amelka222 amelka222
5615
BLOG

ALARM 8:20. PRÓBA ANALIZY.

amelka222 amelka222 Polityka Obserwuj notkę 27

Bloger A-TEMznalazł zarchiwizowaną notkę WBpoz, której poszukiwaliśmy (znalazł nie tylko tę notkę!:), możemy ją więc próbować osadzić w kontekście znanych nam na dzień 17 czerwca 2010 informacji o sprawie smoleńskiej, jak również dostępnej nam dzisiaj wiedzy / przypuszczeń i poukładać w jakiś logiczny ciąg.

Ale to wydaje się być jedynie pierwszą częścią dociekań.

Drugą – nie mniej ważną – są PYTANIA, które towarzyszą w zasadzie każdemu z wyłowionych elementów.

Trzecią wreszcie – na końcu będzie rzeczowa ocena (weryfikacja) merytoryczna zebranego materiału i ewentualnie jego przydatności w rozwiązywaniu zagadek smoleńskich.

 

  1. Notka WBpoz o alarmie 8:20 i kontekst sytuacyjny.

 Treść notki:

„Plotka? 10 kwietnia o 8.20 alarm dla pilotow w polskiej bazie

O 8.20 byl alarm pewnej bazie wojskowej z samolotami wojskowymi w Polsce, ze bedzie duzo rannych Polakow do transportu- myslano o naszych misjach wojskowych - tak mysleli piloci postawieni w stan gotowosci. Alarm odwolano po 10 minutach.”

Komentarze:

- @Autor
Jeśli to prawda to wylądowali awaryjnie o 8:19 albo kilka min. wcześniej. Prezydent zadzwonił z pierwszego telefonu satelitarnego do Jarka, szefowa protokołu z drugiego do męża a PILOCI z trzeciego DO BAZY!
WSZYSTKO SIĘ ZGADZA !!!
PLK 112 689

- @PLK
uzupełnienie:
http://stankleskirozumu.salon24.pl/181881,8-19-przerwana-rozmowa-z-ofiara-katastrofy
PLK 112 689

Oto tekst notki PLK, który w dn. 3.07.2010 został na stałe zbanowany przez administrację s24 za rzekomo ciężkie  naruszenie ciszy wyborczej. Jeśli nadal pisuje - jest osobą bardzo pożądaną przy opracowaniu problemu alarmu.

„14.05.2010 16:26 21

8:19 - przerwana rozmowa z ofiarą katastrofy

Ta informacja jest z dosyć pewnego źródła, mianowicie od męża śp. Pani Izabeli Tomaszewskiej, szefowej zespołu protokolarnego prezydenta.

"- Ten telefon, który otrzymałem o 8.19 w sobotę 10. kwietnia, nie był jej. Był to pewnie satelitarny telefon pana prezydenta.

- Powiedziała mi tylko: jestem w samolocie. Ja na to zadałem pytanie: Dopiero teraz? Przecież mieliście startować o siódmej. Ona już nie odpowiedziała mi na to pytanie, w tle słyszałem jakieś głosy i to wszystko."

1. informacja: coś się działo w samolocie

Z tego wynika że już o 8:19 coś dziwnego się działo się na pokładzie samolotu, bo chyba nikt w ten sposób nie kończy rozmowy telefonicznej w normalnych warunkach! Nawet jak by musiała nagle odłożyć słuchawkę to by powiedziała krótko n.p. "muszę kończyć bo potrzebny jest telefon". Ale  jeśli rozmowa trwała tylko sekundy to nie prawdopodobne jest że po 5 sek. ktoś potrzebował nagle telefonu.
W dodatku Pani Tomaszewska nie miała w zwyczaju dzwonić do męża z telefonu pokładowego tylko zawsze po lądowaniu wysyłała SMSa o treści "orzeł wylądował". Po co więc wykonała ten telefon?

2. informacja: samolot nie koniecznie był w powietrzu

Stwierdzenie "jestem w samolocie" brzmiało by według mnie trochę dziwnie w lecącym samolocie. Kiedy się rozmawia z lecącego samolotu to się mówi "jeszcze lecę", "lecimy nad ..." albo "za chwilę będziemy lądować". Tak samo jak z samochodu w trakcie jazdy mówię "jadę" a ze stojącego pod supermarketem mówię właśnie "jestem w samochodzie".  Nie wiadomo więc czy ten samolot w tej chwili leciał czy nie stał na ziemi. Możliwe że stał po wylądowaniu.

PS. W dodatku sam mąż Pani Tomaszewskiej w trakcie rozmowy zrozumiał że samolot jest na ziemi i jeszcze nie odleciał z Okęcia, stąd jego błedne zdziwienie że żona dopiero wsiadła do samolotu. (Na fakt ten przytomnie zwrócił uwagę blogger Aspiryna w komentarzu poniżej.)

3. informacja: wszyscy pasażerowie mający dostęp do telefonów pokładowych zadzwonili do najbliższej im osoby dokładnie o tej samej godzinie

Przypominam że Jarosław Kaczyński również o 8:20 (czyli praktycznie w tej samej minucie) rozmawiał z bratem.

(W samolocie znajdowały sie trzy telefony satelitarne, po jednym w obydwu salonkach i w kabinie pilotów.)

 

Czy ktoś wie gdzie siedziała Pani Tomaszewska, w pierwszej czy drugiej salonce?

http://www.fakt.pl

 

Uzupełnienie, 17.6.2010

http://sprawa.salon24.pl/195754,plotka-10-kwietnia-o-8-20-alarm-dla-pilotow-w-polskiej-bazie

O8.20 był alarm w pewnej bazie wojskowej, z samolotami wojskowymi, w Polsce; że będzie dużo rannych Polaków. Alarm odwołano po 10 minutach.

Jeśli to prawda, to coraz więcej wskazuje na to iż Tu 154M awaryjnie lądował krótko przed 8:19!

Prezydent zadzwonił z pierwszego telefonu satelitarnego do brata, szefowa protokołu z drugiego do męża a PILOCI z trzeciego DO BAZY! Wszystkie rozmowy prowadzony równolegle! Najpewniej stąd w bazie wojskowej dowiedziano się o awaryjnym lądowaniu.

WSZYSTKO SIĘ ZGADZA !!!”

Komentarz WBpoz:

 @PLK
to chyba sie uklada...
WBpoz 14 35

 

- PLK ma jeszcze inne odniesienia do „katastrofy” w Smoleńsku. Jest autorem ciekawych linków i ocen. Dosłowne cytowanie wszystkich zapisów PLK uczyniłoby niniejszy tekst naszych rozważań mało czytelnym, więc posłużę się tutaj tylko dwoma odnośnikami. Już ich same  tytuły wiele mówią:

http://stankleskirozumu.salon24.pl/180253,gordin-w-zabojstwie-kaczynskiego-widac-styl-putina -- 10.05.2010.

http://freeyourmind.salon24.pl/194154,rozwazania-o-zamachu – notka z 14.06.2010.

W kontekście zapisów z dyskusji pod notką PLK – linki te są jedynie uzupełnieniem kwestii poruszanych w połowie czerwca na s24.

 

  1. Pytania: 
  1. Do której z baz lotniczych dzwoniono / wysłano sygnał alarmowy tuż przed godz. 8:20?

A-TEM tak formułuje to pytanie:

„kto BYŁBY w wypadku takiego alarmu odpowiedzialny za zorganizowanie akcji poszukiwawczo ratunkowej:

3 Skrzydło Lotnictwa Transportowego in Powidz (3rd Wing of Transport Aviation)

§                    2 Eskadra Lotnictwa Transportowo-Łącznikowego in Bydgoszcz (2nd Transport and Liaison Aviation Sqn.)

§                    3 Eskadra Lotnictwa Transportowo-Łącznikowego in Wrocław (3rd Transport and Liaison Aviation Sqn.)

§                    13 Eskadra Lotnictwa Transportowego in Kraków (13th Transport Aviation Sqn.)

§                    14 Eskadra Lotnictwa Transportowego in Powidz (14th Transport Aviation Sqn.)

§                    1 Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza in Świdwin (1st CSAR Group)

§                    2 Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza in Mińsk Mazowiecki (2nd CSAR Group)

§                    3 Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza in Kraków (3rd CSAR Group)”

 

  1. Który z samolotów starutjących rankiem 10.04.2010 nadał ten sygnał alarmowy?
  2. Z jakiego miejsca?
  3. O której dokładnie godzinie? Czy jest na to dokument?
  4. Co było treścią tego alarmowego komunikatu – lub na jaki rodzaj zagrożenia wskazywał użyty przez nadawcę i przesłany alarm? Czy jest na to dokument, potwierdzenie?
  5. Kto personalnie odebrał tę alarmową informację? Dokument…
  6. Co z nią dalej uczynił? Jaki tryb działania został wdrożony? Dokument…
  7. Dlaczego po 10 minutach alarm został odwołany? Uzasadnienie na piśmie…
  8. Przez kogo alarm został odwołany: jednostka organizacyjna, personalnie, stopień wojskowy, stanowisko służbowe…?
  9. Kto – służbowo i pozasłużbowo – został powiadomiony o mającym miejsce alarmie i potem o jego odwołaniu?
  10. Jakie decyzje zostały podjęte po odwołaniu alarmu i przez kogo?
  11. Czy śp. P. Izabela Tomaszewska telefonowała do męża o 8:19 z tego samego telefonu (bazy tel.), co śp. Prezydent Lech Kaczyński do JK o 8:20? A więc: czy z tego samego samolotu? Z tego samego miejsca?
  12. Czy zostało wykonane trzecie połączenie, np. z kabiny pilotów? Czy z tego samego samolotu, co dwa poprzednie? Czy z tego samego miejsca?

 

Niepełna lista czeka na uwagi i uzupełnienia.

amelka222
O mnie amelka222

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka