marek czeszkiewicz marek czeszkiewicz
318
BLOG

Parady równości Białystok, Częstochowa, Warszawa – czyny zabronione - wnioski….

marek czeszkiewicz marek czeszkiewicz Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

          W kontekście przebiegu parad równości przeprowadzanych przez środowiska opozycyjne, w tym lgtb, w dniu 20 lipca 2019 roku w Białymstoku, jak i w dniu 16 czerwca 2019 roku w Częstochowie, w Warszawie itd. należy stwierdzić, że w ich czasie doszło do różnych zdarzeń, w tym także czynów kryminalnych w formie sprawstwa, współsprawstwa, podżegania, pomocnictwa, prowokowania, w tym m.in.:

- naruszenia nietykalności funkcjonariuszy, czynnych napaści, wymuszeń, znieważeń z art.222 kk, art.223 kk, art.224 kk, art.226 kk,

- pobić z art.158 kk,

- uszkodzeń ciała z art.157 kk,

- znieważania grupy i osób z powodu ich przynależności wyznaniowej do chrześcijaństwa (katolicy, prawosławni) z art.257 kodeksu karnego,

- przemocy i gróźb bezprawnych wobec grupy i poszczególnych osób z powodu ich przynależności wyznaniowej m.in. do chrześcijaństwa (katolicy, prawosławni) z art.119 kk

- znieważania grupy i osób z powodu ich przynależności wyznaniowej m.in. do chrześcijaństwa (katolicy, prawosławni) z art.257 kodeksu karnego,

- znieważania publicznego przedmiotów czci religijnej i miejsc przeznaczonych do publicznego wykonywania obrzędów religijnych z art.196 kk,

- nieobyczajnych wybryków, używania nieprzyzwoitych słów z art.140 kw, art.141 kw,

oraz innych czynów zabronionych przez ustawy.

        Sprawcy w/w czynów, podkreślam wszystkich ujawnionych czynów niewątpliwie powinni być zidentyfikowani, oskarżeni, a przypadku udowodnienia im winy (nie politycznego, medialnego linczu ale poprzez stosowanie procedur określonych prawem) wyroku sądu ponieść odpowiedzialność karną

        I tu jest pewien problem w zakresie funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości, media, polityków, partie, organizacje itd. ponieważ nie wszystkie z w/w czynów są przez niektóre w/w podmioty i sprzyjające im media traktowane jednakowo, według zasady, że przecież chrześcijanin to powinien nastawić drugi policzek, oddać ubranie i siedzieć pokornie i cicho…. Gdy jedna strona ewentualnie narusza prawo, to okrzyki, nagonka medialna, że prowadzenie przeciwko sprawcom postępowań, karanie to faszyzm, homofonia, antysemityzm, natomiast gdy druga strona czyni podobnie to cisza……, a czasami nawet delikatnie mówiąc bezczelność poprzez celowe przemilczanie niewygodnych faktów, umiejętne rozłożenia akcentów, linczowanie medialne instytucji i osób, które wydają decyzje niezgodne z oczekiwaniami….

          Żeby było jasne powyższe sytuacje, wykorzystuje także część środowisk z marginesu, dla których każde zgromadzenie to okazja do burd, rozrób, pobić, starć z Policją itd. ale czy odpowiedzialność za ich barbarzyńskie obce nam kulturowo zachowania, przestępstwa można przypisać przeciwnej opcji politycznej, wyznaniowej itd. W tym kontekście proszę wszystkich o rozwagę. Gdy rozum śpi, to budzą się demony….

         Nie wchodząc w analizę przyczyn i planów, w tym politycznych, społecznych związanych z organizowaniem w/w parad równości, w tym zapowiedzią kolejnych należy postawić pytanie komu i czemu one służą, jakie są ich rzeczywiste cele i konsekwencje, w tym także czy cele tych parad oraz „specjalnie wytyczone trasy” nie dają podstaw do założenia możliwości prowokowania oraz znieważania grupy i osób z powodu ich przynależności wyznaniowej m.in. do chrześcijaństwa (katolicy, prawosławni), jak i znieważania publicznego przedmiotów czci religijnej i miejsc przeznaczonych do publicznego wykonywania obrzędów religijnych, ich odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, odbywają się w miejscu i czasie, w których odbywają się zgromadzenia religijne.

     Uwzględniając powyższe zauważam, że zgodnie z ustawą z dnia 24 lipca 2015 roku prawo o zgromadzeniach organy gminy, miasta na terenie którego organizowane jest zgromadzenie, biorąc pod uwagę w/w zagrożenia mają prawo m.in. do zmian trasy przemarszu zgromadzenia, z którego czasami korzystają ale tylko w przypadkach dotyczących organizacji zgromadzenia przez inną opcje politycznej….

       W tym miejscu dodam, że art.57 Konstytucji RP stanowi, że każdemu zapewnia się wolność organizowania pokojowych zgromadzeń i uczestniczenia w nich. Ograniczenie tej wolności może określać ustawa. Wymienione ograniczenia określa właśnie w/w ustawa prawo o zgromadzeniach, która w art.14 wymienia przesłanki, kiedy organ gminy może wydać decyzje o zakazie zgromadzenia, która oczywiście jest zaskarżalna do sądu. O fakcie, że na podstawie także w/w przesłanek organ może zmienić przebieg trasy takiego zgromadzenia świadczą także niektóre decyzje tych organów, które i sądy utrzymywał w mocy, tylko tyle, że te decyzje dotyczyły w zasadzie tylko jednej opcji politycznej…. Pytanie dlaczego nie czynią tak w przypadku dotyczącym innych opcji pozostawiam otwarte…

     Oczywiście w toku zgromadzeń możliwe jest stosownie przez uczestników z różnych stron prowokacji, symulacji zdarzeń w celu uzasadnienia odpowiedniej propagandy, nastawienia, relacji ale w toku postępowań karnych istnieją możliwości procesowe ich dekonspiracji. Nie mniej odpowiednie służby zawsze powinny brać te hipotezy pod uwagę i bez żadnych wątpliwości je potwierdzić lub wykluczyć.

     Nie negując praw żadnej osoby do ekspresji swoich poglądów, w tym seksualnych, to jednak, Nie wyobrażam sobie aby prezydent jakiegoś miasta wydał np. zgodę na przebieg trasy parady równości ulicami przyległymi do placów zabaw dzieci, przedszkoli itd. w czasie pobytu w nim dzieci…. Ta sama wrażliwość, moralność, etyka powinna obowiązywać w zakresie miejsc kultu religijnego, kościołów itd.

    Pragnę także zauważyć, że konstytucyjne prawa własności lub swobody działalności gospodarczej mają pewne przepisane przepisami prawa ograniczenia, w tym np. w zakresie oddalenia punktów sprzedaży alkoholu od miejsc kultu religijnego.

      Puentując, nic nie stoi na przeszkodzie aby organy gminy wzięły w/w argumentację pod uwagę, a jak zaistnieje taka społeczna potrzeba, ustawodawca uchwalił i wpisał do ustawy prawo o zgromadzeniach przesłankę wymogu dotycząca przebiegu trasy zgromadzenia, którego cel i przebieg może prowokować lub znieważać grupy i osoby z powodu ich wieku (dotyczy dzieci), przynależności wyznaniowej m.in. do chrześcijaństwa (katolicy, prawosławni), oraz znieważać publicznie przedmioty czci religijnej i miejsca przeznaczone do publicznego wykonywania obrzędów religijnych, np. poprzez wykluczenie z przebiegu w/w trasy ulic, ich części, minimalnego oddalenia tej trasy od miejsc, na których znajdują się przedmioty czci religijnej i miejsca przeznaczone do publicznego wykonywania obrzędów religijnych. Tylko tyle i aż tyle….

     Trzeba także pamiętać, że m.in. jątrzenie, podział i skłócenie społeczeństwa, atak na wartości i symbole Państwa i Kościoła były i są środkami stosowanymi przeciwko Polsce od wieków, używanymi przez okupantów, agresorów oraz ośrodki zewnętrzne i wewnętrzne, których celami zaiste nie są suwerenność, niepodległość i siła polityczna, społeczna i gospodarcza naszego społeczeństwa, kraju. Także pytanie o cel zapowiedzianych kolejnych parad równości oraz środowisk je popierających uważam za retoryczne….

       Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw - art.31 ust.2 i 3 Konstytucji RP.

       Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii. Wolność religii obejmuje wolność wyznawania lub przyjmowania religii według własnego wyboru oraz uzewnętrzniania indywidualnie lub z innymi, publicznie lub prywatnie, swojej religii przez uprawianie kultu, modlitwę, uczestniczenie w obrzędach, praktykowanie i nauczanie. Wolność religii obejmuje także posiadanie świątyń i innych miejsc kultu w zależności od potrzeb ludzi wierzących oraz prawo osób do korzystania z pomocy religijnej tam, gdzie się znajdują. Rodzice mają prawo do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego i religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami. - art.53 ust.1-3 Konstytucji RP. 


Iść za prawdą, nie zapomnieć o sprawiedliwości - Veritate sequi et tuerii iustitia

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka