Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
66 obserwujących
1420 notek
1229k odsłon
393 odsłony

Jak tam na tratwie ? cz.II "AGATA" i "HUBERT"

V-ce premier śp. Ireneusz Sekuła
V-ce premier śp. Ireneusz Sekuła
Wykop Skomentuj

Zagadki nie tylko historyczne.

Ku pamięci... hangaru; Okęcie 10.04.10

AGATA czy HUBERT?

image

Exif

COMPUTED.ApertureFNumber f/32.0

IFD0.Make Canon

IFD0.Model Canon EOS 50D

EXIF.ExposureTime 25/10

EXIF.FNumber 32/1

EXIF.ExposureProgram 3

EXIF.ISOSpeedRatings 100

EXIF.DateTimeOriginal 2011:04:02 11:11:47

EXIF.ShutterSpeedValue -90112/65536

EXIF.MeteringMode 2

EXIF.Flash 16

EXIF.FocalLength 190/1
REGISTRATION

SP-FNC

PHOTO DATE

Jun 30, 1992

UPLOADED

Apr 08, 2013

VIEWS

1,967

LIKES

0

BADGES

First registration

NOTES

Very rare aircraft, pictured on a brief stop at Orly ,scanned from a photo

image

Aviation photographs of Operator: Polnippon Cargo (PLN) : ABPic

ABPic

Polnippon Cargo (PLN) · Rotterdam (RTM / EHRD), Netherlands · Keith Bradley - 07/03/1992

image



https://www.salon24.pl/u/clouds/404241,ku-pamieci-hangaru-okecie-10-04-10

Chyba wszystkim nam znane jest nazwisko "Sekuła". Tym, co temat hangaru nie jest znany, odsyłam najpierw tu; http://clouds.salon24.pl/399036,byl-sobie-hangar-tajemnicze-okecie-2010.

A Sekuła z hangarem na wojskowym Okęciu miał wiele wspólnego.


image

Z hangarem tym miała też dużo wspólnego broń przemycana do Pakistanu.

Czy coś więcej?

No, ale o to trzeba było pytać 36. specpułk, którego już nie ma. Z dobrego źródła wiem jednak, że wszyscy ci, którzy pracowali wcześniej pod "36" pracują teraz dokładnie tak samo, jak wcześniej, ale teraz pod "1 Baza Lotnictwa Trasportowego" - nawet sam Jacek Grześkowiak o tym mówi w zalinkowanym poniżej wywiadzie.

Takie luźne myśli: kto by zostawił taki dobry biznes po śmierci Sekuły? Szkoda mi tego młodego "byłsobiehangar" biznesmena, który pewnie nie wiedział nawet, w co wdeptuje...

Przepraszam, że wrzucone to tak (postarałam się skopiować tylko te ważne informacje, reszta zalinkowana):

http://lotniczapolska.pl/Jackowlew:-mechanik-i-spotter,22827 - 2011-12-30

Młodszy chorąży Jacek Grześkowiak w 1988 roku trafił do eskadry technicznej 36. specjalnego pułku lotnictwa transportowego w Warszawie. Zajmował się głównie obsługą Jaków-40. To jego ulubione samoloty – na forach lotniczych znany jest jako „jackowlew”. Pasjonuje się fotografią i jak łatwo się domyślić, na większości z tysięcy wykonanych przez niego zdjęć zobaczyć można samoloty i śmigłowce

jackowlew - Jacek Grześkowiak

Całą służbę (z przerwą na szkołę podoficerów zawodowych w Zamościu w okresie jesień 1989 – wiosna 1990) pełnię w 36. specjalnym pułku lotnictwa transportowego w Warszawie. Od kwietnia tego roku jestem młodszym chorążym.

Miałem poza tym okazję wykonywać prace okresowe na Iłach-18, które były na wyposażeniu pułku, a potem zostały zakupione przez prywatną spółkę Polnippon. Były to prace polegające w zasadzie na sprawdzeniu generatorów.

========

http://www.mafiapress.pl/d_126.html?Chapter=3

Sekuła Polnippon

W kwietniu 1990 roku Sekuła zakłada wspólnie z Mieczysławem Wilczkiem polsko-japońską spółkę Polnippon Company, która miała zajmować się transportem lotniczym i handlem z Japonią. Od enerdowskich linii lotniczych spółka kupiła dwa iły-18D wyprodukowane w latach 60. - Lataliśmy już do krajów Afryki, Islamabadu, a także Kabulu i Turcji - chwalił się w 1992 roku prezes Polnipponu Ireneusz Sekuła. - Ostatnio, w ramach misji ONZ, nawet do Sarajewa.

    We wrześniu 1994 r. warszawski Sąd Gospodarczy ogłosił upadłość Polnipponu, który każdy rok obrachunkowy kończył stratą. Wniosek o upadłość złożył bank PKO BP, który trzy lata wcześniej gwarantował kredyt w wysokości 1,7 mln franków szwajcarskich zaciągnięty przez spółkę w Banku Inicjatyw Gospodarczych na zakup dwóch iłów. Polnippon kredytu nie spłacał. W 1992 r. BIG odzyskał swoje pieniądze od gwaranta, czyli PKO BP.

 W lutym 1998 roku wrocławski prokurator Janusz Jaroch wniósł akt oskarżenia przeciwko Sekule do warszawskiego Sądu Rejonowego. Akt oskarżenia dotyczył kilku spraw związanych z naruszeniem ustawy o obrocie gospodarczym. Większość opisywanych nieprawidłowości miała miejsce w latach 1992 - 1994 i dotyczyła spółki Polnippon, której właścicielem i prezesem był Sekuła, oraz umów, jakie zawarł on w imieniu Głównego Urzędu Ceł z firmą Universal.

    Znaczna część zarzutów dotyczy skomplikowanych operacji wekslowych prowadzonych przez Polnippon za pośrednictwem Promotion and Trade Center (wspólnikami Sekuły byli w tej spółce Leonard Praśniewski i Mieczysław Wilczek) oraz Agencji Handlowej "Hesco" z Bankiem Komercyjnym Posnania (związanym z holdingiem Elektromis).

Prokuratura uważa, że Sekuła, przeprowadzając te transakcje, działał na szkodę spółki, przywłaszczając sobie znaczne kwoty z majątku Polnipponu. Transakcje opiewały na kilkusettysięczne kwoty. Jeden z niespłaconych przez Polnippon kredytów, w wysokości 1,7 mln franków szwajcarskich, został przez spółkę zaciągnięty w 1990 roku w Banku Inicjatyw Gospodarczych na zakup samolotów Ił-18. Gwarantem był Bank PKO BP, który wypłacił BIG należną kwotę, ale sam nie mógł od firmy Sekuły odzyskać pieniędzy.

Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale