Kobieta Świadoma
Prawda ponad wszystko
10 obserwujących
190 notek
114k odsłon
  247   1

Gdy dziecko umiera, matce pęka serce


Do gabinetu weszła zapłakana kobieta, było po niej widać, że ma kilka nieprzespanych nocy za sobą. Ubrana na czarno, blada i wycieńczona. Gdy tylko usiadła, wybuchła płaczem. Krztusząc się własnymi łzami, wyszeptała:"Już dalej nie mogę... proszę mi pomóc." Po 20 minutach monologu, dowiedziałam się, że przed dwoma tygodniami jej 16 letnia córka przedawkowała leki uspakajające, Xanax. Dziewczyna podejrzewała swojego chlopaka o zdradę, nie spała, nie mogła jeść. Nie mogąc sobie poradzić z natretnymi myślami udała się do neurologa, a ten przepisał jej ten preparat. Na początku poczuła się lepiej, ale po miesiącu, przepisana ilość specyfiku się skończyła, a ona zaczęła czuć się znowu coraz gorzej. Matka wezwała pogotowie, przyjechali i zabrali ją do szpitala na obserwację. Diagnoza załamała zarówno dziewczynę, jak i jej rodziców. 

Okazało się bowiem, że za jej złe samopoczucie odpowiada nic innego jak przepisane przez neurologa lekarstwo. Dziewczyna bowiem miała objawy typowe dla odstawienia narkotyku lub alkoholu. Zaczęto detoksykację, ale stan się nie poprawiał, wręcz przeciwnie. Lekarze podjeli więc decyzję o ponownym podawaniu tegoż specyfiku, powoli zmniejszając jego dawkowanie. Dziewczyna była przerażona, miała omamy słuchowe i wzrokowe z którymi nie mogła sobie poradzić. W szpitalu, zamiast brać tabletki według wskazań lekarzy, zaczęła je chować. Po tygodniu połknęła wszystkie naraz. Mimo akcji reanimacyjnej, dziewczyna zmarła.Teraz siedząca przede mną matka mówi, że nie wie jak ma żyć. Podejmując decyzję o samobójstwie, dziewczyna bardzo skrzywdziła swoich rodziców. Ale czy tylko ona ponosi za to odpowiedzialność? Czy nie zbyt pochopnie lekarze przepisują tak silne preparaty, zdając sobie sprawę z ich silnego działania uzależniającego?

Leki psychotropowe znieczulają ból emocjonalny, ale także znieczulają na podstawowe problemy. Z powodu na lęki, depresje, zaburzenia snu wielu ludzi, a zwlaszcza kobiet udaje się do lekarza po receptę na tabletki uspakajające. Często nie zdając sobie sprawy z tego, że około 10 procent wszystkich przepisanych leków uzależnia. W tym tabletki nasenne i środki uspokajające zawierające aktywne składniki z rodziny benzodiazepin, takie jak diazepam. Uzależnienie może pojawić się już po dwóch, trzech tygodniach regularnego ich spożywania. Ludzie zamiast zajmować się faktycznym problemem, wolą połykać tabletki, zakładając, że tylko dzieki nim będą mogli przetrwać w życiu codziennym.

Jednym z najbardziej niebezpiecznych jest lek przeciwlękowy Xanax. Jest on jednym z najczęściej przepisywanych leków na Świecie. Lek usuwa nie tylko nasz strach, ale także wszystkie inne uczucia. Bardzo chętnie używany przez gwiazdy Hollywood. Niestety korzystanie z jego właściwości nie zawsze ma szczęśliwe zakończenie. Między innymi Whitney Houston i Heath Ledger używali Xanax przed śmiercią. To bardzo silny środek uspokajający, jeden z benzodiazepin. Zawarta w nim substancja czynna, alprazolam, przyłącza się do miejsc wiązania w układzie nerwowym i wzmacnia działanie własnego inhibitora organizmu GABA. Tłumi to nerwowe przekazywanie podniecenia oraz zmniejsza stany lękowe i paniki. 

Jego pozytywne działanie może szybko zmienić się w bardzo niebezpieczne. Bowiem w połączeniu z innymi narkotykami lub alkoholem, może spowodować zatrzymanie oddechu lub śpiączkę. Stało się to szczególnie problematyczne w ostatnim czasie, ponieważ jest on coraz częściej spożywany na imprezach, zamiast innych narkotyków. Niestety Xanax bardzo szybko uzależnia. Długotrwałe stosowanie wymaga regularnych badań lekarskich. A nawet wtedy nie gwarantuje to niczego. W przypadku niewłaściwego użycia preparatu zawsze istnieje wysokie ryzyko uzaleznienia lub skutków niepożądanych. Często występującymi efektami ubocznymi są zmniejszone reakcje, zawroty głowy, splątanie, drętwienie, osłabienie mięśni i zaburzenia widzenia. Zawsze należy odstawiać go stopniowo. Pomimo tego nadal mogą wystąpić drżenia, pocenie się, nudności i skurcze. Czyli typowe objawy dla odstawienia narkotyków czy alkoholu.

Zamiast ryzykować swoim zdrowiem i życiem, zgłośmy się lepiej do psychoterapeuty, który przepracuje z nami problem. Branie leków, to nie wszystko, potrzebna jest rozmowa i wsparcie. Sami nie jesteśmy często w stanie sobie pomóc.



Lubię to! Skomentuj78 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości