Delfina Bo Delfina Bo
6236
BLOG

Powtórka z 2015 roku. Państwo, które nie jest prawnie przygotowane na różne sytuacje, to p

Delfina Bo Delfina Bo PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 125

PiS zachowuje się tak samo jak PO w 2015. Koalicja PO+PSL w obawie przed utratą władzy łamali Konstytucję, wprowadzili sędziów TK awansem oraz uchwalili m.in. ustawę umożliwiającą usunięcie prezydenta z byle powodu, byle tylko utrzymać się u władzy.  

   PiS broni się przed tą powtórką, ale popełnia te same błędy. Największą zmorą wszystkich polityków jest stan nazwany samozachwytem, samouwielbieniem, oraz zero krytycyzmu i oderwanie od rzeczywistości. Dotychczas byłam za wprowadzeniem dwu-kadencyjności parlamentarzystów, ale od wczoraj jestem pewna, że dla wielu, jedna to za dużo.

   Do wczoraj, gotowa byłam wiele PiS-owi wybaczyć, jednocześnie wytykając im błędy. Ale własnie wczoraj (poniedziałek 06 04 2020) pojechali po bandzie. To ja pytam, gdzie byli przez 4 lata? i wcześniej (pakiet ustaw w rękach pani Szydło, w kampanii 2015 to była fikcja?). Dlaczego przez 4 lata+ nie pracowali? Tylko minister Rafalska tyrała, żeby wprowadzić 500+, po którym wszyscy wśliznęli się do drugiej kadencji. Żeby nie 500+, to i 13 emerytura by nie pomogła.

   Sejm ma obowiązek tworzyć prawo, które zapewni sprawne funkcjonowanie państwa w każdej sytuacji. Po ostatnich wydarzeniach obnażających wszystkie ułomności polskiego parlamentaryzmu, mam obawy co do możliwości funkcjonowania państwa na wypadek wojny. Parlamentarzyści pokazali, że ważniejsze są: rodziny polityków, koledzy, wycieczki i własne bezpieczeństwo (zdalne głosowanie) niż kraj i jego obywatele. Szybko zapomnieli o obietnicach złożonych w kampaniach wyborczych.

   Ja pamiętam i nie omieszkam przypominać, a to m.in.:

- rozliczenia wszystkich afer PO+PSL i ukarania winnych - BRAK!

- wyjaśnienie katastrofy smoleńskiej - BRAK!

- opublikowanie aneksu do Raportu z likwidacji WSI - BRAK!

- nowa konstytucja - BRAK!

- zlikwidowanie korupcji i nepotyzmu - BRAK! a nawet "pięknie" KWITNIE!

   Tak więc, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że obecnie realizują własne prywatne i polityczne interesy a publiczne tylko doraźnie.


Delfina Bo
O mnie Delfina Bo

Sz.P. w notce pt. "Polskie obozy pracy" jeszcze nie wyczerpałam tematu. Dziękuję za zainteresowanie. Zapewniam, że czytam wszystkie komentarze, ale nie jestem w stanie każdemu indywidualnie odpowiedzieć. - - - - - Publicystyka i eksperymenty są działalnością dodatkową i pro bono, co w zupełności pochłania mój czas wolny. - - - - - Niestety, w ostatnich miesiącach, z przyczyn ode mnie niezależnych, moje zaangażowanie na S24 zostało ograniczone niemal do zera, ale  jeżeli pojawi się taka możliwość to ciekawsze teksty czytam. Na udział w dyskusji czasu już brakuje, za co przepraszam i proszę o wyrozumiałość. - - - - - "Przyjdą takie czasy, że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach, powstaną przeciw niemu mówiąc: jesteś szalony, bo nie jesteś do nas podobny." _ _ _ św. Antoni Pustelnik _ _ _ Po moich najbliższych wpisach, mogą pojawić się opinie dyskredytujące moją osobę. Oświadczam, że mam się dobrze i nie zamierzam popełnić samobójstwa.  _ _ _ Polecając dalej, nie zapominajmy o podaniu źródła :-) _ _ _ Przedrukowywanie tylko za zgodą autora :-) _ _ _ Niekulturalne komentarze usuwam bez ostrzeżenia :-(

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka