25 obserwujących
231 notek
371k odsłon
1542 odsłony

"drut"

Wykop Skomentuj18

wPolityce.pl: Dlaczego musieliśmy czekać na stenogramy aż 4,5 roku?

Artur Wosztyl: Nie jestem do końca przekonany, czy są to w ogóle stenogramy z Jaka-40…

Nagranie pochodzi wyłącznie z wieży kontroli lotów?

Tak, nagranie pozwala sądzić, że taśma pochodziła z wieży kontroli lotów, z tym, że został z tego wyłączony wątek podejścia do lądowania i samego lądowania. Gdyby nagrania pochodziły z Jaka-40, to mielibyśmy tylko trzech odbiorców: załogę Jaka-40, załogę Iła-76 i obsadę wieży. Natomiast w przypadku tego nagrania mamy wrzucone niemal wszystko.

Nie wiem, co prokuratura chciała uzyskać mówiąc, że dysponuje nagraniem z Jaka-40, a wrzuciła nagranie z wieży.

Nie wykluczam jednak, że zapis z Jaka-40 został odczytany, a następnie wrzucony do całości. Problem w tym, że wówczas wszystko staje się nieczytelnehttp://wpolityce.pl/smolensk/230891-kpt-wosztyl-o-dzialaniach-npw-prokuratura-chce-wykazac-nasza-niekompetencje-podtrzymuje-to-co-powiedzialem-nasz-wywiad

- wskazywano też, że:

Sfałszowane przez Rosjan taśmy mogą zostać zweryfikowane w prosty sposób: ujawnieniem „badanego” przez polskich prokuratorów 5 lat nagrania z Jaka-40 http://wpolityce.pl/smolensk/230931-tasma-prawdy-pozostaje-ukryta-prokuratura-brnie-w-klamstwa-bo-oryginal-jest-w-moskwie

 

Tak minęły kolejne… dwa lata: opozycja stała się „władzą”, oburzeni politycy (i media! ***) „straciły zainteresowanie"…

 

Czy jest się „czym” interesować? W końcu to przecież „jakiś drut” – co tam może być atrakcyjnego? Na pierwszy rzut oka – niewiele: oddajmy głos Temu Który Wiedział:

Po tym jak Rosjanie odeszli na inne lotnisko magnetofon, tak jak wiele innych odbiorników, wyłączyliśmy. Byliśmy tam bez akumulatorów a nie wiedzieliśmy, czy dojedzie zasilanie lotniskowe. Później włączyliśmy już tylko naszą radiostację, bez magnetofonu. Szkoda.  (w: http://noweczasy.salon24.pl/716397,rozwiazanie-pierwszej-tajemnicy-smolenskiej-katastrofa-jak-a – za:  http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/dostalismy-zgode-na-50-metrow-tu-154-i-il-tez,508034.html) - ALE dalej (tamże):

to jest do sprawdzenia, bo na naszym magnetofonie, który miałem okazję raz później przesłuchać w obecności żandarmów, nagrana jest cała korespondencja Iła z wieżą.

Nie bez kozery, ni z gruszki, ni z pietruszki, podkreśliłem słówko „cała” gdyż TEN Który Wiedział, śp. Remigiuswz Muś, już niczemu nie zaprzeczy: okazało się bowiem, iż IES badał… jedynie ok. pół godziny nagrania, na którym zdokumentowano jednak także to, co działo się już od startu jak-a, ale także… po drugim odejściu iła! – bo BYŁO TRZECIE (patrz: http://noweczasy.salon24.pl/738079,zrzut) !

 

* http://wpolityce.pl/smolensk/230931-tasma-prawdy-pozostaje-ukryta-prokuratura-brnie-w-klamstwa-bo-oryginal-jest-w-moskwie

** Mimo wszystko ta zadziwiająca publikacja przynosi (wbrew intencjom „zamawiającego” – tj. prokuratury wojskowej - które „nakazały” jej maksymalne zagmatwanie informacji i przez to wręcz zniechęcanie do uważnego odbioru) jednak – i to wręcz rewelacyjne! – dane; przeanalizujmy np. tę rozmowę „Korsarza” z „Frołowem”:

7.18 48-50 Bierzesz pod uwagę podejście do lądowania? Tak, z lądowaniem

7.20.03 To znaczy tak: wg, wg planu jak-40 wylądował, no z tymi, z delegacją dziennikarzy i ił-76, ten nasz Frołow, jest teraz na podejściu i tam będą pojazdy prezydenta. O 8.30 lądowanie głownego, prezydenta

1. Skoro ił-76 miał przywieźć pojazdy prezydenta, to jakim cudem (w tej samej rozmowie!) „Smoleńsk” pyta „Frołowa” czy bierze pod uwagę podejście do lądowania?

2. Skoro jak-40 („dziennikarski”) przyleciał „planowo” i, jak twierdzi się w raportach MAK/Millera o godz. 7.15’ –to musiał chyba planowo wylecieć, nieprawdaż? Aż takiego szwungu chyba nie dostał, żeby „nadrobić w locie” prawie trzydzieści minut opóźnienia?

A – idąc tym tropem – ile wynosił czas tego planowego lotu? 2 godziny piętnaście? Tak! tyle właśnie planowała KPRM na lot jak-a-40 7. kwietnia (w świcie Tuska)!

 

A gdyby kto wątpił, że do przyjęcia polskiej Delegacji Rosjanie się niezbyt przygotowali, to mamy tam jeszcze ciekawe info o lądowaniu na Siewiernym „samolotów specjalnych” (patrz: http://lamelka222.salon24.pl/279021,specjalisci-z-sieszczi-na-siewiernym-10-04-2010 i w ślad za nią: http://noweczasy.salon24.pl/513807,alfabet-tajemnic-smolenskich-i): zapis nr 3 utrwalony na drucie  magnetofonu MH-61 Radiolokacyjnego Systemu Lądowania (RSP) – trzecia minuta, 20 sekunda: dziesiątego kwietnia, 2010 roku, godzina ósma pięć, przelot

08.23’’ zapisu: na trzecim;

08.25’’ zapisu: na trzecim;

08.33’ zapisu: na czwartym, podwozie wysunięte, mechanizacja 25-30

http://s.v3.tvp.pl/repository/attachment/d/2/8/d287c040dafcb0bf60eb7a6cec02a5611421851521620.pdf

*** http://noweczasy.salon24.pl/734908,wpolityce-pl-odwazny-portal-co-sie-nie-certoli-z-wladza

Wykop Skomentuj18
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka