Fot. Paweł Kubacha
Fot. Paweł Kubacha
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
857
BLOG

Czy śmierć Pawła Adamowicza nas zmieniła?

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 49

Dziś bardzo krótko. Jutro przypada 3 rocznica śmierci Pawła Adamowicza. I pamiętam, jak 3 lata temu bardzo wiele osób zastanawiało się, czy ta śmierć zmieni polską politykę? Czy zmieni nas – polityków. 

Były pewne drobne oznaki, że tak może się stać. Pamiętam, że kiedy na twitterze pojawiły się pierwsze informacje o zamachu, i niektórzy uczestnicy tego medium, niechętni Adamowiczowi, zaczęli się z tego cieszyć, to zostali ostro skrytykowani przez posłankę Joannę Lichocką.Pamiętam, że ja też postanowiłem sobie wtedy, że postaram się na blogu pisać łagodniej. 

Pamiętam, że myślałem wtedy o jednym tekście z tego bloga, gdzie posłów PiS nazywałem „gangiem obcinaczy palców”. Obiecałam sobie wtedy, że nie będę tak pisał. 

Czy po tych 3 latach mi się to udaje? Z pewnością nie. Ale o tym pamiętam. I się staram, chociaż czasem mnie ponosi. Czy więc generalnie śmierci Pawła Adamowicza zmieniła nas, polityków i nasze wzajemne relacje? Odpowiedź niestety brzmi nie. I moim zdaniem niestety nic tego nie zmieni. Zmienić to może tylko jakieś poważne zagrożenie zewnętrzne, którego Polsce ani nam nie życzę. 

W tym sensie, gdy chodzi o śmierć Pawła Adamowicza i jej ówczesny społeczny rezonans, straciliśmy z tego wydarzenia coś ważnego. Niestety…


Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/ 

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl   


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo