Jerzy Korytko Jerzy Korytko
979
BLOG

Klęska "niezależnego śledztwa" w sprawie wydarzeń 10.04.2010. Dowody.

Jerzy Korytko Jerzy Korytko Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Czy w tym kraju - liczącym blisko 40 mln ludzi nikt nie potrafi przeczytać ze zrozumieniem jednych z najważniejszych dokumentów ujawnionych oficjalnie przez prokuraturę? Mam na myśli przesłuchania kluczowych świadków. Albo raportu Komisji Millera? Wychodzi na to, że nikt. To jakaś kompletna aberracja. To świadczy o totalnej nieudolności całej blogosfery. Bo przecież na instytucje państwowe liczyć nie można - ci tam zatrudnieni odpłynęli w kłamstwo od samego początku. Nie ma żadnej nadziei by to akurat uległo zmianie. Za rządów "dobrej zmiany" jest nawet gorzej. O żadnym śledztwie nie ma dziś w ogóle mowy. O co chodzi - już wyjaśniam.


Sprawa pierwsza: zeznania załogi JAKa.

Gdy słyszymy "zeznania załogi JAKa" to kojarzy się to automatycznie z "50 metrami". Wiadomo o co chodziło. Ale jeżeli dostrzeżemy fikcję "katastrofy" (wyjaśniam to w tej notce z jakiego powodu tak należy uważać) to wypada sprawdzić (chyba tak, prawda?) czy czegoś w tych zeznaniach innego a ważnego nie było. I właśnie było. Bo popatrzmy co zeznał por. Wosztyl:

- 10 kwietnia o godz. 3:00 w składzie cała załoga tylko bez obsługi pokładowej (stewardessy) udaliśmy sie do wyznaczonego do lotu samolotu JAK i dokonaliśmy próby startu. Ponieważ 3-krotna próba uruchomienia silnika nie powiodła się, w porozumieniu z  dyżurnym ruchu lotniczego przesiedliśmy się do samolotu zapasowego też JAK i nim wykonaliśmy lot do Smoleńska bez żadnych problemów. 

Zauważmy, że por. Wosztyl nie wymienił numerów samolotów a przyjmujący zeznanie oficer nie dopytał o to. Zauważmy również, że wyraźnie określił osoby, które znały opisany przez niego przebieg zdarzeń. W tym - chor. Muś.

Sprawdźmy co zeznał właśnie technik pokładowy JAKa - chor. Muś.

- 10 kwietnia wykonaliśmy  lot samolotem JAK 40 o numerze bocznym 044 z przedstawicielami mediów. Od startu do lądowania w Smoleńsku nie mieliśmy żadnych problemów.

To przecież fundamentalna sprzeczność - któreś z tych zeznań nie może odpowiadać prawdzie. Nie będę rozstrzygał - które. Chociaż mam swoje podejrzenia. Pamiętamy przecież, że w październiku 2012 roku chor. Muś zmarł w bardzo podejrzanych okolicznościach. Podobno popełnił samobójstwo. Ale nawet gdyby tak było, że to jakiś straszny stres go do tego przywiódł (o stresie Remigiusza Musia, któremu podlegał w ostatnich tygodniach życia,  mówili w anonimowych wywiadach członkowie rodziny) - to z jakiego powodu?


Sprawa druga:  samoloty wg instrukcji HEAD w Raporcie Komisji Millera.

Na stronie 169 Raportu pisze: "...Wystąpienie o zgodę na przelot i lądowanie na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY  (claris) 10.04.2010 r. obejmowało samoloty Tu-154M nr 101 i Jak-40 nr 044. 36 splt nie wystąpił o zgodę na przelot i lądowanie w SMOLEŃSKU na wyznaczony w rozkazie dowódcy JW 2139 na 10.04.2010 r. do przewiezienia delegacji dziennikarzy samolot Jak-40 nr 045. 

Zgodnie z dokumentami samolotem zapasowym dla Tu-154M na dzień 10.04. był  samolot Jak-40 nr 044. Nie istniał żaden plan w razie konieczności użycia samolotu zapasowego uwzględniający znaczną różnicę pojemności tych samolotów. Dodatkowo, na 

skutek awarii samolotu Jak-40, nr 045, decyzją jego dowódcy nieskonsultowaną  z przełożonymi, do wykonania zaplanowanego rejsu został wykorzystany samolot o nr 044 (samolot zapasowy dla operacji HEAD). Gdyby zaistniała konieczność użycia samolotu 

Jak-40 jako samolotu zastępczego dla Tu-154M, to w rozkazie dziennym na 10.04.2010 r. nie  wyznaczono dla niego załogi. Należy również podkreślić, że gdyby nie awaria samolotu Jak-40 nr 045, to przelot delegacji dziennikarzy do SMOLEŃSKA zostałby wykonany samolotem, dla którego nie została wydana zgoda dyplomatyczna przez FR. 

Ze zgody dyplomatycznej MSZ FR wystosowanej do Ambasady RP w Moskwie  wynika, że dla samolotu Tu-154M (rejs PLF 102) w dniu 7.04.2010 r. był zaplanowany samolot zapasowy Jak-40 (nr 047). Jednakże z dokumentów (chronometraż) uzyskanych 

z 36 splt wynika, że jedynym samolotem zapasowym mógł być Jak-40 nr 044, ponieważ tylko  na tym samolocie był wykonany oblot komisyjny wymagany przed realizacją lotu o statusie HEAD.

Już pobieżna analiza powyższych okoliczności pozwala dostrzec fałszywość całej tej plątaniny (celowo stworzonej) wzajemnie sprzecznych faktów. To w zamyśle twórców smoleńskiego kłamstwa miało utrudnić a może nawet uniemożliwić zrozumienie przebiegu zdarzeń tamtego ranka. Zauważmy, że o JAKu 044 mówi się, że "to był zapasowy dla Tupolewa". I zabrał go "nieskonsultowaną" z przełożonymi decyzją por. Wosztyl - ok - może tak - ale wobec tego - pojawia się pytanie: to jakim samolotem mieli lecieć dziennikarze? Którzy od początku wiedzieli przecież, przynajmniej ich cześć, że mieli lecieć JAkiem? No to gdzie był ten inny samolot? Na naradzie u min. Sasina w dniu 9 marca postanowiono, że przelot Delegacji do Smoleńska zapewnią DWA samoloty - Tupolew i JAK. Z kłamliwego raportu Millera wynika, że jeden JAK całkowicie wyparował a ten drugi zamienił się na "zapasowy".  Kłamstwo na kłamstwie. Mówi się, że por. Wosztyl  miał wykonać "zaplanowany rejs". Ale jakim samolotem? ? JAK 044 - "zapasowy" a JAK 045 - "pomyłkowy". To znaczy że wg Raportu tego dnia nie wyznaczono żadnego drugiego obok Tupolewa samolotu do realizacji  "zaplanowanego rejsu" por. Wosztyla .Nie było możliwości zrealizowania zaplanowanego przelotu Delegacji w takich okolicznościach - jakie zaprezentowano w Raporcie. Miały być DWA samoloty do transportu. Zauważmy również, że nie wyznaczono zapasowej załogi - na wypadek gdyby Tupolew zdefektował i trzeba by było przesadzić część pasażerów do JAKa. Właśnie.... czy to również nie dowód kłamstwa? Znowu się "pomylili" czy  też "zapomnieli"? Dodatkowo - samolot o 14 miejscach pasażerskich miałby być zamiennikiem dla takiego, który tych miejsc miał 90?    Totalna ściema.

Wreszcie ta "pomyłka" w rozkazie Dowódcy 36SpecPułku..... totalna fikcja, aberracja, nieprawdopodobny  zupełnie zbieg okoliczności..bo niby, rzekomo wyznaczył on był, niezgodnie z clarisem czyli zezwoleniem od strony rosyjskiej na przelot i lądowanie....JAKA o nrze 045 do lotu... który podobno się zepsuł ... i dlatego poleciał jednak ten, który był od początku do lotu wyznaczony....czyli ten 044 a to na niego właśnie wystąpiono i uzyskano zgodę na przelot i lądowanie.... czyli cud jakiś .....a na pokładzie 044 miał lecieć przecież PREZYDENT. Świadczą o tym zeznania rosyjskiego dyplomaty Jurija Aleksiejewa: "Po otrzymaniu przez MSZ Rosji not ambasady RP z  dnia 22  marca 2010 roku nr PdS 10-14-2010 z prośbą o zezwolenie na przelot i lądowanie w Smoleńsku polskich samolotów TU154M1 nr boczny 101 i JAK 40 nr boczny 044 z Prezydentem Lechem Kaczyńskim na pokładzie..." przekazał je do załatwienia podwładnemu. Str. 236 "uzasadnienia o umorzeniu śledztwa w sprawie okoliczności wylotu delegacji do Smoleńska" - link poniżej  Zauważyć trzeba, że to zeznanie znajduje się w części dokumentu o charakterze obrazków wkomponowanych w plik pdf i nie daje się go wyszukać w wyszukiwarce tekstowej. Takie "ułatwienie"  - trzeba ręcznie przewinąć do podanej przeze mnie strony.

Wszystkie te matactwa, o których piszę powyżej,  miały ukryć  to, że Prezydent Lech Kaczyński miał lecieć do Smoleńska samolotem JAK 40. Że wszystkie przygotowania zmierzały do tego. Pamiętajmy, że jeżeli do Federacji Rosyjskiej jako lot o statusie HEAD zgłoszono JAKa (a tak to wynika z cytowanych powyżej zeznań, są także ślady takiego zamierzenia w innej dokumentacji badanej przez Prokuraturę - np. w rejestrze lotów o statusie HEAD w Kancelarii Premiera) to nie było możliwości wyboru innego środka transportu dla Prezydenta. Co najwyżej jakiegoś innego JAKa, drugi samolot tego typu zapewne został zgłoszony jako zapasowy  - podobnie jak to było 7 kwietnia. No ale tego przecież nie ujawnią... nie w tej sytuacji SMOLEŃSKIEGO KŁAMSTWA.

Raport Komisji Millera tworzono przez ponad rok czasu. Opublikowano go w końcu lipca 2011 roku. Było nadto czasu by wszystko sprawdzić, wyjaśnić. Szczególnie wówczas, gdy pojawiały się niejasności, błędy.Czy można wobec tego złożyć te wszystkie wymienione niedociągnięcia i niejasności samego Raportu na karb "pomyłek"? Czy też raczej to dowód świadomych manipulacji -mistyfikacji w sytuacji kapitulacji naszych władz wobec aktu rosyjskiej agresji?

Nie zapominajmy również o podstawowej wątpliwości dotyczącej faktycznego przebiegu zdarzeń tamtego dnia:

Na lotnisku w Smoleńsku doszło do katastrofy samolotu rządowego JAK40 - taka informację przekazał rzecznik MSZ Piotr Paszkowski. Na pokładzie jest prezydent Polski Lech Kaczyński. /link/

Więcej dowodów, że tak właśnie było, że wszystkie przygotowania prowadziły do lotu Prezydenta do Smoleńska samolotem JAK -  znajdziecie Państwo w mojej notce https://www.salon24.pl/u/jerzy-korytko/739349,ujawniam-okolicznosci-10-kwietnia-tajemnica-katastrofy-rozwiazana

Przydatne linki:

http://idziemy.pl/imgs_upload/dokumenty/20150121_protokol_mus.pdf

https://s2.dziennik.pl/pliki/7328000/7328617-protokoly-wosztyl.pdf

Raport Komisji Millera: https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm.pdf

http://podkomisjasmolensk.mon.gov.pl/plik/file/Uzasadnienie.pdf


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka