HOZE HOZE
33
BLOG

Polisa na szpital.

HOZE HOZE Polityka Obserwuj notkę 0

W mediach sporo szumu na temat polis na leczenie i na temat ich wysokości. Ja też trochę na ten temat.

Jestem już strasznie stary i pamiętam jak pod koniec lat siedemdziesiątych Gierek wprowadził tak zwane ceny komercyjne obok normalnych. Efekt był taki że PO  "normalnych cenach" nie było nic a PO komercyjnych to co kiedyś po "normalnych".
Teraz będzie tak samo. Ponieważ polisa nie będzie pokrywała całośći  kosztów leczenia i będzie stanowiła tylko dodatek do kontraktu NFZ szpital będzie leczył tych z polisami a nie tych zwykłych. Zwykli dostaną to co zostanie z kontraktu po wyleczeniu uprzywilejowanych. W dodatku zdrowa kalkulacja szpitala będzie mu nakazywała zachować jakąś część kontraktu na przyszłość dla polisowców a nie marnować ich na szaraków. Można się więc spodziewać że wiekszość operacji dla uczestników niekomercyjnych będzie się odbywała pod koniec roku dla wypełnienia kontraktu, tak że kolejki się nie skrócą a raczej wydłużą.

Zeby była jasność nie jestem przeciw dodatkowym opłatom jeżeli chodzi o podniesienie standartu opieki tj. lepsza sala, lepsza opieka pielęgniarska lub wybór lekarza ale jestem przeciw uzależnianu kolejności na liście do operacji od kasy a nie od stanu zdrowia.

Poza tym bez reformy organów wykonawczych tj. bez szerszej prywatyzacji szpitali i ZOZ-ów nie ma możliwości racjonalizacji kosztów opieki i konkurencji.

HOZE
O mnie HOZE

normalny choć radykalny.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka