10 obserwujących
271 notek
433k odsłony
1601 odsłon

Polski koncern otwiera centrum sprzedaży w Chinach

Nanjing, stolica prowincji Jiangsu we wschodnich Chinach. Most na rzece Jangcy. Fot. PAP
Nanjing, stolica prowincji Jiangsu we wschodnich Chinach. Most na rzece Jangcy. Fot. PAP
Wykop Skomentuj16

ORLEN China - nowa spółka PKN ORLEN - będzie centrum kompetencji sprzedażowych, marketingowych, logistycznych i spedycyjnych na rynku chińskim.

Produkty grupy ORLEN są sprzedawane w Chinach od 2016 r. Obecnie sprzedaż olejów silnikowych na tamtejszym rynku opiera się na współpracy ORLEN Oil z lokalnymi dystrybutorami. Zmiana modelu sprzedaży w oparciu o własną spółkę pozwoli w ciągu najbliższych trzech lat wygenerować kilkukrotnie wyższy zysk operacyjny niż obecnie - podaje koncern.



- Powołanie ORLEN China to strategiczna decyzja, której celem jest wzmocnienie pozycji koncernu na perspektywicznym rynku chińskim, ale i w sąsiednich krajach. Zbudowanie własnych kompetencji sprzedażowych na rynku chińskim umożliwi nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale też optymalizację kosztów i terminów dostaw. Obecnie w samej Azji nasze produkty eksportujemy do 20 krajów. Co ważne, wraz ze wzmacnianiem kompetencji sprzedażowych, ORLEN China może stać się platformą do plasowania na azjatyckim rynku innych produktów, w tym petrochemicznych – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.

 Zasięg sprzedaży obejmuje obecnie wschodnią część Chin – głównie prowincję Jiangsu i prowincje ościenne oraz okolice portu Szanghaj. Na tym obszarze będzie też działać nowa spółka. Prowincja Jiangsu, zamieszkiwana przez ponad 80 mln ludzi, jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, z rozwiniętym przemysłem maszynowym, elektronicznym i samochodowym. Prowincja jest również liderem w tworzeniu specjalnych stref rozwoju, których posiada ponad 150. Strefy te koncentrują bezpośrednie inwestycje zagraniczne, międzynarodowy handel oraz innowacje technologiczne.

Jak informuje PKN ORLEN, wskaźniki ekonomiczne, mimo pandemii COVID-19, wskazują na ogromny potencjał chińskiej gospodarki. Liczba samochodów przypadających na stu mieszkańców jest w Chinach niemal trzykrotnie niższa niż w Unii Europejskiej, z wyraźną tendencją wzrostową. W latach 2007-2017 Chiny odnotowały najwyższy na świecie, wynoszący 55 procent, wzrost zużycia środków smarnych. Sprzedaż produktów ORLEN Oil w Chinach również odnotowywała najwyższe wzrosty spośród wszystkich rynków azjatyckich, na których koncern prowadzi działalność eksportową. W latach 2016-2019 łączne wolumeny sprzedaży środków smarnych koncernu wzrosły na tym rynku niemal 20-krotnie.


Szanghaj, Chiny
Port w Szanghaju. Fot. PAP

Grupa Kapitałowa ORLEN jest obecna w 116 państwach na 6 kontynentach. W Azji produkty koncernu sprzedawane są w 20 krajach przez kilka spółek należących do Grupy, m.in. ORLEN Oil. Rynki azjatyckie charakteryzują się wysoką dynamiką rozwoju gospodarczego – w ostatnim roku odnotowały najwyższy wzrost PKB ze wszystkich kontynentów.

KW 



Wykop Skomentuj16
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Gospodarka