Rys.1a MH17 – niewygodny otwór w brzuchu boeinga.
Rys.1a MH17 – niewygodny otwór w brzuchu boeinga.
doradcaR305 doradcaR305
1553
BLOG

Co rozerwało boeinga lot Mh17

doradcaR305 doradcaR305 Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

DSB w swoim końcowym raporcie na temat MH17 nie raczyła się odnieść do dużego otworu widniejącego w kilu boeinga będącego najprawdopodobniej skutkiem przejścia pocisku typu AIr to Air. Tym samym DSB wyprzedziła zarówno Komisje MAK jak i Komisje Millera –Laska pod względem niedomówień i nierzetelności w sporządzaniu raportu.  Rys.1a pokazuje ten otwór w raz z opisem.

Rys.1a MH17 – niewygodny otwór w brzuchu boeinga.

Zwraca uwagę fakt, że wyrwany został całkowicie jeden z potężnych dźwigarów stojących na drodze pocisku. Drugi z dźwigarów stojący z boku został znacząco odgięty od osi przelotu i   okucie tego dźwigara na połączeniu z  dolna belką kilu ( na rysunku u góry bo kil leży w pozycji odwróconej) jest ścięte  Tak uwidoczniła się siła wybuchu przelatującego pocisku.

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys.1b Powiększenie kształt otworu

 Rys. 1b pokazuje ten sam otwór nieco powiększony, żeby uwypuklić jego zaokrąglony kształt ,gdyż na małej fotografii myląca staje się krawędź dźwigara po drugiej stronie kilu zlewająca się z obrysem opisywanego otworu. Niektórym się wydaje przez to ,że to nie otwór po pocisku a jakiś otwór technologiczny.

Rys.1a i rys. 1b  to fragmenty  fotografii Reutersa ( autor  Maxim Zmeyev http://www.businessinsider.my/graphic-photos-wreckage-malaysia-airlines-crash-ukraine-2014-7/#krO

 i chętnie wykorzystywanej przez inne  agencje i media zaraz po „katastrofie” patrz rys.1 .

Rys. 1 Odwrócony Kil i prawa burata boeing MH17 1 Fotografia Reutersa

 Ten otwór był używany w lipcu jako dowód na zestrzelenie rakietą. Gdy się okazało ,że  ślady rakiety BUK widnieją na kokpicie i osłonie lewego silnika  przestano się nim zajmować, bo przestał pasować do oficjalnego scenariusza. Stał się politycznie niepoprawny.

Patrząc na fotografie Reutersa widzimy ,że nie jest to jedyny widoczny podejrzany otwór. Z prawej strony widać jak gdyby ciąg dalszy wędrówki pocisku w postaci kolejnego otworu o postrzępionych i osmolonych brzegach. Wypisz wymaluj miejsce  wyjścia czuba rakiety. Ten drugi otwór znajduje się w leżącej tam prawej burcie samolotu, gdzieś na wysokości okien. Rys.2

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys.2 Otwór wlotowy w kilu i wylotowy w prawej burcie boeinga

 Rys.2 został sporządzony przeze mnie na podstawie reprodukcji fotografii Reutersa dostępnej tutaj. (http://friendsmania.net/admissions/wp-content/uploads/2014/07/Flight-MH17-Victims-Bodies-were-Looted.jpg Wykorzystałem istniejąca nieco rozjaśnioną reprodukcje fotografii Reutersa z podbitymi kolorami dla uwypuklenia istotnych cech dyskutowanych otworów.

Szczątki kila boeinga wraz z leząca obok prawą burtą znajdują się na skraju wsi Grabowe , gdzie spadły części centralne samolotu i gdzie był największy pożar.

Żeby uzmysłowić sobie  , gdzie uderzył pocisk A-A  w boeinga obejrzyjmy kil  z innej strony.

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys.3 Szczątki  kilu widziane z innej strony widoczna zachowana tylna powłoka przyczepiona od dołu do kila.

Źródło:  http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/23/article-2702731-1FE6AA6800000578-839_634x423.jpg

Strzałką zaznaczone miejsce otworu. Widzimy ,że pocisk uderzył z lewej strony boeinga.

Na skraju wypalonych traw leży dalsza część kilu widoczne dwie główne szyny i dolna powłoka.

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys.4 Przednia część powłoki podbrzusza boeinga z osmaleniami

Na podstawie http://media.themalaysianinsider.com/assets/uploads/articles/REUTERS_MH17_WRECKAGE_24072014.JPG

Ciekawostką jest osmolenie i ślady wysokiej temperatury  pomimo ,że powłoka leży praktycznie z dala od centrum pożaru i przynajmniej zaznaczona na rysunku  część ( prawy górny róg) nie mogła osmalić się od niewielkiego pożaru traw w poblizu. Ona już osmolona i gorąca spadła w to miejsce z nieba.

Obejrzyjmy jak wygląda nasz otwór z drugiej strony.

Rys5. Kil boeinga widok z lewej strony

Źródło https://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=56700

Dół kilu jest mocno popalony od szalejącego tu pożaru paliwa dlatego ślady przebicia odłamkami pocisku rakietowego na dole kilu wyglądają dość nietypowo. Natomiast góra została jedynie okopcona pożarem  i dobrze zachowały się resztki powyrywanych wybuchem głowicy pocisku dźwigarów.

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys. 5a Powiększenie widać otwór wlotowy i ślady wysokiej temperatury wokół niego. Z lewej u góry szczątki wyrwanych dźwigarów

Głowica pocisku wybuchła już po wtargnięciu do samolotu. Boczna (lewa) wiązka wybuchu dokonała zniszczeń dźwigarów widocznych na rys. 5a Natomiast „prawa” boczna wiązka wybuchała jeszcze po przebiciu kila stąd odgięty dźwigar po drugiej ( prawej) stronie kilu. Tak czy inaczej wybuch nastąpił wewnątrz samolotu co musiało doprowadzić do jego rozerwania.

Rys. 6 Kil boeinga  widok lewej strony

Źródło https://taboodada.files.wordpress.com/2014/12/malaysian-airlines-mh-17-014.jpg

Rys.6 pokazuje fotografie w lepszej rozdzielczości pokazujący kil z lewej strony. Niestety sam otwór po pocisku jest zasłonięty przez jakąś tkaninę. Za to ładnie widać rozerwane dźwigary i blachy poszycia. Blachy te musiały być dziurawione odłamkami głowicy ,a później wdarł się jeszcze pożar ,który trochę zniekształcił ślady zniszczeń powybuchowych ale tylko na dole rysunku rys. 6a i 6b. U góry pożar jedynie okopcił wrak.

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys.6a Powyrywane dźwigary wybuchem

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys. 6b Podpis rakiety A-A ślady szrapneli prętowych.

Na rys. 6b  ( powiększenie fragmentu  rys.6)  oprócz wyrwanych ( jeden ścięty – nie był mocowany bocznie do ściany) dźwigarów widać jeszcze ślady przebicia odłamkami głowicy ściany głównej kila . kształt wskazuje na odłamki prętowe czy też prętowe typu delta takie jakich używa się w pociskach air to air.

Żeby lepiej umiejscowić opisywany otwór popatrzmy na kil boeinga w czasie produkcji w Indonezji

Rys.7 Spód boeinga z widocznym kilem na hali produkcji montażowej w Indonezji

Źródło    https://www.flickr.com/photos/flightblogger/9225460027/in/album-72157634517056887/

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys 7a Zestawienie kilu w montowni i fotografii Reutersa  (belingcat  http://i.imgur.com/wtmtkMj.jpg https://bellingcat.checkdesk.org/en/report/50  ,

 Rys. 7a pokazuje zestawienie fotografii  Reutersa z otworem po pocisku na tle konstrukcji w montowni z zaznaczonymi odpowiadającymi sobie punktami. Zdjęcie pochodzi z forum beljngcat,

Według mnie odpowiedniość nie jest tu  zaznaczona zbyt precyzyjnie. No ale to tylko belingcat.

Jeroen Akkermans  zrobił zdjęcie szczątków kabiny wypoczynkowej https://www.flickr.com/photos/jeroenakkermans/15825312471/in/album-72157649358752251/lightbox/

Co rozerwało boeinga lot Mh17

 Rys. 8 Osmolenia kabiny wypoczynkowej załogi

Widać na nim ,że o ścianę kabiny rozbijały się jakieś gorące  dymiące cząstki zostawiając gwiaździste ślady. Podobnie widać nadpalona kanapę przy czym niewielkie ilości wypalonej trawy wkoło sugerują ,że to trawa zajęła się od żarzących się szczątków spadłych z nieba a nie na odwrót  W pobliżu wypalonego fragmentu  kanapy nie widać  spalonej trawy . podobnie mocno osmolony fragment ściany z lewej strony zdjęcia musiał już w takim stanie spaść z nieba. Świadczy to o pożarze we wnętrzu boeinga na skutek wewnętrznego wybuchu.

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys.9 Usytuowanie kabiny wypoczynkowej załogi  w samolocie

Źródło: http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/img/crew-rest-bunks.png

Rys.9 pokazuje umiejscowienie kabiny wypoczynkowej dla załogi. Widzimy ,że przylega ona do obszaru w którym wybuchł pocisk A-A. To wyjaśnia osmolenia ślady  pożaru i ślady uderzeń gorących cząstek o ścianę.

DSB całkowicie zignorowała opisane tu fakty : otwór ,wyrwane dźwigary przebicia odłamkami i ślady pożaru we wnętrzu boeinga . Co więcej w raporcie napisano ,że żadnego wybuchu ani pożaru we wnętrzu samolotu nie było. Oooo jakież to podobne do raportów ze Smoleńska.

Co rozerwało boeinga lot Mh17

Rys. 10 Szczątki kilu w rogu hangaru w Holandii . Z dala od kamer reporterów.

Źródło: http://media.themalaysianinsider.com/assets/uploads/articles/Netherlands-MH17_wreckage_viewing-family_members-040315-afp.jpg

Szczątki Kilu zostały przewiezione do Holandii i… rzucono je w kąt hangaru rys. 10. Jak widać na rys.10 dziennikarzy nie dopuszcza się za blisko do tych szczątków jeszcze wypatrzą dziurę po pocisku A-A i będą zadawać niewygodne pytania.

Moje pytanie jest takie kto zawiadomi prokuraturę holenderską w sprawie ukrywania dowodów przez DSB ?

Zobacz galerię zdjęć:

Rys.1b Powiększenie kształt otworu
Rys.1b Powiększenie kształt otworu Rys. 1 Odwrócony Kil i prawa burta boeing MH17  Fotografia Reutersa autor : Maxim Zmeyev Rys.2 Otwór wlotowy w kilu i wylotowy w prawej burcie boeinga Rys.3 Szczątki  kilu widziane z innej strony widoczna zachowana tylna powłoka przyczepiona od dołu do kila. Rys.4 Przednia część powłoki podbrzusza boeinga z osmaleniami Rys5. Kil boeinga widok z lewej strony Rys.5a Powiększenie widać otwór wlotowy i ślady wysokiej temperatury wokół niego. Z lewej u góry szczątki wyrwanych dźwigarów Rys. 6 Kil boeinga  widok lewej strony Rys.6a Powyrywane dźwigary wybuchem Rys. 6b Podpis rakiety A-A ślady szrapneli prętowych. Rys.7 Spód boeinga z widocznym kilem na hali produkcji montażowej w Indonezji Rys 7a Zestawienie kilu w montowni i fotografii Reutersa  (belingcat Rys. 8 Osmolenia kabiny wypoczynkowej załogi Rys.9 Usytuowanie kabiny wypoczynkowej załogi  w samolocie Rys. 10 Szczątki kilu w rogu hangaru w Holandii . Z dala od kamer reporterów.
doradcaR305
O mnie doradcaR305

Jestem logiczny ale bywam warjacyjnie romantyczny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka