JAKPA JAKPA
862
BLOG

Stenogramy z wieży - Kontroler podał złą odległość

JAKPA JAKPA Polityka Obserwuj notkę 27

Stenogramy z wieży w Smoleńsku pokazują co było przyczyną katastrofy TU154. Po przeanalizowaniu stenogramów nasuwa się wniosek że Kapitan Protasiuk dostał błędną informację odnośnie odległości od pasa lotniska. Kontroler podał odległośc 9 w momencie wchodzenia na ścieżke. Porównująć czas przelotu do następnego komunikatu o odległości 8 wydaję się to nie możliwe i odleglosc która powinna być podana to 10 jak w przypadku wchodzenia JAKA I IŁA. Zresztą ten sam kontroler pomylil odleglosci przy lądowaniu IŁA podał 3 po poprawie przez II kontrolera przyznal tak 2 pomyłka. Proszę przeanalizujcie zapis ze stenogramów który tutaj wkleiłem, zobaczycie jak podawane odległości przez kontrolera czasowo nie pasuja do tych ktore podaje Kapitan Protasiuk.  W pierwszych stenogramach i wypowiedziach ekspertow podawana byla odleglosc 10 przy wejsciu na ściezke. Czy jest to możliwe? że Protasiuk leciał według przyżądów? nie słuchając tego co potem mówił kontroler? Czy jest to możliwe że Kapitan Protasiuk nie słyszał II Pilota który mówil "Dalsza" ? czy jest to możliwe że nie słyszał dźwieku sygnalizatora dalszej radiolatarni oddalonej 6km od pasa?  Te stenogramy pokazują że on leciał prosto w ten jar myśląc że tam właśnie jest pas startowy. Przeczytajcie zapis ze stenogramu zamieszczony poniżej. Oznaczenie (W) czas wedlug rejestratora wieży (S) samolotu. WS3 jeden z kontrolerów lotu.

"Procedurę przygotowania lądowania przerywa informacja od kontrolera lotu, że samolot znajduje się 10 kilometrów od lotniska i ma właściwą pozycję („101, odległość 10, wejście na ścieżkę”"

http://polska.newsweek.pl/glosy-tu-154--eksperci-rozszyfrowuja-ostatnie-chwile,59833,1,1.html

Stenogramy opublikowane 1 czerwca 2010 przez TVN24

08:39:07   KBC   Klapy 36.

08:39:08   KRL   101-y, odległość 10, wejście na ścieżkę.

08:39:10   N   Statecznik.

08:39:12   KBC   Minus 3.

 

ZAPIS Z Wieży:

 

(W) 10:38:43   WS3 A,sto pierwszy odległość 9 (dziewieć) wejście na ścieżkę

(S) 8:39:11

(W) 10:39:05  WS3 osiem na kursie, ścieżce
(S) 8:39:33

(W) 10:39:08  Protasiuk Podwozie, klapy wysunięte polski 101
(S) 8:39:36 

(W) 10:39:12 WS4 Pas wolny
(S) 8:39:40

(W) 10:39:15 WS1 Lądowanie warunkowo sto dwadziescia trzy metry
(S) 8:39:43

(W) 10:39:21 Protasiuk Dziękuje
(S) 8:39:49

(W) 10:39:24 WS3 Podchodzicie do dalszej na kursie ścieżce odległość 6 (sześć)
(S) 8:39:52 

(W) 10:39:29 Protasiuk 4 (cztery)
(S) 8:39:57 

(W) 10:39:31 Niezidentifikowany głos: on teraz cztery
(W) 10:39:34,3 Niezidentifikowany głos: Polak
(W) 10:39:34,7 Niezidentifikowany głos: Ty ..mu wyżej
(W) 10:39:37 Niezidentifikowany głos: Ty im trożke pomagaj
(W) 10:39:44 Niezidentifikowany głos: Na ... odległość

(W) 10:39:48 WS3 4 (cztery) na kursie, ścieżce 
(S) 8:40:16

(W) 10:39:51 Protasiuk Na kursie, ścieżce
(S) 8:40:19

(W) 10:40:01 WS3 3 (trzy) na kursie,scieżce
(S) 8:40:29

(W): 10:40:03 Niezidentifikowany głos: Żeby reflektory włączył

(W) 10:40:04 Protasiuk dwa sto

(W) 10:40:06 WS1 Włączcie refelktory
(S) 8:40:34


(W) 10:40:09 Protasiuk Włączone
(S) 8:40:37

(W) 10:40:13 WS3 2 (dwa) na kursie ścieżce
(S) 8:40:41

(W) 10:40:27 WS3 Horyzont sto jeden
(S) 8:40:55

(W) 10:40:29 WS1 Kontrola wyskości horyzont
(S) 8:40:57

(W) 10:40:37 WS1 Odejście na drugi krąg
(S) 8:41:04

(W) 10:40:39 Koniec nagrania rejestratora w TU154
(S) 8:41:07

Zapis z rejestratora TU154
8:39:11 WS3 A sto pierwszy odległośc 9 wejście na ścieżke
8:39:53 Dzwonek sygnalizujący przelot nad dalszą radiolatarnią trwający około 8s 
 8:39:55 II Pilot - Dalsza

 

 

 

JAKPA
O mnie JAKPA

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka