Flare Flare
242
BLOG

PZPN = Grecja?

Flare Flare Rozmaitości Obserwuj notkę 2

 

PZPN stara się wybrnąć z kłopotliwej sytuacji, w której się znalazł po tym jak usunął „orzełka” i w jego miejsce umieścił nowe logo PZPN-u. A broni się jak to ma w zwyczaju nieudolnie. Oto kilka cytatów ze strony PZPN-u:

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PZPN w ostatnim tygodniu października, kibice, przedstawiciele mediów, klubów piłkarskich, wojewódzkich związków piłki nożnej oraz instytucji rządowych i sponsorów dobrze ocenili zmianę logotypu i identyfikacji wizualnej.

I tutaj zgoda nowe logo PZPN-u jest bardzo ładne nowoczesne (na tle tego poprzedniego siermiężnego rodem z PRL-u trudno było stworzyć coś brzydszego) jednak to, co kryje się za tym nowym nowoczesnym logiem nadal bardziej nawiązuje do poprzedniej epoki niż do nowoczesnego związku sportowego. Jak rozumiem zmiana logotypu i identyfikacji wizualnej odnosi się jedynie do zmiany wizerunku PZPN-u a nie Reprezentacji.

W badaniu opinii na temat wizerunku PZPN udział wzięło 2248 osób. Najliczniej reprezentowani byli kibice, rekrutowani do badań z grupy osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły bilet na mecz reprezentacji Polski.

Spora grupa nie ma, co;) Jednak i tutaj pojawiają się pytania, czemu badanie nie obejmowało większej grupy ludzi? Czy dla PZPN-u jednym wartym zapytania kibicem, który jest godzien oceniania zmian w PZPN to jedynie ten, który kupił bilet? Nie liczą się potencjalni kibice Reprezentacji, którzy mogliby kupić bilet w przyszłości. Nie jest to demagogia – stadiony mają ograniczoną liczbę miejsc nie każdy, kto by chciał może się znaleźć na stadionie. Badanie powinno obejmować szerszą grupę kibiców nie tylko tych zasiadających na stadionie, ale także tych, którzy kupują koszulki Reprezentacji, szaliki czy inne gadżety, tych, którzy np. odwiedzają Stadion Narodowy w Warszawie bądź inne stadiony w trakcie dni otwartych.  PZPN mógł przeprowadzić badania internetowe, mógł przeprowadzić ankietę w trakcie dni otwartych na stadionach a ograniczył się jedynie do tych, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy uczęszczali na mecze Reprezentacji. Biorąc pod uwagę pojemność stadionów, na których grała Reprezentacja(nie liczę z wiadomych względów meczów w Seulu i Wiesbaden gdzie oczywiście byli polscy kibice) : 05.06.2011 Warszawa , 09.06.2011mWarszawa, 10.08.2011 Lubin, 02.09.2011 Warszawa, 06.09.2011 Gdańsk liczba badanych 2248 wydaje się dosyć…. Hmm delikatnie mówiąc mało reprezentatywna.

Obawiam się jedynie, że ankieta przeprowadzona była jedynie wśród tylko tych kibiców, którzy zakupili wydawaną przez PZPN – Kartę Kibica Reprezentacji Polski (po uiszczeniu odpowiedniej opłaty oczywiście)

Zdecydowana większość respondentów pozytywnie oceniła nowe logotypy Związku i reprezentacji. Nowy logotyp reprezentacji bardzo dobrze i dobrze ocenia 60% kibiców, 74% przedstawicieli mediów i 67 % osób z innych środowisk.

Nie wiem może się czepiam, ale brakuje mi tutaj prostego i oczywistego pytania: czy jest Pan/Pani za zmianą dotychczasowego „orzełka” na koszulkach Reprezentacji na nowe logo PZPN-u?

Niech PZPN przedstawi wzór ankiety, jaki był przekazywany kibicom do wypełnienia. Wtedy będzie można ocenić, o co tak naprawdę pytano kibiców. Może jestem dziwny, ale mam takie samo zaufanie do słów PZPN-u jak do wartości papierów dłużnych Grecji.

Flare
O mnie Flare

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości