0 obserwujących
9 notek
2049 odsłon
346 odsłon

Polskie państwo działa teoretycznie? 1000 dni dieselgate.

pixabay
pixabay
Wykop Skomentuj

Indywidualnych? Sprawa dotyczy około dwustu tysięcy samochodów i milionów ludzi, którzy wdychają ich spaliny. Więc raczej indywidualne problemy to nie są. Być może urzędnicy wiedzą jednak lepiej. No i sprawa ciągnie się jak przysłowiowa guma. Bo tak jest wszystkim wygodniej? Na pewno Niemcom, którzy zapewne liczą na przedawnienie się całej sprawy! 

Pytania do prezesa UOKiK: 

  • Co wy do cholery robicie tyle czasu? 
  • Kiedy w końcu ukaracie Volkswagena? 
  • Co powie pan rodzinom osób zmarłych przedwcześnie z powodu tlenków azotu? Jak spojrzy im pan w oczy? Napisze pan, że nie zajmujecie się sprawami indywidualnymi czy może wyśle ich pan do ministra środowiska? 

Jak to należałoby zrobić?

Karać, karać i jeszcze raz karać. Macie ku temu podstawy, przyznanie się do winy i odpowiednie narzędzia. 


Sąd każe polskim klientom szukać sprawiedliwości w Niemczech

Sędzia Joanna Bitner, prezes Sądu Okręgowego w Warszawie i jej kolega sędzia Grzegorz Chmiel nie pozostawiali złudzeń co do szans polskich klientów w starciu z Volkswagenem. Idźcie do Niemiec szukać odszkodowań i kary dla Volkswagena. Tak mniej więcej brzmiała sentencja decyzji, w którym sąd odrzucił pozew Polaków. Obecni na sali przecierali oczy ze zdumienia, słuchając jak Joanna Bitner prawie obrażała ludzi, którzy podjęli nierówną ale ważną walkę z niemieckim gigantem. Kto ma mocne nerwy, niech czyta: http://superauto24.se.pl/moto-news/stopvw-przegrywa-w-polskim-sadzie-pozew-przeciwko-volkswagenowi-odrzucony_1029551.html

Sprawne sądy miały być jednym z filarów nowego otwarcia, które od trzech lat realizuje partia rządząca. Dzisiaj okazuje się, sprawne to te sądy są. Inaczej. 

Pytania do Joanny Bitner:

  • Czego pani nie rozumie w sprawie dieselgate? 
  • Skąd tyle niechęci do procesów zbiorowych w Polsce? To aż takie trudne dla sędziów? 


Posłowie pytają. Niektórzy

Aktywność w sprawie dieselgate wykazują niektórzy posłowie. Są z różnych partii. Przeglądając sejmowe interpelacje można natknąć się na pisma posłów PiS, PO, Nowoczesnej a nawet PSL. Słowa uznania powinny więc trafić do takich posłów jak Małgorzata Janowska, Grzegorz Furgo, Paweł Pudłowski, Piotr Zgorzelski, Paweł Kobyliński, Jan Szewczak i Tadeusz Dziuba oraz inni. Z odpowiedzi, które uzyskali wyłania się obraz przerażający - działań papierowych, teoretycznych, bezwładu decyzyjnego. 

Jak to należałoby zrobić?

Tymczasem dieselgate w Polsce, jeśli zakładamy, że jesteśmy demokratycznym państwem prawa, wymaga poważnej komisji sejmowej, która zajęłaby się wyjaśnianiem dlaczego do tej pory nic się nie zdarzyło. Skala zaniedbań państwa jest bowiem porażająca. 

Przypomnieć trzeba posłom i wszystkim urzędnikom: W Polsce samochody jeżdżą po ulicach, akcja naprawcza prowadzona jest opieszale a jej efekty są kwestionowane przez poważne autorytety oraz instytucje badawcze. W Stanach Zjednoczonych 25 miliardów dolarów trafiło jako odszkodowania do rządu, rządów lokalnych oraz klientów. Samochody w ilości ponad 300 tysięcy sztuk Volkswagen odkupił. W Polsce dwieście tysięcy samochodów jeździ po ulicach. Truje nadal. Good job, Sejm! 


Telewizja Polska Jacka Kurskiego o dieselgate? Nie tym razem

Telewizyjne media narodowe, tak skore do walki z prawdziwymi i urojonymi wrogami polskiego państwa siedzą prawie cicho jak makiem zasiał. Coś tam się gdzieś pojawiło, ale w mikro skali. Powstaje więc zasadnicze pytanie. Z jakiego powodu ta cisza? Czy ma to może związek z wysokością budżetu reklamowego, który Volkswagen przeznacza w Polsce na promocję swoich produktów? 300 milionów złotych to pokaźna suma i zapewne spora część trafia do telewizji. Czy za sprawą kryje się coś więcej? To już sprawa dla… ? No właśnie, dla kogo? 

Czy badaniem dziwnej opieszałości urzędników i telewizji może się w Polsce w ogóle ktoś zająć? To zapewne sprawa dla CBA a może ponadpartyjnej komisji, która miałaby siłę i możliwość zajęcia się sprawą. 

Pytania do Jacka Kurskiego, prezesa TVP:

  • Czy prezes telewizji, Jacek Kurski, naprawdę nic nie może? Czyny lub brak czynów świadczą za pana. 
  • Ile pieniędzy na reklamę w TVP przeznacza niemiecki producent samochodów? 
  • Gzie akcja edukacji Polaków, gdzie pokazywanie historii Volkswagena, pracy przymusowej Polaków w tej firmie, gdzie historia z brakiem odszkodowań? W innych sprawach TVP jest niezmiernie gorliwa a nawet nadgorliwa. 


Piotr Woźny, do spraw smogu, który nie wie, że jest dieselgate

Jest jeszcze Piotr Woźny, były wiceminister w Ministerstwie Cyfryzacji, teraz zajmujący się w Polsce problemem smogu. Częściowo, bo jego działania nie obejmują sprawy dieselgate. Pan minister zdaje się nie rozumieć, że smog to nie tylko ogrzewanie. To także, a może przede wszystkim, problem emisji trujących substancji z samochodów. A może to wie, ale nie chce by do niego dotarło? Musiałby wtedy walczyć z Volkswagenem. A to dla członka rządu może być trudne. 


Piotr Woźny musiałby zająć się między innymi stworzeniem systemu skutecznych pomiarów zanieczyszczeń na poziomie 1 metra nad drogami krajowymi i miejskimi. Musiałby zagonić do pracy urzędników Ministerstwa Środowiska. Musiałby prowadzić kampanie edukacyjne, uświadamiające zagrożenia płynące z tlenków azotu. Musiałby jeszcze przeczytać raport, który mówi o tym, jak bardzo Polska jest zagrożona przedwczesnymi zgonami. Musiałby zrozumieć, że problemem miast nie są stare silniki, ale silniki samochodów wyprodukowanych w latach 2008-2015 (a może i później) między innymi w Polsce, w Polkowicach. I musiałby się tym zająć, a to dużo informacji dla biednej głowy jednego człowieka w rządzie. 


Polska 2018 to kraj teoretyczny

Podsumowanie afery dieselgate w Polsce wygląda tak, jak słowa ministra Sienkiewicza. Od 2015 roku niewiele się zmieniło. Uj, upa i kamieni kupa. Gratulacje dla wszystkich niezaangażowanych. 


Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale