Demi Lovato podczas Tell Me You Love Me Tour, Glasgow, 13 czerwca 2018 roku. Fot. Wikipedia.
Demi Lovato podczas Tell Me You Love Me Tour, Glasgow, 13 czerwca 2018 roku. Fot. Wikipedia.

Coming out gwiazdy Disneya. "Jestem osobą niebinarną" - co to znaczy?

Redakcja Redakcja Popkultura Obserwuj temat Obserwuj notkę 38
Demi Lovato - amerykańska aktorka i piosenkarka wyznała w mediach społecznościowych, że jest osobą niebinarną.

Niebinarność - co to znaczy?

Osoby niebinarne mogą identyfikować się jako osoby o dwóch lub więcej tożsamościach płciowych, albo mogą twierdzić, że w ogóle nie mają płci, lub też że mają zmienną tożsamość płciową. 

Demi Lovato nagrała film w mediach społecznościowych, w którym oświadczyła, że nie identyfikuje się z żadną z płci. 

"Każdego dnia budzimy się, mamy kolejną szansę i szansę bycia tym, kim chcemy i chcemy być. Większość mojego życia spędziła/em dorastając przed wami wszystkimi… widzieliście dobro, zło i wszystko pomiędzy" oświadczyła gwiazda.

Jak twierdzi, "to efekt uzdrawiającej pracy nad sobą i autorefleksji, którą wykonałam/em. Wciąż się uczę i zaglądam w siebie" - mówi w nagraniu.

Zaimki neutralne płciowo

Teraz chce zmienić zaimki określające jej osobę na neutralne płciowo, czyli "they/them". W języku angielskim osoby niebinarne - zgodnie z rekomendacją Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego - używają tych właśnie form. 

"Czuję, że to najlepiej oddaje płynność, jaką odczuwam w mojej ekspresji płciowej i pozwala mi poczuć się najbardziej autentycznie wobec osoby, którą jestem i którą wciąż odkrywam" - wyjaśnia.

W języku polskim można używać języka neutralnego poprzez pomijanie form rodzajowych albo zdarza się, że w miejsce samogłoski określającej płeć wstawia się znak "x" albo dolny podkreślnik ("pojechałxm", "zobaczył_m").

Kariera Demi Lovato

Lovato dodaje, że swoim wyznaniem chce pomóc innym osobom niebinarnym i ośmielić je do życia w zgodzie ze sobą.

"Robię to dla tych, którzy dotąd nie byli w stanie podzielić się tym, kim naprawdę są, ze swoimi bliskimi. Proszę, żyjcie dalej w swojej prawdzie i wiedzcie, że przesyłam wam wiele miłości" - mówi w nagraniu.

28-letnia gwiazda karierę zaczynała w produkcjach Disneya. Największą popularność przyniósł jej serial Disney Channel "Słoneczna Sonny", gdzie grała główną rolę, a także filmy "Camp Rock" oraz "Program ochrony księżniczek". Wydała też sześć albumów studyjnych. Znana z amerykańskiej edycji programu X Factor gdzie zasiadała w jury.

ja

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura