Nick Vujicic – jak ze słabości zbudować siłę

Redakcja Redakcja Niepełnosprawni Obserwuj temat Obserwuj notkę 11

Nick Vujicic urodził się bez rąk i nóg. Dziś ma 33 lata i jest jednym z najbardziej znanych mówców motywacyjnych na świecie. W czwartek opowiadał w Poznaniu o tym, jak zamienić fizyczną słabość w siłę.

Australijczyk urodził się z wadą wrodzoną tetra-amelia, która objawia się całkowitym brakiem kończyn lub są one bardzo słabo rozwinięte. Vujicic nie ma rąk, ani nóg, tylko fragment zdeformowanej stopy. Wbrew przeciwnościom żyje pełnią życia, czym mógłby zaimponować niejednej pełnosprawnej osobie. Ma też piekną żonę i zdrowe dziecko.

Gdy Nick był mały, jego rodzice starali się, aby w miarę możliwości żył jak jego rówieśnicy. Nauczył się pływać, jeździć na deskorolce, grać w piłkę, pisać na komputerze, surfować, grać na perkusji. Jednak mimo pogodnego usposobienia, chopiec miewał gorsze dni, tracił nadzieję. Bał się swojej przyszłości, tego że nigdy nie dostanie pracy, że się nie ożeni, nie założy rodziny. Nie było mu łatwo. Rówieśnicy unikali jego towarzystwa, nie szczędzili mu przykrych słów, nazywali go „wybrykiem natury” i „kosmitą”. „Kiedy miałem 10 lat, próbowałem popełnić samobójstwo. Straciłem nadzieję. Próbowałem się utopić, ale nie mogłem tego zrobić. Bóg miał dla mnie plan. Dawać innym ludziom nadzieję, poprzez moją wiarę” – opowiada Nick. "Jestem niezwykle wdzięczny za to, że ciągle tu jestem. Nie poddaję się!” - mówi. 

Po tym dramatycznym wydarzeniu Nick postanowił, że będzie żył najlepiej jak potrafi. Do perfekcji opanował codzienne czynności: pisze, korzysta z telefonu, komputera, potrafi się ogolić, uczesać, umyć zęby. Pływa, jeździ na snowboardzie, łowi ryby, gra w piłkę i golfa. Stawia przed sobą wciąż nowe wyzwania, przekracza granice. W ten sposób jest inspiracją dla innych: „Ty też możesz, tylko uwierz!”- mówi do tłumów podczas swoich spotkań.

Vujicic jeździ po całym świecie i opowiada o motywacji, wierze w Boga i niepełnosprawności. Działa charytatywnie. Ma firmę. Aktywnie prowadzi 36 kanałów na YouTube. Jego profil na Facebooku śledzi blisko 6 milionów fanów. Jest autorem światowego bestsellera „Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń”. Wystąpił w filmie „Cyrk Motyli”.  

„Istnieje wiele rodzajów upośledzenia gorszych niż brak rąk i nóg – należy do nich strach. Nie można być człowiekiem szczęśliwym i spełnionym, jeśli strach paraliżuje nas, gdy tylko mamy podjąć ważną decyzję. Strach podcina skrzydła i nie pozwala nam w pełni wykorzystać naszego potencjału” – mówi Nick.

Zobacz jego historię:

 

 

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo