Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
78
BLOG

Erotyki pod jarzębiną - Część III

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 6

EROTYKI POD JARZĘBINĄ - część trzecia

Dział: Kultura Temat: Literatura



Zygmunt Jan Prusiński


ROZKOCHAJ MNIE


Szum za oknami delikatny szum
rozbieram myśli o tobie.

Może uwierzysz kiedy dotkniesz
moje marzenie namalowane w oknie.

Bądź delikatna i wilgotna
przyjmij mnie uniesiona...

Usta zatrzymam na piersi
udami ścisnę tańczące biodra.

Rozkochaj mnie nieprzytomnie...


28.2.2013 - Ustka
Czwartek 10:47



TWOJE CIAŁO I MOJE RĘCE

Momenty rozkwitania
wtulona w wybranej nocy
dotykasz moich rąk.

Jesteś prawdziwa i dźwięczna
z ciebie wydobywam kwiaty
i kilka wdzięcznych uśmiechów.

Całuję budzenie brzegiem oczu
naddajesz się niewinnie
jak otwarty ptak w niebie.

Twoje uda muskają moje myśli...


28.2.2013 - Ustka
Czwartek 11:07




TWOJE CIAŁO I MOJE OCZY

Umówimy się pod morwami
gęsta ściana
ukryjemy pożądania
tak byś czuła kochanka.

Piersi pragnę całować -
pośladki pragnę całować.

Dotknij mego penisa
tak delikatnie jak morwę -
będę ci wdzięczny jak rosa.

Nasza cicha miłość dotrwa.

Niech zostanie w nas
nie tylko do jutra...


28.2.2013 - Ustka
Czwartek 11:27



KOBIETA ZE SNU

Motto: "Ten pokoik
jak skorupka orzecha
wyścielony czułością nocy"
- Danuta Nogawka Kryszkowska -


Kwietniowe sny się zbliżają
będę podglądał ciebie i kwiaty
a wiosna rozbudzi we mnie
jakbym szykował się na wyprawę.

Penelopo z wyspy Itaki
w tobie są moje sny
odczuwam że i kamienie
będą nam przyjazne -
usiądziemy by opowieść
miała miłosne zakończenie.

Moje sny są ważne
z nich książka powstaje
element długo rośnie
tyle miesięcy błądziłem
po twoich śladach.

Bo jesteś rzeźbą
sam Bóg dokonał
to piękno w miłości.


2.3.2013 - Ustka
Sobota 9:47



PENELOPA I ODYSEUSZ

Jolancie Bednarz

Obydwoje obudzili
dźwięk miłości
rozpoznali się szybciej
od światła
starannie wymierzyli
skok do ramion
połączyli się pierścieniem
księżyca.


3.3.2013 - Ustka
Niedziela 18:23



SKALECZONY PTAK BOGA

Odlatywał do ciepłych krajów
ostatnio został
skaleczony kamieniem
wiedział że nie miałby szansy
dolecieć tam...

Ptak Boga -
jest w nim coś z poety
gracja sił witalnych
lubi przesiadywać na morwie
w miesiącu maja.

Zakochany upiększa swój lot
nad brzegiem rzeki
czeka jego partnerka
więc leci z północy
by skrzydła zmienić na południu.

Ten ptak Boga
niczym rzeźbiony w skałach
uśmiecha się czule do niej...


4.3.2013 - Ustka
Poniedziałek 12:19



ROZCZAROWANIE NA ZAKRĘCIE HORYZONTU

Jak rozpoznać jabłoń
jak rozpoznać owoc
że nie jest robaczywe?

Roznoszę ludziom Słowo
jest różne jak kolory
jak pory roku.

Pokochałem jabłoń -
rosła pośród pokrzyw
taka soczysta i jędrna.

Czekałem na owoce
akurat ten rok miał być
w pełni smaku miłości.

A tu ktoś pociął drzewo
tylko puste miejsce zostało.

Pokochałem jabłoń
za zakrętem horyzontu!


4.3.2013 - Ustka
Poniedziałek 16:23



Wiersze z książki "Erotyki pod jarzębiną"


______________________________________________________


O wierszach Weroniki Romańskiej

Recenzja


Zygmunt Jan Prusiński


W PAMIĘCI MAM ZARYS SKRZYPIEC


Jestem pewny że Weronika Romańska jest w pełni utalentowana i dojrzała w tym co robi. Mógłbym dodać, czuje się dobrze w tej energii przestrzennej w której ma powstać wiersz. Może zgaduję ale nie przysparza autorce ułożyć zaskakujące treści, choćby w wierszu "Karuzela, poczekalnia":

"Ateiści mówią, że nie ma sensu.
A ja zwyczajnie, nie mając
już siły w nim się kryję. Tam tłumy jak ja niepewne. (...)

Bóg jak to Bóg,
krzyżuje wszystkie swoje dzieci."

O religiach napisano tony... Tak się zastanawiam, że jeśli jest jeden Bóg to po co tyle jest religii na świecie? A gdyby jej nie było to i by ten Stwórca sobie odpoczął. Przecież on nie jest w stanie tego ogarnąć. Na przykład matka Jezusa nie była dziewicą tak do końca, urodziła tego nieszczęśnika bo była zapłodniona jak każda kobieta, czy to było 500 lat temu czy 1000 lat temu czy 2000 lat temu - czy w okresie kamienia łupanego. - Jakie tam cuda! Kontakt musi być fizyczny, no teraz to jest taka nowoczesna technologia, że mężczyzna może być w kosmosie na Marsie a jego kobietę można przez ten czas sztucznie zapłodnić. Ludzie dziwnie wierzą, a przecież matka Jezusa miała nie tylko to jedno dziecko. Więc jak to jest? Przecież Józef był stolarzem i po pracy należała mu się nagroda. Przecież nie onanizował się, był zdrowym mężczyzną. Nawet nie wiem kiedy zmarł, ba, nie wiem kiedy zmarła Maryja. Ale pismaki jak to pismaki, zapomnieli dopisać. O, mógłbym tu pisać bardzo ciekawe rzeczy ale po co, wierzcie i pijcie i bawcie się w kłamstwa jakich jest niemało na tym świecie. Próżność robi swoje...

Ale poetka Weronika Romańska nie odpoczywa. Oto jej wiersz "Mam romantycznego stajla":

"Połykam, wypluwam obłoki od rana,
w rytmie radiowych przebojów.

Przy kawie mam wybór;
zachwycać się kiczem
lub butem odwzorować
urocze landszafty.

Przy lunchu z towarzystwem
wygłupię się parę razy
chcąc podkreślić kim jestem.
Opowiem o moim regale z książkami.
Wszystkie w ładnych okładkach.

Na obiad wgryzam się
w jelenia na rykowisku. (...)

I może też pousycham z tęsknoty
na dwa łyki włoską wytrawną butelką."


I tak trzeba autorko, nie zaglądać co idioci czynią, wziąć butelkę przenieść w inne miejsce choćby na łąki puszyste, a wieczorem lub nad ranem napisać o idiotach których nie przekonasz nawet wierszem. Bądź taka. Bądź taka jaka jesteś, na luzie odbieraj ten świrowaty świat. Czym dalej to nic z jasności. Rosną ludzkie drzewa, rośnie ludzki las o nazwie: Analfabeci.

A ty poetko masz tylko pisać, choćby dla kilku osób takich podobnych co ja, na luzie, na luzie panienko, bierzmy butelki jak miecze i idźmy do ogrodów spoczywać od zgniłej cywilizacji.

Ustka. 26.4.2015



________Część trzecia_____






Okiem krytyka... Recenzja


Zygmunt Jan Prusiński


W PAMIĘCI MAM ZARYS SKRZYPIEC

No i proszę, płyną recenzje jak rzeka bez nazwy ale to dzięki tylko wierszom Weroniki Romańskiej. - Gdyby takich Weronik było więcej na pewno byłoby mi trudno pisać te krótkie opracowania. Dobrze że jest jedna. Bo tak naprawdę nie ma dużo piszących o ważnych sprawach, społeczne nawlekania igły, by szyć, słowem po słowie, być alternatywnym. I taka jest autorka która pamięta (zarys skrzypiec). Jej melodia wykrada to co ma do powiedzenia, to ochronę przed korozją...
Oto wiersz "Na szklanej powłoce ślady dłoni". - Od początku zauważyłem, iż w moim wierszu jest ta myśl: (Na szklanej powłoce), nie wiem o który chodzi, chyba napisałem w Wiedniu ponad 20 lat temu. Ale co tam, nie będę drobiazgowy... Może przeczytała ów wiersz i skorzystała do swojego wiersza:

Wyłożona brukiem z twarzy droga

Purpurowa fontanna
tryskająca wszystkimi wydzielinami
Wzrok przez który nic się nie przedostanie. (...)

Bzy tylko więdną
w smutku spływają po posągach.


Oczywiście każdy krytyk z takiego opisu napisze zupełnie inaczej - co innego. Ja tylko wskazuję ile rezerwy ma poetka żeby przekazać choćby ten fragment. A zakończenie wiersza, idealna metafora, bzy i posągi. Ten fragment wiersza świadczy o cechach wewnętrznych, Liryka czystej wody, tak, poetka Weronika Romańska jest lirykiem metaforycznym!

W wierszu "Jestem" zupełnie inny klimat:

Bólem podcinam struny głosowe
żeby móc krzyczeć
ciszą absolutną
Klękam ubrana w rozpacz

Nad przepaścią się śmieję
Wszystko robię po to żeby wstać
i pójść w każdą stronę


- Ile w jednej kobiecie jest kobiet? Ktoś powie jedna, a wcale nie. Kobieta może mieć kilka zasłon w sobie. Z tego wiersza wyłaniają się jakby dwie kobiety. Pierwsza to ta która poddaje się i upada klęcząc, druga nad przepaścią się śmieje. Ciekawe rozdzielenie dźwięku...

Wiersz "Taniec o świcie" to mój pomysł, bo jak pamiętam nie był ciekawy pierwszy tytuł, więc zaproponowałem Weronice właśnie wziąć z jej wiersza...

Dozgonnie wierna zostałam
skreślona na miał

awans od życia
codzienny gwałt

dla wybrańców taniec o świcie
pod rękę blady cień

taki taniec ja i ona (...)

butelka jak krzyż żaden grzech
rzeczywistość ucieczka pali w gardło


- Pokonujemy. Pokonujmy dlatego że wrażliwi jesteśmy. Poetka ma zasadny zapas tej wrażliwości. Tak, tańczmy z cieniami. Unośmy niezgrabnie to co nam nalane jest w kieliszku by tę truciznę zalać, żeby o tym nie myśleć. Idźmy pod górę, co jedynie zwie się., życiem. Bo "wyłożona brukiem z twarzy droga"...

Więc piję z tobą poetko bo i w moim życiu jest wiele hałasu, zatem uciekam do mojej krainy, na Wydmy, stawiam butelkę, patrzę na morze i przelewam by gardło paliło.

- Krzyczmy razem, niech cienie usłyszą... Może, może się zawstydzą.

Ustka. 27.4.2015



__________Część czwarta_________




Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Jolanta Bednarz Jolanta Bednarz

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura