Dzięki usłudze eSkrzynka odbierzesz list polecony bez wychodzenia z domu.
Dzięki usłudze eSkrzynka odbierzesz list polecony bez wychodzenia z domu.

Koniec z awizo. Poczta Polska uruchomiła usługę eSkrzynka

Redakcja Redakcja Cyfryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 35

Dzięki nowej usłudze list polecony dostaniemy elektronicznie. Aby skorzystać z eSkrzynki, trzeba się zarejestrować w systemie  za pomocą profilu zaufanego.

eSkrzynka to cyfrowa rewolucja w dostarczaniu korespondencji. Bez wychodzenia z domu będziemy otrzymywać korespondencję poleconą. Usługa jest obecnie dostępna dla chętnych. Dla tych osób, które nie chcą zmiany, Poczta Polska będzie dostarczać listy polecone tak jak obecnie, czyli w formie papierowej, w kopercie.

Korespondencja dotrze do nas w podobny sposób, jak dociera do nas poczta e-mail. Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że całość przesyłu danych jest w pełni bezpieczna, a tajemnica korespondencji zostaje zachowana.



O szczegółach cyfryzacji usług pocztowych pisaliśmy w październiku 2019 r.: Poczta Polska dostarczy pismo z urzędu jako e-mail


Jakie listy można odebrać za pomocą eSkrzynki?

Za pośrednictwem eSkrzynki odbierzesz listy polecone, a więc prywatne wiadomości, a także korespondencję z urzędu gminy, spółdzielni, czy też wspólnoty mieszkaniowej. Przez eSkrzynkę nie dotrą do nas na razie pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania i komorników sądowych.

W ciągu miesiąca od uruchomienia usługi zaczęło z niej korzystać 5 tysięcy osób - informuje Poczta Polska. Co dziesiąty zarejestrowany użytkownik otrzymał już swoją korespondencję w formie dokumentu elektronicznego. 

Poczta rozszerzyła funkcjonalność - można zgłosić trzy adresy korespondencyjne, z których będziemy otrzymywać korespondencję w formie elektronicznej.



Jak utworzyć eSkrzynkę?

eSkrzynkę założysz bez wychodzenia z domu.

Na stronie https://eskrzynka.poczta-polska.pl należy: 

  • potwierdzić swoją tożsamość, logując się profilem zaufanym (prawy górny róg strony)
  • po zalogowaniu wypełnić dane w zakładce „Mój Profil” i zatwierdzić je przyciskiem "Zapisz”


Instrukcja aktywacji eSkrzyki:


Usługę można też aktywować na rządowej stronie gov.pl:

  • kliknij w przycisk "Załóż eSkrzynkę"
  • zaloguj się za pomocą profilu zaufanego, wypełnij formularz i zaakceptuj regulamin
  • sprawdź swoją pocztę elektroniczną (adres e-mail, który podałeś podczas logowania), czy otrzymaleś potwierdzenie aktywacji usługi

Usługa eSkrzynka jest bezpłatna i działa od razu po aktywowaniu.

Jak informuje Poczta Polska, na swojej ePoczcie znajdziemy zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość, czyli korespondencję. Po miesiącu, liczonym od dnia zeskanowania, przesyłka trafi do nas także w formie fizycznej. Przyniesie ją listonosz i umieści w fizycznej skrzynce na listy. Nie otrzymamy awizo.

Jeśli ktoś z Panstwa korzysta już z eSkrzynki, zachęcamy do podzielenia się w Salonie24 opinią, jak działa to nowe rozwiązanie.

KJ


Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie