyszyński, błogosławiona Rozalia Celakówna

baner_pokuta_02

Zapraszamy na Jasną Górę, na Wielką Pokutę za wszystkie grzechy popełnione w Polsce. Naród Polski jest podzielony, dużo jest złości i zawiści. Wielu żyje w lęku, niepewności, w nałogach. To są skutki grzechów, które popełniliśmy, my i nasi przodkowie.
Przez wspólną „Wielką Pokutę” możemy zmienić bieg historii. Historii każdego z nas i całego świata. To jest czas potężnej walki cywilizacji życia z cywilizacją śmierci. To chwila wymagająca szybkiej i jasnej odpowiedzi każdego z nas.

15 października tego roku, na Jasnej Górze. 

Spotkanie poprowadzą ojcowie Antonello Cadeddu i Henrique Porcu misjonarze z Brazylii oraz ks. Piotr Glas Egzorcysta z Anglii.

Homilie wygłosi Jego Ekscelencja ks. abp. Stanisław Gądecki.

Zaczynamy 15 października o godzinie 11:00.
11:00 – 13: 30 – dwie konferencje ojców Antonello i Henrique
13:30 – 15:00 – przerwa na obiad 
15:00 – 16:00 – koronka oraz konferencja ks. Piotra Glasa.
16:00 – 17:30 – Msza Święta
17:45 – 19:30 – część pokutna ze świadectwami modlitwą i adoracją

Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Solo Dios Basta która powstała w czerwcu 2015 z inicjatywy Macieja Bodasińskiego i Lecha Dokowicza, świeckich ewangelizatorów, rekolekcjonistów i filmowców

15 października – Wielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie ...

https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/.../15-pazdziernika-wielka-pokuta-na-ja...
3 wrz 2016 - Stanisław Gądecki czyli Wielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie grzechy popełnione w Polsce Patronat duchowy wydarzenia: Teresa Wielka, błogosławiony Jerzy Popiełuszko, Święty Maksymilian Kolbę, Święty Wojciech, Święty Jan Paweł II, Święta Siostra Faustyna, sługa Boży Kardynał Stefan ...

Wielka Pokuta, Jasna Góra (15.10.2016) - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=BvSXqniChYo
15 paź 2016 - Przesłany przez: Jasna Góra Klasztor Ojców Paulinów
www.wielkapokuta.pl Zapraszamy na Jasną Górę, na Wielką Pokutę zawszystkie grzechy popełnione w ...

Nabożeństwo Wielkiej Pokuty za wszystkie grzechy popełnione w ...

https://www.youtube.com/watch?v=69RmhLq4ZZ8
15 paź 2016 - Przesłany przez: Radio Maryja
Wielka Pokuta 15.10.2016 Jasna Góra Ks. Piotr Glas - Duration: 52:13. brat Sławek 80,791 views · 52 ...

Jasna Góra. Wielka pokuta za grzechy popełnione w Polsce

czestochowa.wyborcza.pl/.../1,48725,20810911,jasna-gora-wielka-pokuta-za-grzechy...
9 paź 2016 - Całodniowa modlitwa pokutna za grzechy narodowe, w tym aborcję, pijaństwo i zawiść ma się odbyć na Jasnej Górze w sobotę 15 października.

Biuro Prasowe Jasnej Góry - Wielka Pokuta na Jasnej Górze

www.jasnagora.com/wydarzenie-10494
14 paź 2016 - Plakat zapraszający na 'Wielką Pokutę' Do przebłagania za grzechy narodowe, w tym aborcję, pijaństwo, czy zawiść, wzywają organizatorzy „Wielkiej Pokuty”, która 15 październikaodbędzie się na Jasnej Górze. Będzie to modlitwa pokutna za wszystkie grzechy popełnione wPolsce. Każdy jest ...

Jutro na Jasnej Górze Wielka Pokuta za grzechy w Polsce! | Telewizja ...

telewizjarepublika.pl/jutro-na-jasnej-gorze-wielka-pokuta-za-grzechy-w-polsce,39330...
15 października na Jasnej Górze odbędzie się Wielka Pokuta za wszystkie grzechy popełnione wPolsce15 października o godzinie 11:00 pod murami Jasnej Góry na Błoniach rozpocznie się Wielka Pokuta za grzechy popełnione w Polsce. Program uroczystości jest następujący: 11:00 - 13: 30 - przygotowanie do pokuty i ...

Wielka Pokuta na Jasnej Górze - RadioMaryja.pl

www.radiomaryja.pl › Informacje › Polska
Należy powrócić do właściwej relacji z Bogiem poprzez przebłagalny narodowy akt pokutny – mówi Lech Dokowicz, jeden z organizatorów Wielkiej Pokuty [więcej]. Dzisiaj na Jasnej Górze odbędą się uroczystości o charakterze pokutnym za wszystkie grzechy popełnione w Polsce. Spotkanie rozpoczęły o godz.

Wielka Pokuta na Jasnej Górze. 100 tysięcy osób modliło się za ...

wiadomosci.dziennik.pl › Wiadomości › Kraj
15 paź 2016 - Dożynki na Jasnej Górze. Prezydent: Władze powinny skupić się na rodzinnym gospodarstwie rolnym. Wskazał, że jasnogórska Wielka Pokuta to przebłaganie za wszystkie grzechy popełnione w Polsce. Abp Gądecki zauważył, że grzech w swoim podstawowym znaczeniu jest zawsze aktem konkretnej ...

15 października – Wielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie ...

niepoprawni.pl › Blogi › Blog użytkownika Jacek Mruk
4 wrz 2016 - Antonello Cadeddu i Henrique Porcu, ks. Piotr Glas i JE ks. abp. Stanisław Gądecki czyliWielka Pokuta na Jasnej Górze za wszystkie grzechy popełnione w Polsce. Patronat duchowy wydarzenia: Teresa Wielka, błogosławiony Jerzy Popiełuszko, Święty Maksymilian Kolbę, Święty Wojciech, Święty Jan ...

Wielka Pokuta na Jasnej Górze | Konferencja Episkopatu Polski

episkopat.pl › Episkopat
14 paź 2016 - Do przebłagania za grzechy narodowe, w tym aborcję, pijaństwo, czy zawiść, wzywają organizatorzy „Wielkiej Pokuty”, która 15 października odbędzie się na Jasnej Górze. Będzie to modlitwa pokutna za wszystkie grzechy popełnione w Polsce. Każdy jest zaproszony 15 października na Jasną Górę, aby ...

Ja nie słyszałem aby Chabad Lubowicz odpokutował za grzechy zaniedbania swojego wielkiego przywódcy duchowego Rabina Schnersona.

Jews Who Fought For Hitler - Nazi Collaborators - Klucz do ...https://www.salon24.pl/.../691259,jews-who-fought-for-hitler-nazi-collaborators-klucz-d...
Książka w miękkiej okładce: 304 stron; Wydawca: Yale University Press (15 maja 2006); Język: angielski; ISBN-10: 0300115318; ISBN-13: 978-0300115314 ... Uratowany z Rzeszy, Bryan Mark Rigg, jest bardzo dobrze zbadane, dobrze napisana opowieść o tym jak lider ultraortodoksyjnych Lubawiczer Żydów, rabin ...


Mógł uratować miliony swoich sióstr, braci?
Czy to uczynił, skoro odzyskał z woli nazistów niemieckich WOLNOŚĆ ?


CHABAD I „HOLOKAUST” | 

Od tłumacza: Tekst ten został napisany przez Żydów i dla Żydów, więc ilekroć występuje w nim słowo „holokaust”, autorzy stosują to pojęcie zgodnie z własnym jego rozumieniem.

 

POLITYKA CHABAD-LUBAWICZ PODCZAS „HOLOKAUSTU”


Podczas Holokaustu, Chabad odegrał wyjątkową i czasem kłopotliwą rolę. Ta rola nie jest szeroko znana, chociaż została zbadana w naukowych artykułach i książkach, szczególnie w tej pod tytułem: „Uratowany z Rzeszy” [autorstwa] Marka Rigga, opublikowanej przez Prasę Uniwersytetu Yale (Yale University Press), oraz na wielu blogach takich jak „Upadły Mesjasz”.

Wyszczególnijmy zachowanie Chabadu podczas Holokaustu, czerpiąc szczególnie z książki Rigga (z wyjątkiem punktu 1.), aby punkty dyskusji były jasne:

1. Wczesnym latem roku 1939-ego, Rabin Josef Yitzchak Schneersohn (odtąd nazywany poprzez akronim jego imienia – Rayyatz), szósty wielki Rabin lub Rebbe Chabad-Lubawicz, został zapytany przez rodziców kilku amerykańskich studentów o wysłanie ich dzieci na naukę do głównej jesziwy (szkoły talmudycznej dla nieżonatych studentów) na przedmieściach Warszawy, w Polsce. Rodzice obawiali się wysłać swoje dzieci, ponieważ wielu wierzyło, że wybuchnie wojna pomiędzy Niemcami a ich sąsiadami, włączając w to Polskę.

Josef Yitzchak Schneersohn

Josef Yitzchak Schneersohn

Rayyatz odpowiedział, że można bezpiecznie posłać uczniów i on osobiście zagwarantował rodzicom, że nie będzie żadnej wojny.

1 września, 1939 r. Niemcy dokonały inwazji na Polskę. Żydowski sierociniec po drugiej stronie ulicy został ostrzelany niemieckimi kulami. Studenci jesziwy patrzyli w horrorze, jak części ciał dzieci latały w powietrzu.

Rayyatz, który był ulokowany niedaleko jesziwy, uciekł, opuszczając swoich studentów (włączając tych amerykańskich) zdanych na własne siły. Ostatecznie wielu uciekło z Europy, dołączając się do Mir Jesziwy, która zdołała zbiec, ze wszystkich miejsc, do Japonii.

2. Rayyatz został uratowany w 1940-tym roku przez rząd amerykański, który został przekonany do działania przez twierdzenia zwolenników Chabadu, że Rayyatz był „żydowskim papieżem” wszystkich „protestanckich Żydów”. USA mogły to zrobić, ponieważ do tamtego czasu nie były jeszcze w stanie wojny z Niemcami.

Gdy Rayyatz bezpiecznie dotarł na Litwę, poprosił przedstawicieli amerykańskiego rządu, aby wrócili do Polski i uratowali jego książki, jego dobra i jego srebro. Nie wspominał o ratowaniu studentów jego jesziwy, ani o ratowaniu jakichkolwiek innych Żydów, czy zagrożonych mniejszości.

3. Z Łotwy Rayyatz udał się do Nowego Jorku, gdzie jego zwolennicy i inni przywitali go jak bohatera.

Gdy opuszczał statek, który zaniósł go na te brzegi, Rayyatz zadeklarował, że „Ameryka nie jest inna”, mając na myśli, że [teraz] tutaj zostaną ugruntowane: chasydyzm i wschodnio-europejska ultra-ortodoksyjność.

4. Rayyatz osiedlił się na Królewskich Wzgórzach (z ang.: Crown Heights), na Brooklynie i zaczął pracować z Vaad Hatzolah – ultra-ortodoksyjną ratunkową organizacją – która, między innymi, wspierała finansowo Mir Jesziwę w Szanghaju.

Ale Rayyatz poróżnił się z Vaad Hatzolah z powodu pieniędzy. Rayyatz oczekiwał, że niezależnie jaką ilość pieniędzy zgromadziłby w ich imieniu, byłaby wykorzystana wyłącznie na ratowanie jedynie jego zwolenników, czego nie spodziewał się żaden inny chasydzki Rebbe lub nie-chasydzki ortodoksyjny lub ultra-ortodoksyjny lider. Vaad Hatzolah wykorzystywała pieniądze w taki sposób, aby uczynić jak najwięcej pożytku lub tam, gdzie była najpilniejsza potrzeba, niezależnie od sympatii.

Rayyatz przestał współpracować z Vaad Hatzolah i założył swoją własną „organizację ratunkową”, którą reklamował w publikacjach Chabadu rozprowadzanych na obszarze całego Nowego Jorku. Reklamy akcentowały potrzebę ratowania życia Żydów uwięzionych w Europie.

Ale Chabad-Lubawicz odniósł niewielki sukces w ratowaniu kogokolwiek, znacznie mniejszy od sukcesów Vaad Hatzolah.

Rayyatz kontynuował zbieranie pieniędzy na ratunek, ale wydawał je na finansowanie swojej Brooklyńskiej jesziwy.

Jednocześnie Rayyatz rozpoczął kampanię atakowania Vaad Hatzolah za współpracę z nie-ortodoksyjnymi żydowskimi przywódcami, których obwiniał o wywołanie Holokaustu poprzez sprowadzenie Żydów na manowce, a także o coś, co uważał za „zbezczeszczenie” żydowskiego prawa. Tym „zbezczeszczeniem” było gromadzenie pieniędzy w trakcie szabatu, żydowskiego szabatu, aby ratować życie, coś co prawo żydowskie nie tylko zezwala, lecz także nakazuje.

W tych dniach, jedyną okazją do dotarcia do dużej liczby Żydów był szabat i święta żydowskie, gdy zbierali się w synagogach. Wiodący rabini zezwolili Vaatz Hatzolah na gromadzenie funduszy w trakcie obrzędów modlitewnych i wielu rabinów, włączając rabinów chasydzkich i innych ultra-ortodoksyjnych rabinów, wysyłało swoich wiernych do domów, aby wypisali czeki lub przynieśli pieniądze, a po natychmiastowym powrocie do synagogi przedstawiciel Vaad Hatzolah zbierał pieniądze i zabierał je do biura Vaad Hatzolah. To uwzględniało wielokrotne naruszenia szabatu.

Ale żydowskie prawo zawiera nadrzędny czynnik, który przewyższa prawo szabatu i większość innych żydowskich praw – ratowanie życia. W rzeczywistości Żydzi, pod prawem żydowskim, są zobligowani do pogwałcenia szabatu, by ratować życie.

Rayyatz krytykował wysiłki Vaad Hatzolah, twierdząc, że pogorszą tylko sytuację i jedynie pełny powrót Żydów do ścisłego przestrzegania przykazań Tory oraz żydowskiego prawa, spowodowałby przyjście Mesjasza, który wówczas uratowałby Żydów Europy. Rayyatz upierał się, że ziemskie wysiłki takiej jak te [podejmowane przez organizację] Vaad Hatzolah nie odniosłyby sukcesu, i tylko spowodują opóźnienie przyjścia Mesjasza.

5. W trakcie wojny, Rayyatz pisał listy do Prezydenta Stanów Zjednoczonych – Franklina Delano Roosevelta. Wspominał o wojnie i jego własnym ocaleniu zorganizowanym przez USA, Rayyatz nigdy nie poprosił prezydenta, aby przyniesiono pomóc Żydom w Europie, a już nawet na pewno nie prosił o to, by kogokolwiek ratować.

Rebbe Chabadu „usprawiedliwiał” Holokaust: „Zabieg chirurgiczny” konieczny do uratowania narodu żydowskiego.

Artykuł przedrukowany z „Haaretz”:

„B-G JAKO CHIRURG” AUTORSTWA YEHUDY BAUERA

Rebbe Chabad-Lubawicz – rabin Menachem Mendel Schneerson opisał Holokaust poprzez porównanie B-ga do chirurga, który dokonuje amputacji kończyny pacjenta, aby uratować mu życie.

Menachem Mendel Schneerson

Menachem Mendel Schneerson

Ostatnio (w maju 2007) nadana w kanale 1. telewizji izraelskiej panelowa dyskusja o „Haredim i Holokauście” powinna była uwzględnić poglądy Rebbe Lubawiczów (tzw. „Król Mesjasz” Chabadu) – Rabina Menachema Mendla Schneersona.

Na temat Holokaustu Rebbe napisał, co następuje: „Jest jasne, że „żadne zło nie zstępuje z nieba”, pochowane pośród udręki i cierpienia jest jądrem duchowego dobra pełnego radości. Nie wszyscy ludzie są w stanie to dostrzec, jednak to jest właśnie tam. Więc nie jest niemożliwym, aby fizyczna destrukcja [czasów] Holokaustu, była duchowo korzystna. Wręcz przeciwnie, jest całkiem możliwe, iż fizyczne schorzenie jest dobre dla duszy.” („Mada Ve’emuna”, Machon Lubavitch, 1980, Kfar Chabad).

Schneerson idzie dalej, porównując B-ga do chirurga, który amputuje kończynę pacjenta, by uratować mu życie. Kończyna „jest nieodwracalnie chora… Najwyższy błogosławił Be He, jak profesor-chirurg… szuka dobra Izraela, i rzeczywiście, wszystko co On czyni, jest czynione dla dobra… W sensie duchowym, żadna krzywda nie została wyrządzona, ponieważ nieśmiertelny duch narodu żydowskiego nie został zniszczony.”

Stanowisko Rebbe jest więc jasne: Holokaust był dobrą rzeczą, ponieważ odciął zdewastowaną przez chorobę kończynę narodu żydowskiego – innymi słowy, miliony [ludzi] zgładzonych w Holokauście – aby oczyścić naród żydowski z jego grzechów.

Jest logika w tej teologii: Jeśli B-g jest istotnie wszechmocny, wie wszystko i kontroluje świat („B-g cały dzień przewodniczy procesom 6-ściu miliardów ludzi, każdego dnia bez chwili odpoczynku”), co sugeruje boski nadzór w wymiarach: indywidualnym i kolektywnym, wówczas Holokaust miał miejsce nie tylko za Jego wiedzą, lecz także za Jego pozwoleniem.

Schneerson nie akceptuje idei „hester panim” – odwrócenia twarzy przez B-ga – aby wyjaśnić Jego nieobecność, gdy 1.5 miliona żydowskich dzieci było zabijanych. Wedle pewnych religijnych Żydów, to hester perim było skutkiem grzechów człowieka, i, ponad wszystkim, grzechów narodu żydowskiego. Schneerson mówi, że B-g tam był, i chciał, aby Holokaust się wydarzył. Ale ponieważ jest to nie do pojęcia, w jego opinii, aby B-g był w stanie czynić zło, przedstawia Holokaust jako pozytywne wydarzenie, szczególnie dla Żydów.

Po tym jak tekst ten został opublikowany latem 1980-ego roku, wywołując burzę, Chabad twierdził, że został oparty na nieodpowiednim hebrajskim przekładzie przemówień, które Rebbe wygłaszał w jidysz. Twierdzą, że Rebbe nie miał pojęcia, że jego uwagi są publikowane. Trudno wierzyć w to, że Schneerson nie sprawdzałby każdego słowa publikowanego w jego imieniu, a już na pewno tekstu publikowanego po hebrajsku przez Machon Lubavitch w Kfar Chabad [w Izraelu].

Istotnie, istnieje dokument napisany przez samego Rebbe, po hebrajsku, który zawiera jego twierdzenia o Holokauście. Nieżyjący Chajka Grossman, przywódczyni podziemia białostockiego getta, która przetrwała wojnę i służyła jako członek Knesetu przez kilka kadencji, opublikowała artykuł w gazecie Hamishmar dnia 20. sierpnia 1980-ego roku, cytując Schneersona i wyrażając swój głęboki szok jego słowami. 28. sierpnia 1980-ego roku Rebbe wysłał jej odpowiedź [napisaną] na jego osobistej papeterii. List, najwyraźniej napisany na maszynie, zawiera poprawki [wykonane] jego charakterem pisma, i był przez niego podpisany. W nim Rebbe potwierdza wszystko, co [było zawarte] w opublikowanym tekście.

Jego uwagi, Schneerson wyjaśniał, były bazowane na Torze. Hitler był posłańcem B-ga w tym samym sensie, w jakim Nabuchodonozor jest nazywany „sługą B-ga” w Księdze Jeremiasza (rozdział 25). „Chirurgia” o której mówił, była tak masywną procedurą korekcyjną, że cierpienie (tzn. morderstwo Żydów) było niewielkie w porównaniu do jego efektu leczniczego.

Byłem zaproszony do wzięcia udziału w tej telewizyjnej debacie, ale moje wystąpienie zostało w ostatniej chwili odwołane, być może ze względu na moje opinie na ten temat. To prawda, że nie ma żadnych „Haredim” (od tł.: „odwracających twarz”). Są takie grupy i takie osoby, a ich zachowanie w trakcie i po Holokauście przybrało różne formy. Od czasu Holokaustu Żydzi zmagają się z tym problemem i to trwa nadal. Poglądy Rabina Schneersona są jednymi z wielu.

Ale Chabad jest ogromną i wpływową chasydzką dynastią. Miała ona mesjasza, który żył i umarł, i wielu wyczekuje jego zmartwychwstania. W tym sensie, Chabad jest na wpół chrześcijańskim ruchem. Stąd jest istotne wiedzieć, co mówił jego przywódca. „Król Mesjasz” nie negował Holokaustu. On go usprawiedliwiał.

Autor jest historykiem Holokaustu.

[Zauważ: Ten artykuł był opublikowany w Haaretz. Haaretz często zmienia adres url swoich artykułów lub ściąga je ze swojej witryny. Ma to pewien związek z architekturą witryny. Ten artykuł jest zbyt ważny, aby zaginął z takiego powodu.]

NAZISTOWSKA TEORIA SPISKOWA CHABADU

3 sierpnia 2009 r. Chabad Lubawicz wniósł prośbę do Yad Vashem aby uznać Admirała Canaris, dyrektora Wywiadu Wojskowego nazistowskich Niemiec, za „dobrego nie-Żyda” za uratowanie Rabina Jozefa Itzchaka Schneersohna, szóstego Rebbe Chabadu. Jednakże, Dr Efraim Zuroff – dyrektor centrum Wiesenthala w Izraelu – nazwał prośbę Chabadu „problematyczną”, ponieważ „nie jest odpowiednie ocenianie Canarisa na podstawie konkretnego czynu, jeśli równocześnie był ulokowany wysoko w hierarchii III Rzeszy.”

Rabin Josef Itzchak Schneersohn zawdzięcza swoje życie Majorowi Ernstowi Blochowi i innym nazistom, którzy działając wedle rozkazów Admirała Wilhelma Canaris, szukali, znaleźli i towarzyszyli Rabinowi oraz około 20-stu jego krewnym i współpracownikom w kabinie 1. klasy [na pokładzie] pociągu z Warszawy do Berlina, aby uniknąć [ich] aresztowania przez innych nazistów. W niemieckiej stolicy, Schneersohn został przekazany dyplomatom Łotwy, którzy bezpiecznie dostarczyli go do Rygi. Około rok później, gdy już otrzymał wizę, dotarł do Nowego Jorku, gdzie zmarł w 1950-tym roku. W tym samym roku jego następcą został jego zięć – Menachem Mendel Schneerson.

Najważniejszym pytaniem jest: „Dlaczego naziści mieliby wylać kogokolwiek, aby ocalić ultra-ortodoksyjnego Żyda przed [innymi] nazistami? Ta historia jest bardzo wyjątkowa. W tamtym czasie naziści starali się schwytać i zabić wszystkich religijnych przywódców żydowskich, w szczególności Naczelnych Rabinów (Rebbe) wszystkich chasydzkich sekt. Więc dlaczegóż w przypadku Rebbe Chabadu naziści chcieli go wysłać do Stanów Zjednoczonych?

A później, cóż Rebbe Chabadu zrobił, gdy już dotarł do USA? Nigdy nie zrobił niczego, aby uratować Żydów przed Holokaustem, i zbojkotował zbieranie datków przez różne żydowskie ugrupowania, które zjednoczyły swoje wysiłki, aby ratować Żydów z Holokaustu. Chabad zaczął zbierać pieniądze na „ratowanie Żydów z Holokaustu” ale wydał je wszystkie nie na ten cel, a po to by zbudować swoje placówki „edukacyjne” w Nowym Jorku, włączając w to Światową Siedzibę Chabad-Lubawicz na Eastern Parkway, 770.

Później Rebbe Chabadu usprawiedliwiał Holokaust, mówiąc, że 6 milionów Żydów, które zostały zabite w trakcie Holokaustu, włączając w to 1.5 milionów żydowskich dzieci, zmarło, ponieważ oni byli „złymi Żydami”. Jak widać, jedyny „zły Żyd” w Europie został ocalony przez nazistów i wysłany do USA, aby kontynuować swoje niecne praktyki przeciwko Żydom. Jest bardzo interesujące, że dziś [oficjalnie] wiodący Rabini twierdzą, że Chabad nie jest żydowski, że Chabad jest złym mesjanistycznym kultem, i że Chabad stał się [taki sam] jak Naziści.

Twarde historyczne fakty wskazują, że Chabad jest dziś tym, czym jest dzięki nazistom, którzy uratowali szóstego Rebbe Chabadu i którzy wysłali go do Stanów Zjednoczonych, oraz dzięki Holokaustowi, który umożliwił Chabadowi sfinansowanie jego „edukacyjnych” placówek w Stanach Zjednoczonych. Siódmy Rebbe Chabadu także przeniósł się do Nowego Jorku dzięki Holokaustowi, inaczej pozostałby w Paryżu, wiodąc to samo świeckie życie, jakie wiódł od 17-stego roku życia, gdy [rzekomo] opuścił Chabad razem ze swoją żoną i innymi krewnymi. Więc teraz już wiecie, na kolejnym swoim „farbrengen” (radosne spotkanie) wszyscy chabadnicy mogą uczynić „lechaim” (wznieść toast) za wszystkich nazistów, którzy uczynili Chabad tym, czym jest dzisiaj, ponieważ bez ich pomocy, Chabad dziś prawdopodobnie by nie istniał.

Ostatnia uwaga: Dlaczego ludzie uczestniczyli, autoryzowali lub taktycznie akceptowali morderstwa dokonywane w trakcie Holokaustu? I dlaczego ludzie uczestniczą, autoryzują, ignorują lub taktycznie akceptują wszystkie te dziś dokonywane zbrodnie mafii Chabadu?

Posłuszeństwo!

Stanley Milgram był jednym z wielu powojennych psychologów i socjologów, którzy próbowali wyjaśnić, dlaczego ludzie wykonywali niemoralne rozkazy [wydawane w trakcie] Holokaustu. Dane Milgrama pokazują, że rozsądni ludzie którzy otrzymują polecenie od osoby będącej autorytetem, wykonywali rozkazy, które skutkowały, jak wierzyli, śmiercią lub cierpieniem innych. Te rezultaty zostały potwierdzone także w innych eksperymentach, jak w eksperymencie w więzieniu Stanford.

Jak na ironię, co jest godne pożałowania, Chabad wykorzystuje te same psychologiczne metody i techniki „kontroli umysłu”, jakich używali naziści… I jak czynią dziś islamscy terroryści… Prawda musi zostać powiedziana, ponieważ troska o niewinne żydowskie dzieci jest o wiele ważniejsza niż ochrona bardzo niebezpiecznej religijnego kultu, gangu kryminalistów, handlarzy narkotyków i pedofilów, fałszywych Żydów przebieranych za Rabinów, którzy popełniają zbrodnie przeciwko dzieciom…

FUNKCJONALIZM KONTRA INTENCJONALIZM

We współczesnych badaniach nad Holokaustem wielkim problemem jest kwestia: funkcjonalizm kontra intencjonalizm. Te pojęcia zostały ukute w roku 1981., w artykule brytyjskiego eksperta w dziedzinie marksizmu – Timothego Masona, celem opisu dwóch szkół myślenia o źródłach Holokaustu. Intencjonalizm zakładał, że Holokaust był rezultatem długofalowego wielkiego planu Hitlera oraz, że Hitler był siłą sprawczą stojącą za Holokaustem. Funkcjonaliści podtrzymywali, że Hitler był antysemitą, ale nie miał on żadnego wielkiego planu ludobójstwa. Funkcjonaliści widzą Holokaust jako wychodzący z dołu hierarchii niemieckiej biurokracji przy niewielkim lub żadnym zaangażowaniu ze strony Hitlera. Funkcjonaliści podkreślają, że nazistowska antysemicka polityka ciągle się zmieniała, stając się bardziej radykalną, a ostatecznym jej produktem był Holokaust.

Chora ideologia Chabadu zmienia się w podobny sposób, jak zmieniała się chora ideologia nazistowska…

Ostatnio, dokonała się synteza obu szkół, utworzona przez tak różniących się historyków, jak kanadyjski historyk Michael Marrus,  izraelski historyk Yehuda Bauer i brytyjski historyk Ian Kershaw, która stwierdza, że Hitler był dominującą siłą stojącą za Holokaustem, ale nie miał on długofalowego planu oraz że znaczna część inicjatywy do dokonania Holokaustu pochodziła z dołu, celem zaspokojenia życzeń Hitlera.

Rebbe Chabadu był dominująca siłą stojącą za swym mesjanistycznym ruchem, ale wielka część inicjatywy do dokonywania przestępstw Chabadu dziś pochodzi od jego wyznawców, celem zaspokojenia życzeń Mesjasza.

Wyciągnijcie swoje własne wnioski…

Źródło: http://www.chabad-mafia.com/holocaust

...

http://www.jewishvirtuallibrary.org/vaad-ha-hatzalah

AAD HA-HATZALAH , organ założony pierwotnie w celu ratowania studentów rabinów i jesziw w czasie II wojny światowej . Chociaż początkowo skupiał się wyłącznie na uczniach rabinów i jesziw, rozszerzył swój program, aby pomóc wszystkim Żydom po odkryciu Ostatecznego Rozwiązania i stał się przedstawicielską agencją pomocy amerykańskiemu ortodoksyjnemu żydostwu.Założony w połowie listopada 1939 r. Na nadzwyczajnym spotkaniu * Związku Prawosławnych Rabinów Stanów Zjednoczonych i Kanady, wówczas największego i najważniejszego stowarzyszenia ortodoksyjnych rabinów w Ameryce Północnej, Vaad został pierwotnie założony w celu ratowania polskich rabinów i jesziwy uczniowie, którzy uciekli na Litwę po inwazji niemieckich i sowieckich we wrześniu 1939 r., w tym jeszywa rashei i studentów czołowych akademii talmudycznych, takich jak Mir, Kletsk, Radin, Kamenets i Baranowitz. Początkowo nazywany "Komitetem ratowniczym dla rozdartych wojną Jesziw", jego kierownictwo, na czele z Rabbi Eliezer * Silverz Cincinnati, pierwotnie przewidywano przeniesienie jesziwy uchodźcy do bezpiecznych przystani, najlepiej w Palestynie lub w Stanach Zjednoczonych, jako główny cel, ale coraz bardziej zaabsorbowany był utrzymaniem, ponieważ emigracja z Litwy okazała się niezwykle trudna.Wraz ze wzrostem liczby uchodźców polscy rabini i studenci na Litwie, a także ciężar finansowy ich wspierania, Vaad, który na jego podstawie zadeklarował, że będzie szukał wsparcia wyłącznie ze źródeł ortodoksyjnych, starał się rozszerzyć swoje wysiłki w zakresie gromadzenia funduszy na całe amerykańskie żydostwo. społeczność. Rozwój ten doprowadził do poważnych napięć między Vaad a * Amerykańsko-Żydowską Połączoną Komisją Dystrybucyjną (i Radą Federacji Żydowskich i Funduszy Opieki Społecznej), która poniosła wspólnotową odpowiedzialność za zarządzanie zagraniczną pomocą Żydom w niebezpieczeństwie i przystąpiła do utworzenia Zjednoczonej Apelu Żydowskiego w Styczeń 1939 r., Aby po raz pierwszy zjednoczyć amerykańską zbiórkę żydowską. Opierając się na praktycznych uwarunkowaniach mających wpływ na zbieranie funduszy, debaty między Vaad iJDC i CJFWF odnosiły się również do dwóch niezwykle poważnych kwestii: priorytetu ratunkowego; tzn. kto powinien być najpierw uratowany, a także stosunek do coraz bardziej rygorystycznych przepisów amerykańskich, które utrudniały ratowanie i działania humanitarne. Podczas gdy przywódcy Vaadów dążyli do absolutnego priorytetu dla studentów rabinów i jesziw, JDC widział to inaczej. Podczas gdy Vaad aktywnie poszukiwał sposobów obchodzenia ducha, aw niektórych przypadkach nawet litery, amerykańskich przepisów, które mogłyby niekorzystnie wpływać na ratowanie i pomocInicjatywy, kierownictwo WCB odmówiło zatwierdzenia najmniejszych odchyleń od dyrektyw amerykańskich.Przez początkowy półtora roku istnienia Vaad skoncentrował wysiłki na pomocy ponad 2600 polskich studentów rabinów i jesziw, którzy uciekli na Litwę i próbowali zorganizować emigrację za granicę. (Kiedy Związek Radziecki okupował Litwę w czerwcu 1940 r., Vaad również starał się ułatwiać emigrację litewskich uczonych Tory, ale w większości przypadków byli oni pozbawieni możliwości opuszczenia przez władze sowieckie.) Latem 1940 r. Poszukiwali oni na przykład aby uzyskać wspólne poparcie dla masowego transferu wszystkich naukowców-uchodźców do Stanów Zjednoczonych, ale napotkali na ostrą opozycję ze strony rabina Stephena * Wise'a i większości amerykańskich przywódców i organizacji żydowskich. Ostatecznie Vaad pomógł uzyskać amerykańskie wizy dla kilku wiodących jesziw rashei oraz członków ich rodzin w ramach specjalnego programu ratowania naukowej i kulturalnej elity Europy.Kiedy jesienią 1940 r. Pojawiła się możliwość emigracji na wielką skalę z radzieckiej Litwy, w oparciu o wizy do Curaçao i japońskie wizy tranzytowe, Vaad pomógł sfinansować bilety kolejowe i statkowe dla licznych uczonych Tory, ale większość środków na projekt zostały dostarczone przez Wspólny Komitet ds. Dystrybucji. Wszystkich, spośród około 2300 polskich uchodźców, którzy wyemigrowali z Litwy na Daleki Wschód od października 1940 r. Do niemieckiej inwazji w czerwcu 1941 r., Około 650 było uczniami rabinów i jesziwów; wielu z nich było wspieranych przez Vaad; wśród uchodźców była tak wielka rashei jesziwa, jak rabin Aaron * Kotler z KletskaReuben Grazowsky z Kamenets i Abraham Japhin z Białegostoku oraz komunalni rabini, tacy jak David Lifshitz z Suwalk i Moses Shatzkes z Łomży, którzy dotarli do Stanów Zjednoczonych w 1941 roku. Razem z rabinem Abrahamem Kalmanowitzem z Tiktin, który przybył do Ameryki rok wcześniej kilku z tych rabinów, a zwłaszcza rabin Kotler, mieli odgrywać wiodącą rolę w działalności Vaad. Większość uchodźców, którzy dotarli na Daleki Wschód, została jednak wysłana przez Japończyków do Szanghaju , gdzie - z wyjątkiem 29, którzy wyemigrowali do Kanady jesienią 1941 r. Za pomocą wiz uzyskanych z pomocą Vaada - pozostał na czas wojny.Po amerykańskim wkroczeniu w II wojnę światową Vaad skupił się przede wszystkim na udzielaniu pomocy uchodźcom uczonym Tory w Szanghaju, a także grupie kilkuset studentów rabinów i jesziwów w radzieckiej Azji Środkowej. Wielu z tych ostatnich znalazło się wśród tysięcy obywateli polskich wywiezionych przez Sowietów na Syberię lub do obozów jenieckich przed niemiecką inwazją, którzy zostali uwolnieni po podpisaniu Paktu Sikorski-Stalin w sierpniu 1941 r. Vaad zapewnił fundusze dla obu grup. i wysyłali do nich paczki żywności i odzieży, pozwalając im zachować unikalny tryb życia i kontynuować studia Tory pomimo trudnych warunków fizycznych w obu miejscach.Po otrzymaniu przez Vaad wiadomości ze Szwajcarii dotyczących zakresu masowego mordu europejskiego żydostwa, rabiniczna organizacja ratownicza zaczęła odgrywać bardziej aktywną rolę w działaniach politycznych mających na celu ułatwienie ratowania Żydów z okupowanej przez Niemców Europy. Łącząc siły z przywódcami amerykańskiego Agudat Israel, działacze prawosławni próbowali promować wysiłki na rzecz zjednoczenia amerykańskiego żydostwa i uczynienia z ratunku priorytetowego dla społeczności. Rabin Israel Rosenberg, jedna z kluczowych postaci w Vaad, był jednym z żydowskich przywódców, którzy spotkali się z prezydentem Rooseveltem 8 grudnia 1942 r., Aby nakłonić go do podjęcia działań w celu ratowania europejskiego żydostwa, a przywództwo Vaada początkowo uczestniczyło w próbach ustanowienie Amerykańskiej Konferencji Żydowskiej jako reprezentacyjnej organizacji patronackiej dla amerykańskiego żydostwa.Punktem kulminacyjnym tych działań był marsz protestacyjny około 400 rabinów w Waszyngtonie, 6 października 1943 r., Jedyna publiczna demonstracja żydowskich przywódców w amerykańskiej stolicy podczas wojny. Marsz zorganizowano wraz z "Komitetem ratunkowym na rzecz ratowania żydowskiego narodu Europy", grupą kierowaną przez syjonistów rewizjonistów, która doprowadziła do przekonania rządu amerykańskiego do utworzenia specjalnej agencji ratunkowej, która ostatecznie doprowadziła do powstania z * War Refugee Board .Na początku stycznia 1944 r. Vaad oficjalnie zdecydował, że odtąd będzie próbował ratować wszystkich Żydów niezależnie od religijności i / lub przynależności. Decyzja ta była wynikiem dwóch ważnych wydarzeń - rozwiązania wspólnej Rady nadzwyczajnej ds. Europejskich spraw żydowskich oraz stworzenia przez Vaad praktycznych środków przekazywania funduszy działaczom ratunkowym pod przewodnictwem rabina Michaela Dova * Weissmandlaw okupowanej przez Niemców Europie. Ta pierwsza była jedyną strukturą, która obejmowała przedstawicieli wszystkich głównych organizacji żydowskich i mogła skoordynować zjednoczone działania polityczne w celu promowania praktycznych inicjatyw ratowniczych. Stworzenie tego ostatniego oznaczało, że po raz pierwszy Vaad mógł aktywnie wspierać akcje ratunkowe w okupowanej przez Niemców Europie. Od tego momentu Vaad kierował większość swoich zasobów, aby pomóc Żydom żyjącym pod rządami niemieckimi, inicjując kilka projektów ratowniczych głównie poprzez swój szwajcarski oddział ( HIJEFS).agencja pomocy humanitarnej na czele z Recha i Isaac Sternbuch), ale także za pośrednictwem swoich przedstawicieli w Turcji (Jacob Griffel), Tangiers (Renee Reichman) i Szwecji (Wilhelm Wolbe). Zwieńczeniem tych wysiłków było uwolnienie do Szwajcarii w nocy z 6 na 7 lutego 1945 r. Pociągu z 1210 więźniami z getta w Terezinie / obozem koncentracyjnym Theresienstadt, będącym wynikiem negocjacji szwajcarskiego polityka Jeana-Marie Musiego na temat Vaad's w imieniu czołowych nazistowskich przywódców. W tym samym okresie Vaad nadal wysyłał znaczne sumy pieniędzy na naukę uchodźców w Szanghaju i Azji Środkowej, dzięki czemu uczeni Tory, którzy jednocześnie otrzymywali pomoc od innych żydowskich organizacji, kontynuowali naukę i utrzymywali styl życia.Po II wojnie światowej Vaad odegrał aktywną rolę w duchowej rehabilitacji ocalałych, kontynuując swoje działania aż do wczesnych lat pięćdziesiątych. Od założenia w 1939 r. Do końca 1945 r. Vaad wydał ponad trzy miliony dolarów na działania związane z ratowaniem i ratowaniem, co pomogło"Amerykanizować" przywództwo prawosławnego. O ile naleganie na odpowiednie wysiłki ratownicze o najwyższym priorytecie i obchodzenie biurokratycznych i prawnych przeszkód zostało dobrze uznane przez historyków, jego partykularyzm i nacisk na priorytetowe uczenie się Tory kosztem działań ratowniczych nadal stanowią źródło debaty i polemiki w żydowskim społeczeństwie. społeczność.


Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka