kubuspuchatek kubuspuchatek
18
BLOG

O blogowaniu (nt. blogowania)

kubuspuchatek kubuspuchatek Kultura Obserwuj notkę 2

Rano postanowiłem zajrzeć do Kłapouchego. Nie widziałem go przez kilka dni i zacząłem się trochę martwić. Kiedy dotarłem do jego zakątka okazało się, że jest bardzo zajęty. Siedział przed komputem i pracowicie coś pisał.

– Co robisz Kłapouszku? – zapytałem nieśmiało.

– Bloguję – odparł dumnie.

– Co takiego?! – spytałem zaskoczony.

– Piszę bloga. Przeczytam ci definicję. Z Wikipedii. „Blog to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno”. Fajne, no nie? – rzekł Kłapouchy z wyraźnym zadowoleniem.
 
– Ale po co Ty to robisz? – podrapałem się za uchem.

– Bo pada deszcz i nie mam co robić – rzekł nie przestając stukać w klawiaturę.

– A o czym piszesz? – nie poddawałem się.

– No… Trochę o nas, jak tu sobie w lesie żyjemy i tak dalej – odparł chyba trochę na odczepnego.

– Ale za wiele to nie masz tematów, co? Bo przecież tu się w zasadzie nic nie dzieje – ciągnąłem dalej.

– To wtedy czytam blogi innych blogujących i piszę o ich blogach – odpowiedział.

– Chwalisz inne blogi? – spytałem.

– A skąd! Oni są beznadziejni. I ich blogi też. Piszę, że nie umieją pisać, że są fatalnymi blogującymi, że w ogóle się na tym nie znają. No wiesz, żeby było mocniej – rzekł nieco pobudzony.

– Ale po co ma być mocniej? – zdziwiłem się.

– Wiesz, takich słabych tekstów nikt nie czyta. A jak komuś przywalisz, to od razu wszyscy czytają i jeszcze sami piszą do mnie, że mam rację, że fajny tekst napisałem i tak dalej – powiedział nieco belferskim tonem.

– No ale jak ktoś komu przywalisz to on może mieć do ciebie o to pretensje – zauważyłem.

– I właśnie dlatego podpisuję się pseudonimem. Żeby nie było wiadomo, że to ja – odrzekł dumnie Kłapouchy.

– A jakim? – zaciekawił mnie.

– Prosiaczek – odparł Kłapouchy i dziarsko zabrał się do pisania.

„… skandaliczne i nieodpowiedzialne zachowanie na oczach setek tysięcy widzów dyskwalifikuje go jako …” – przeczytałem Kłapouchemu przez ramię i poszedłem szukać Prosiaczka. Chciałem go zapytać czy też bloguje.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura