Rys. 8a Odgięte na zewnątrz poszycie , pofałdowany brzeg rozerwania, osmalenia.
Rys. 8a Odgięte na zewnątrz poszycie , pofałdowany brzeg rozerwania, osmalenia.
doradcaR305 doradcaR305
2032
BLOG

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

doradcaR305 doradcaR305 Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 39

Dr Laskowi zabroniono mówić o wybuchach ale nie zabroniono pokazywać mu wybuchów na zdjęciach. Dzięki temu wiemy co się stało w Smoleńsku. Przejdźmy na płytę lotniska gdzie nad wszystkim góruje potężny grzebień powybuchowy, który z pewnością trafi do podręczników.

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2Rys. 8 Piękny klasyczny grzebień powybuchowy i mocno odgięte blachy.

Zdjęcie dr Laska DSC_0285.jpg ( dział Szczątki samolotu na płycie lotniska Smoleńsk Siewiernyj)Dr Lasek zatytułował to zdjęcie: Polscy specjaliści badają szczątki Tu-154M 101 na płycie lotniska Smoleńsk Siewiernyj.

„…i udają ,że nic nie widza i nic nie rozumieją” chciałoby się dodać.

Po niewielkim powiększeniu rys. 8a widzimy osmalenia ,a także pasmowe przebarwienia pokazujące gradient temperatury , która musiała być wysoka.

Rys. 8a Odgięte na zewnątrz poszycie , pofałdowany brzeg rozerwania, osmalenia , przebarwienia układające się w pasma pokazujące gradient temperatury.

Choćby to zdjęcie znane od lat zdradza, co naprawdę zdarzyło się w Smoleńsku.Dziwne ,że ktoś z takim doświadczeniem jak Milkiewicz ciągle udaje ,ze nie ma dowodów i rzekomo czeka na zwrot wraku.

Ten sam fragment  wraku widziany z drugiej strony na zdjęciu DSC_0304.jpg

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

Rys.9 Ślady wybuchu na ogonie tupolewa

Dr Lasek zatytułował to zdjecie:Tylna część kadłuba Tu-154M 101 - w centralnej części kadru lewy statecznik poziomy, połamany i oderwany w zderzeniach z drzewami tuż przed uderzeniem samolotu w ziemię.

Rys.9a Osmalenia i pogięte wybuchem blachy w powiększeniu.

Trzeba nie mieć honoru ,żeby nie rozpoznać śladów wybuchu na zdjęciu 8,8a ,9 i 9a będąc specjalistom KBWLLP..

Rys. 10 czyli  zdjęcie dr Laska 20100411045.jpg (dział pole szczątków) przedstawia miejsce w którym znaleziono borowca z przestrzeloną czaszką.

 

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

Rys.10 Tutaj znaleziono borowca z przestrzeloną głową

Dr lasek zatytułował je :Przeszukiwanie pola szczątków przez służby ratownicze; widoczne pnie drzew połamanych przez samolot

Na pierwszym planie widzimy pomarańczowa skrzynkę rys. 10a ze śladami oddziaływania z wysoka temperaturą. Ponieważ wokół nie  ma śladów pożaru więc skrzynka musiała spaść już w takim popalonym stanie. Zresztą ślady na skrzynce nie są  śladami od lizania płomieniami w czasie pożaru , a raczej są to ,ślady bombardowania gorącymi cząstkami lub kroplami co było możliwe w trakcie wybuchu.

Rys. 10a Popalona skrzynka i płatek powybuchowy z przedniej części kadłuba.

Obok skrzynki leży płatek powybuchowy z przedniej części kadłuba. Jest to innego rodzaju  płatek niż ten prezentowany na rys. 6 ( część pierwsza notki) i nie powstał w sposób pokazany na rys.7, gdzie widać formowanie się zawiniętego płatka na skutek pęknięcia silnie rozciąganej powłoki i gwałtownemu wypływowi gazów powybuchowych. Taki płatek jak na rys.9a również powstaje na wszechstronnie rozciąganej powłoce ,która jednocześnie wpadła w drgania i pęknięcia następują na liniach największych naprężeń . Linie te przypominają figury Chladniego w słynnym doświadczeniu z drgającą płytką.

Rys. 10b Powiększony płatek z rys. 10a.

Powłokę Tupolewa w której doszło do opisanego płatkowania widać na rys.11

Jest to zdjęcie dr Laska 20100411045.jpg((dział pole szczątków).

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

Rys.11 Szczątki przedniej części kadłuba świadczą o wybuchu.

Dr Lasek zatytułował to zdjęcie:Szczątki przedniej części kadłuba [15]. Stan zachowania pokrycia, reflektorów lądowania oraz pokrywy luku przedziału technicznego nr 1 świadczą o tym, że samolot zderzył się z ziemią w pozycji odwróconej.

Rys. 11a Pęknięcia i początki pęknięć powłoki naprężonej wybuchem.

Ten sam fragment wraku widoczny na innym zdjęciu dr Laska P1010135.jpg( u góry po prawej)

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

Rys.12 Z prawej szczątki przedniej części samolotu rozerwanego wybuchem.

Dr Lasek zatytułował to zdjęcie:Fragment klapy i dolnego pokrycia skrzydła oraz fragment slotu, w głebi z lewej zewnętrzna część prawego skrzydła i obie części centropłata, z prawej szczątki przedniej częsci samolotu

Rys. 12a To są typowe rozerwania wybuchowe .

Na rys. 12a widzimy typowe rozerwania wybuchowe , gdyby poszycie było rozerwane przez gałęzie drzew widać byłoby kierunkowość tych rozerwań zgodną z kierunkiem pędu samolotu. Tutaj brak jest takiej kierunkowości.

Następne ciekawe zdjęcie z działu pole szczątków (P1010427.jpg):

 

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

Rys.13 Szczątki porozrzucane wybuchem (P1010427.jpg)

Dr Lasek zatytułował to zdjęcie:Lewa [19] i prawa [18] część centropłata z goleniami podwozia głównego oraz przykadłubowy fragment noskowej części centropłata z turbochłodnicą układu klimatyzacji [20]. Strzałką bez liczby oznaczona kanapa z saloniku prezydenckiego.

Rys.rys. 13a Deformacje powybuchowe i ślady wysokiej temperatury.

Fragment na pierwszym planie nie pozostawia złudzeń co do powybuchowego pochodzenia rys.13a. Obok leży kanapa z salonki prezydenta.

Bardzo wyraźne ślady wybuchu występują w okolicach  podwozi.

Zdjecie Klapa_wew_L_AM.jpg ( z działu skrzydła)

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

 

Rys.14 Oderwana wybuchem końcówka lewej gondoli podwozia.

Na fakty Smoleńsk zdjęcie jest zatytułowane:Widok klapy wewnętrznej skrzydła lewego wraz z gondolą podwozia (powyżej). Widoczne ślady uszkodzeń powierzchni klapy od zderzeń z przeszkodami.

14a Końcówka lewej gondoli podwozia oderwana wybuchem. Zanim wybuchła pokryła się błotem od przyziemiających  kół.

Podobnie wygląda prawa gondola.

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

Rys. 15 Klapa lewa ( po pobraniu widać też część prawego skrzydła).

Zdjecie Klapa_wew_L_centr_2.jpg ( dzial skrzydła) zatytułowane:Klapa wewnętrzna skrzydła lewego - widok od przodu (dół). Widoczne wyraźne rozerwania pokrycia od drzew, o które zahaczał samolot.W prawym górnym rogu - fragment drzewa wbity w konstrukcję.

Rys.15a Prawa gondola została zdemolowana wybuchem bardziej niż lewa.

Na zakończenie dziwny wygląd osłony wlotu lewego silnika.

Ślady wybuchów w obiektywie dr Laska cz.2

Rys. 16 Osmolona owiewka lewego silnika.

Zdjecie P1010334.jpg  (dział pole szczątków) zatytułowane:Osłona wlotu powietrza silnika nr 1 (lewego) [7], w głębi po prawej fragment pokrycia dolnej powierzchni końcówki lewego skrzydła i fragment klapy zewnętrznej [6]

Rys.16a Przebicia okopcenia ,pęknięcia owiewki wlotu lewego silnika.

Rys.16b Przebicia okopcenia ,,pęknięcia, przebarwienia, owiewki wlotu lewego silnika.

Niby nie ma tu nic niepokojącego. Osłona poobijana i rozerwana kierunkowo czyli pewnie zahaczyła o jakiś pieniek to ją zerwało z silnika i rozerwało. Tyle ,że po niewielkim powiększeniu wychodzą znamienne szczegóły . Okopcenia , przebicia powłoki od wewnątrz, przecięcia , pęknięcia i przebarwienia lakieru od  wysokiej temperatury.

Ktoś powie ,ze okopcenia i ślady wysokiej tempertury w okolicach silnika to normalka. Owszem tak ale przy dyszy wylotowej ,a nie przy osłonie wlotu. Ponadto okopcenie wychodzi z otworu ( przebicia) ,które wcześniej musialo z jakiejś przyczyny powstać. Wymienione szczegóły pokazują ,że silnik nie musiał pracować poprawnie do końca.Niewidomo , kiedy powstało to okopcenie , przebicia od wewnątrz i zmiany temperaturowe lakieru. Na okopceniu są ślady błota zatem nastąpiło to przed zderzeniem z ziemią.

Taki stan owiewki nakazywał badaczom natychmiastowe dalsze badania. Należało cały silnik zabrać do laboratorium i przebadać wszystko dokładnie.

No cóż grupa która.. nie życzy sobie ,żeby prawda wyszła na jaw nie pozwoliła. Okłamano 40 mln naród pisząc żadnych wybuchów nie było.

Wnioski.

1. Zdjęcia zrobione przez członków KBWLLP  zawierają szereg ważnych dowodów na wybuchy w Smoleńsku.

2. Oficjalnie członkowie KBWLLP i zespołu dr Laska nie chcą mówić o wybuchach bo boją się grupy ,która nie życzy sobie aby prawda ujrzała światło dzienne.

Źródła:

Rys.8, 8a http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/plyta/DSC_0285m.JPG

Rys.9, 9a http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/plyta/DSC_0304m.JPG

Rys.10, 10a,10b http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/poleszczatkow/20100411045m.jpg

Rys.11,11a  http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/poleszczatkow/20100411040m.jpg

Rys.12,12a  http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/poleszczatkow/P1010135m.jpg

Rys.13,13a  http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/poleszczatkow/P1010427m.jpg

Rys.14,14a  http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/klapy/Klapa_wew_L_AM_small.jpg

Rys.15,15a  http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/klapy/klapa_lewa_od_przodu_small.jpg

Rys.16 ,16a,16b http://faktysmolensk.gov.pl/files/foto/poleszczatkow/P1010334m.jpg

 

Zobacz galerię zdjęć:

Rys.9a Osmalenia i pogięte wybuchem blachy w powiększeniu.
Rys.9a Osmalenia i pogięte wybuchem blachy w powiększeniu. Rys. 10a Popalona skrzynka i płatek powybuchowy z przedniej części kadłuba. Rys. 10b Powiększony płatek z rys. 10a. Rys. 11a Pęknięcia i początki pęknięć powłoki naprężonej wybuchem Rys. 12a To są typowe rozerwania wybuchowe . Rys.rys. 13a Deformacje powybuchowe i ślady wysokiej temperatury. 14a Końcówka lewej gondoli podwozia oderwana wybuchem. Zanim wybuchła pokryła się błotem od przyziemiających  kół. Rys.15a Prawa gondola została zdemolowana wybuchem bardziej niż lewa. Rys.16a Przebicia okopcenia ,pęknięcia owiewki wlotu lewego silnika. Rys.16b Przebicia okopcenia ,,pęknięcia, przebarwienia, owiewki wlotu lewego silnika Rys.16c Owiewka rozerwana wybuchem
doradcaR305
O mnie doradcaR305

Jestem logiczny ale bywam warjacyjnie romantyczny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka