groposlug groposlug
212
BLOG

absurdem w tę burdę

groposlug groposlug Polityka Obserwuj notkę 1

* wierszyki pisuję, gdy absurd panujący w ojczyźnie uniemożliwia mi niemalże tworzenie normalnych wypowiedzi komentujących rzeczywistość

Polsko Ojczyzno moja! dla mnie jak powietrze.

Kto utuli cię w bólu kiedy już cię zetrze

Głupota. Dziś wielkość jej w całej swojej krasie

Widzę i opisuję, inaczej nie da się.

 

Orle biały! co patrzysz z góry dumnie

Krzywiąc się dziś niechybnie! Gdy tak bezrozumnie

Kraj co największym miał być bohaterem!

Na dół się stacza i zostaje zerem.

 

(Z ludem co nawet podczas głosowania

Od postawienia krzyża się dziś wzbrania

I kiedy kratka o krzyżyka woła

Skrobią tam „rozdział państwa od kościoła”.

 

Tak ty nas Polsko zdziel obuchem w głowę

Tak ty nam przywróć słuch i może mowę.

Wśród tych zielonych łąk, leśnych pagórków

Pełnych pszenicy, kaczek, kur i burków

 

Gdzie rudowłosy premier i prezydent ze wsi

Gdzie banda mądrych ustaw zupełnie bez treści

A wszystko oszalałe i przed i za miedzą

Gdzie bandyty  wolne a uczciwi siedzą

 

Śród tego kraju właśnie, na krawędzi krachu

W obliczu histerii i wielkiego strachu

W walce z kaczystami, lewakami, prasą

platformą i zimą waszą, wiosną naszą

 

Zdurniałam tym bardziej, że dobrze być miało

Jakoś się inaczej chyba jednak stało

Mieszkanie niewielkie, kredyt na lat wiele

W portfelu już tylko dziury przyjaciele

 

A miał dom być, tak wielki, koło domu trzy auta

Do tej pory mi mówią, że zabrała to Jałta

Jeszcze Jałta zabrała? A po drodze co było?

Parę haseł i oszustw, by się lepiej nam żyło.

 

I tak widać narodzie, że jak dziś nie wstaniemy

Jutro w gębę wyłącznie zarobić możemy

Bo zarobić się w Polsce nic innego tu nie da

Gdy się własną ojczyznę za półdarmo dziś sprzeda.

 

Póki Polak wciąż wierzy, że się czegoś dorabia

Że to jeszcze trzy lata, póki sobie to wmawia

Ze jest lepiej nie gorzej, mała stabilizacja

Póki raz na dekadę może być na wakacjach

 

 

Póty siedzi cichutko i dlatego ojczyzno

Co niektórzy o ciebie krwią walczyli i blizną

Ty nie zżymaj się zbytnio tylko jeden jest sposób

Ty zamachnij się dobrze i nam przetrąć kręgosłup

 

Póki ZUS-y i OFE, KRUS-y, inne złodzieje

Mogą wcisnąć nam kit , że tu dobrze się dzieje

Póki trzeba dać w łapę a normalność jest hen

Nie da nic wam Generał nie da nic  RBN

 

Ktoś napisze, to bzdura, kapitalizm to przyszłość

Kiedyś chcieli socjalizm nic im z tego nie wyszło

W Polsce ciężko o sukces w końcu Polak potrafi

Będzie strzelał do tarczy ale w d…. se trafi…..

 

Więc powtarzam do boju, i nie róbta co chceta

Bo się zrobi tu z cudu nie Irlandia a Kreta

Choć ostatnio niedobrze widzi mi się Irlandia

Róbta ludzie cokolwiek, bo się zrobi nam.... Zambia........

 

groposlug
O mnie groposlug

Jestem uciążliwym człowiekiem co wynika z mojej tendencji do zapamiętywania drobnych niby nieistotnych wydarzeń, które lubię analizować

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka