Blog
Kontrowersje
Kenam
Kenam Analityk
8 obserwujących 277 notek 493423 odsłony
Kenam, 12 stycznia 2018 r.

KS - Blad w algorytmie TAWS wyliczajacym MSL-Altitude - update 12.01.2018

6264 5 1 A A A

Dla przypomnienia waznego dowodu przeciwko wszelakim wybuchowm i wysokim lotom 101-ki postanowilem oprocz starej mojej notki:

https://www.salon24.pl/u/kenam/766950,blad-w-algorytmie-taws-wyliczajacym-msl-altitude-update

opublikowac log TAWS#0 z TakeOff w Bagram, ale to na koncu tej notki.

"

update mojej starej notki:

http://gross.salon24.pl/681191,blad-w-algorytmie-taws-wyliczajacym-msl-altitude

(nalezy wylaczyc filtr aby ta stara "ukryta" notke przeczytac)


Opierajac sie na dwoch logach TAWS, tym jednym #33 TakeOff i tym drugim #38 "Landing_Event" znamy na 100% wysokosc anten GPS nad gruntem o znanym poziomie.

Na Okeciu jest tym poziomem poziom pasa:

Blad w algorytmie TAWS wyliczajacym MSL-Altitude

a w Smolensku jest to poziom ul. Gubienko, poniewaz o czasie 6:40:59,0 zapisanym w logu #38 anteny GPS znajdowaly sie dokladnie nad punktem "Point 1 manka"

Blad w algorytmie TAWS wyliczajacym MSL-Altitude

Podczas startu na Okeciu anteny GPS znajduja sie na wysokosci 104+9=113m npm (patrz schemat). Zapamietajmy H(GPS#33)=113m npm.

A w Smolensku dokladnie o 6:40:59,0 samolot lewym skrzydlem lamal sciane drzew przed asfaltem ul. Gubienko.

Blad w algorytmie TAWS wyliczajacym MSL-Altitude

Samolot mial wtedy kat roll okolo -14° i kat pitch okolo 20°, co pozwala nam latwo obliczyc wysokosc rzeczywista anten GPS znajac wysokosc 7m nad gruntem 252m npm sciecia tego zewnetrznego drzewa koncowka kikuta lewego skrzydla o dlugosci okolo 12m.

W tym momencie wysokosc anten GPS wynosi

H(GPS#38)=252+7+12*sin(14°)+26*sin(20°)=259+2,9+8,9=270,8m npm

Zapamietajmy H(GPS#38)=270,8m npm

O tej pracy juz w 07.06.2012:

Blad w algorytmie TAWS wyliczajacym MSL-Altitude

GeoDigitalGPS-Praca DR Ryszarda Pazusa
http://www.geodigitalgps.pl/moje_testy/GEO-181-26-29.pdf

zaznaczylem po prawej stronie czerwonymi prostokatami fakt, ze w Europie wartosc undulacji Geoidy nalezy odjac od wysokosci elipsoidalnej otrzymanej z GPS aby uzyskac poprawna wysokosc MSL-Altitude.

Wlasnie tego odejmowania nie bylo w algorytmie TAWS zamontowanym w 101-ce.

Bylo cos odwrotnego a mianowicie DODAWANIE !

dowod:

Blad w algorytmie TAWS wyliczajacym MSL-Altitude

Teraz sprawdzimy jakie wartosci MSL_Altitude uzyskamy jezeli naprawimy ten blad.

Dla Okecia undulacja (geoidal Separation) wynosi 32,03m a dla Smolenska 17.34m

Teraz nalezy od obliczonej przez algorytm TAWS blednych wartosci MSL_Altitude nalezy odjac odpowiednie podwojone wartosci undulacji i powinnismy otrzymac rzeczywiste wartosci wysokosci anten GPS nad poziomem morza.

Blednie wyliczone przez algorytm TAWS wysokosci MSL_Altitude wynosza

- dla #33          591 ft = 180,13m npm

- dla #38        1002 ft = 305,41m npm

a poprawione

- dla #33        180,13 - 2*32,03 = 116,07m npm     co nieduzo sie rozni od  H(GPS#33)=113m npm

- dla #38        305,41 - 2*17,34 = 270,73m npm     co jest prawie rowne   H(GPS#38)=270,8m npm

Mamy zatem dowod na blad w algorytmie TAWS przy obliczaniu wysokosci MSL_Altitude.

PS. Wyliczanki dunczyka na IV KS mozna zmietolic i wrzucic do kosza

 

20 listopada 2015 r.


oraz moj bardzo wazny komentarz:

"Gross

@allwracajac do meritum notki, to chcialem jeszcze zwrocic uwage rowniez na to, ze mamy jeszcze jeden pewny punkt, nad ktorym mozemy obliczyc wysokosc anten GPS.

jest nim punkt nazwany przez MAK miejscem "zamrozenia" pamieci FMS.

Mialo to miejsce dokladnie o czasie 06:41:02,0

Mamy dane z FMS2 odczytane przez UASC

image

Nas interesuja dane z tabeli 3-9

dla wszystkich trzech GPS mamy jedna wyliczona wysokosc MSL_Altitude (L076) wynoszaca 1018,25 ft = 310,36m

Wiedzac, ze tak obliczona MSL_Altitude o wartosci 310,36m pochodzi z pelnej sekundy czasu 6:41:02,0 oraz znajac wartosc
Baro Corrected Altitude (L204) rowna 45 ft = 13,72m o tym czasie

image

mozna wywnioskowac, ze taki sam blad z dodaniem undulacji Geoidy a nie jej odjeciem wystepuje rowniez w algorytmie FMS2.

W innym przypadku w tym miejscu Anteny GPS samolotu znajdowaly by sie na wysokosci 310,36-255=55m nad poziomem pasa !! co byloby calkowicie niezgodne z teoryjkami dunczyka i KaNo wysokiego przelotu nad ul. Gubienko i wybuchami przed dzialka Bodina i w TAWS#38 !!!

Sprawdzmy co mowia nam slady na botanice tym razem po drugiej stronie ul. Kutuzowa na schemacie z 27.07.2012

image
Aus Ablagebox


Z tych sladow wynika, ze srodek ciezkosci byl na wysokosci 275m npm a ze wzgledu na kat pitch -4° to anteny GPS byly na wysokosci okolo
H(GPS-FMS)=275-22*sin(4°)=273,47m

Skorygujmy teraz wysokosc MSL_Altitude odejmujac od 310,36m dwukrotna wartosc undulacji dla Smolenska, otrzymamy

MSL_Altitude(skorygowana)=310,36-2*17,34= 275,68m npm

Niemozliwe, tylko okolo 2 metry roznicy? Tak mozliwe.

Tym zostalo udowodnione to, ze blad z dodawaniem wartosci udulacji zamiast jej odejmowania od wysokosci elipsoidalnej GPS pochodzi z algorytmow wszystkich FMS-ow
a do TAWS jest tylko przesylana blednie wyliczona wartosc MSL_Altitude.

@kizak ma co do tego punktu racje, tyle tylko ze ten blad jest we wszystkich algorytmach FMS dzialajacych/zainstalowanych w 101-ce

link do jego notki

http://anatomia.wybuchu.salon24.pl/681238,blad-msl-altitude-czyli-mala-a-wielka-pomylka-taws

Oczywiscie to co udowdnilem w tej notce i komentarzach wyklucza wysokie przeloty z seria wybuchow, ktore wykluly sie u oszustow i mataczy referujacych o tym na IV KS

21.11.2015 12:57 "


Teraz przedstawie mape satelitarna z lotniska w Bagram:

image

https://lh3.googleusercontent.com/4Xj1WiIG94x6QmlLYpLMbOIUPvAmNyz6NYV-FiYVp3q5poxZvujmd_ZjXgc5eTCLjvcBql-UTG9K_w96-7F-5rSQskjoWok4XNNOPSFmmw=w1042-h863

oraz logi TAWS#0 TakeOff w Bagram z 01.04.2010:

image

https://lh3.googleusercontent.com/d8QKzX_3bbQajR8WRZHtetN61Mwy9c2CaxO3KW1JZLQs0If6ritOGz4CluFwk2BTApm7NSaxlA7e_DXEXOZ09LaOAYBl6_jHCvxa850Xow=w1243-h712

image

https://lh3.googleusercontent.com/_lg6H7YsbKlhh7lhq8HXDI90VQgQ0uZ1PoFn86H3nBJWWggkXgYoAxLDPMoF6EEYtjqwEo7xxWfI_11RTHBOm7coeczDXTLMqeDQMAXJAQ=w920-h1280


Ten blad firmy UASC z dodawaniem wartosci undulacji we wzorze na MSL_ALT w algorytmie FMS i TAWS w 101-ce jest niepodwazalnym faktem, ktorego korektura dowodzi zgodnosci co do metra z niskim przelotem 101-ki w ostatnich sekundach lotu i sladom na botanice, a to przeczy jakimkolwiek wybuchom w powietrzu i obala wszelakie wysokie przeloty nad czubkami drzew.


Podkomisjanci do dymisji!

ANTONI WAS JUZ NIE OBRONI

Opublikowano: 12.01.2018 16:20.
Autor: Kenam
Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

O mnie

niezawisly - a do dyskusji zapraszam na TT - https://twitter.com/IzaakGross

Ostatnie notki

Najpopularniejsze notki

Ostatnie komentarze

  • tymi oszustami z obydwu komisji zajmie sie juz niedlugo prokuratura i beda pozwy o mozliwosci...
  • dzieki @tiger65 za material. W tym materiale mamy potwierdzenie bledu UASC z dodawaniem...
  • przypominam moja notke...

Tematy w dziale Polityka