Plakat kampanii "Kochajcie mnie, mamo i tato", fot. Miłość nie Wyklucza.
Plakat kampanii "Kochajcie mnie, mamo i tato", fot. Miłość nie Wyklucza.

Środowiska LGBT szykują odpowiedź na kampanię "Kochajcie się mamo i tato"

Redakcja Redakcja LGBT Obserwuj temat Obserwuj notkę 50

"Kochajcie mnie, mamo i tato" – na billboardy z takim hasłem prowadzą w internecie zbiórkę aktywiści LGBT. Ma to być odpowiedź na kampanię pro-life z hasłem "Kochajcie się mamo i tato".

Chodzi o plakaty przedstawiające czerwony napis "Kochajcie się mamo i tato" na białym tle, układający się w hasło namalowane jakby ręką dziecka. 

"Jest to wyrażenie najbardziej podstawowego pragnienia dziecka w stosunku do rodziców – wzajemnej miłości mamy i taty" - można przeczytać na stronie Wspólnoty Trudnych Małżeństw SYCHAR, która wspólnie z Fundacją "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" odpowiada za przedsięwzięcie. 

Kochajcie się mamo i tato, sychar, salon24
Plakat "Kochajcie się mamo i tato w warszawskim metrze". Fot. Twitter.

"Celem akcji plakatowej jest promocja wartości miłości małżeńskiej i rodzicielskiej. Nie ma ona innych celów poza pokazywaniem wagi dobrych, prawidłowych relacji pomiędzy rodzicami, małżonkami dla tworzenia trwałych więzi małżeńskich i rodzinnych, co stanowi podstawę prawidłowego, zdrowego rozwoju dzieci" - czytamy na stronie organizatorów.

Fundacja odpowiada również za akcję z billboardami i plakatami z płodami ułożonymi w macicy w kształcie serca.

"Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko – w oczach wielu dzieci w Polsce to wciąż nieosiągnięty priorytet" - pisze organizacja Miłość Nie Wyklucza, która organizuje akcję "Kochajcie mnie, mamo i tato". 

Jako dowód przytacza dane: 88% wyoutowanych [pisownia oryg. - red.] nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców, 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki, 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze.

"Kochajcie mnie, mamo i tato" – chcemy, by takie hasło pojawiło się w jak największej liczbie miejsc w całym kraju - piszą przedstawiciele  środowiska LGBT.

Plakat również przedstawia hasło namalowane jakby przez dziecko, a obok rysunek chłopca ze śladem odciśniętej ręki, jakby po uderzeniu w twarz. Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina "Szarosen" Plewińska.

Na początek Miłość Nie Wyklucza i Grupa Stonewall wykupią kilka miejsc reklamowych w Warszawie i Poznaniu, ale w miarę jak kampania zostanie zasilona pieniężnie, chcą rozszerzyć akcję na cały kraj. 

ja



Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo