LarsikOwen LarsikOwen
272
BLOG

Mój trzynasty grudnia roku pamiętnego

LarsikOwen LarsikOwen Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Mój trzynasty grudnia roku pamiętnego miał przebieg nieomal „zabawny”, jeśli w nieświadomości nadciągającej grozy można mówić o jakimkolwiek humorze, nawet wisielczym.


Byłem członkiem drużyny harcerskiej z dużego miasta, która akurat na poprzedzający wprowadzenie stanu wojennego weekend zaplanowała biwak upamiętniający akcję dywersyjną w Sieczychach. Akcja ta miała miejsce podczas drugiej wojny światowej, dokładnie 20-go sierpnia roku 1943-go. Dlaczego celebra w grudniu – trudno dziś dociec. Z przyczyn, których dzisiaj także nie mogę pamiętać, planowaliśmy jakąś inscenizację, w której ja osobiście miałem występować zbrojny w całkiem prawdziwy, wielki i ostry floret.


Biwak się odbył, inscenizacja też i pociąg zawiózł harcerzy do pewnego dużego miasta gdzie rozeszli się w kierunku domów. Był niedzielny świt.


Mnie osobiście droga powrotna z dworca (otwartego niegdyś przez towarzysza Breżniewa) wypadła fragmentem po ulicy, na której końcu zrobiono jedno z najsłynniejszych zdjęć stanu wojennego, to z transporterem Skot pod kinem.

Nie wszyscy wiedzą, że tak naonczas jak i dziś, na ulicy tej mieszczą się budynki Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

Moje powitanie stanu wojennego polegało zatem na przedefilowaniu tą ulicą, w mundurze harcerskim (wprawdzie skrytym pod kurtką), z plecakiem, z którego wystawał metrowy floret, całkiem prawdziwy i ostry.

LarsikOwen
O mnie LarsikOwen

Jestem matematykiem, informatykiem i byłym wykładowcą informatyki.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości