Klapki Kubota. fot. Youtube/kadr z filmu
Klapki Kubota. fot. Youtube/kadr z filmu

Kto pamięta kultowe klapki Kubota? Wracają do łask w nowej, designerskiej odsłonie

Redakcja Redakcja Moda i uroda Obserwuj temat Obserwuj notkę 42

Klapki Kubota to symbol lat 90. i wczesnego kapitalizmu. Stały się tak kultowe, że grupa młodych ludzi postanowiła je reaktywować.

image
Reaktywacja klapek Kubota. fot. facebook.com/kubota.store

Piankowe klapki zapinane na rzep z napisem Kubota w latach 90. były dostępne niemal na każdym targowisku w Polsce. Nosili je mężczyźni, obowiązkowo z białymi skarpetami! Dziś klapki kojarzone są z obciachem i są jednym z atrybutów tzw. Janusza. Określenie to doczekało się nawet definicji w słowniku PWN.

"Janusz" to mężczyzna w średnim wieku, z wąsem, ubrany w biały podkoszulek, czarną, skórzaną kurtkę oraz koniecznie białe skarpetki i sandały, trzymający reklamówkę z dyskontu. "Januszem" może zostać każdy, kto wyróżnia się małomiasteczkowością, ignorancją i przekonaniem o własnej nieomylności.    

image
Typowy Janusz.

We współczesnych czasach można zauważyć nostalgię za latami 90., szczególnie wśród tych, których dzieciństwo przypadało właśnie na ten okres. Młodzi ludzie z coraz większą chęcią chodzą na imprezy discopolo, zakładają kolorowe ortaliony, także kultowe klapki wróciły do łask.   

Grupa młodych polskich fanów ówczesnej mody zwróciła się do właścicieli marki Kubota i zakupiła prawa do korzystania z jej znaku towarowego. Dzięki temu mogą produkować dziś klapki z tym logiem. 

" Lata 90. W polskich domach wiszą obrazki z Papieżem Polakiem, meblościanki Kowalskich podpierają boazerię, a w telewizorach króluje Pamela i David ze „Słonecznego Patrolu”. Kiedy nadchodzi pora, żeby w końcu wstać sprzed odbiornika, trzeba najpierw założyć klapki. No właśnie, słowo klucz – klapki! Co ukazuje ci się przed oczami, kiedy je słyszysz? Nie oszukujmy się: widzisz KUBOTY" - piszą autorzy inicjatywy.

image
Klapki Kubota wracają w nowych odsłonach. fot. Facebook

 "Piankowe klapki już od dwóch dekad odziewają stopy Polaków. Sami doznaliśmy rozkoszy stąpania w sygnowanym plastikowym logo obuwiu i wiemy, jak wiele ta magiczna nazwa znaczy dla Polaków. Z pełnym błogosławieństwem twórców, reaktywujemy kultową markę KUBOTA. Chcemy przywrócić Polakom nasze „dobro narodowe”.   

KUBOTA to przecież coś więcej niż tylko klapki - to styl życia. Powstały w latach 90 i z miejsca podbiły serca milionów Polaków. Lekkie, komfortowe, przewiewne. Kto nie miał ich na nodze choć raz, nie zrozumie ich fenomenu. Dlatego za punkt honoru obraliśmy sobie wznowienie mody na chodzenie w stylowych klapkach i fajnych skarpetach. Odczarujmy naszą polską dumę i wejdźmy w klapkach na światowe salony! Bo czemu nie? " - namawiają twórcy.

image
Klasyka.

Nowe Kuboty nie są robione z syntetycznej pianki i plastiku, ale ze skóry naturalnej i ekoskóry najwyższej jakości. Produkowane są ręcznie, tylko w Polsce. Klapki Kubota nawiązują we wzornictwie do klapek sprzed lat. W sprzedaży są jednak nie tylko klasyczne czarne Kuboty, ale również między innymi białe czy złote.

W nawiązaniu do piłkarskiego mundialu w sprzedaży są też specjalne klapki kibica. Wielbiciele noszenia skarpet do klapek czy sandałów mogą kupić również markowe skarpetki Kubota. Dostępny jest także worek na buty.

image
Mundialowe klapki Kubota - dla kibiców.

KJ

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.


Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości