Na miejsce Polskiego Busa wchodzi FlixBus. Fot. Facebook/PolskiBus.com
Na miejsce Polskiego Busa wchodzi FlixBus. Fot. Facebook/PolskiBus.com

Polski Bus, symbol taniej komunikacji masowej, zniknie z naszych dróg

Redakcja Redakcja Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 25

Należącą do szkockiego biznesmena Briana Soutera markę Polski Bus zastąpi na polskich drogach niemiecki przewoźnik FlixBus. 

Formalnie Polski Bus wciąż będzie działać, ale jego autokary będą wkrótce przemalowane w barwy FlixBusa. Świetnie rozpoznawalny na polskim rynku przewoźnik zapewnia, że zmiany nie będą gwałtowne. Marka Polski Bus będzie funkcjonować jeszcze do połowy przyszłego roku.

Zobacz także: Wiadomo, gdzie nie polecimy już Ryanairem

– Wszystkie bilety sprzedane przez Polski Bus mają ważność, wszystkie połączenia zostają, nikt niczego nie zamyka. Wszystko będzie działać nie tylko do świąt Bożego Narodzenia, ale nawet Wielkanocnych. To nie przejęcie, a współpraca. To, co się zmienia, to marka. Dla pasażera zmieni się z kolor z czerwonego na zielony. Autokary najpóźniej do połowy 2018  r.będą już jeździć barwach FlixBusa – mówił Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus, podczas wspólnej konferencji prasowej FlixBusa i Polskiego Busa.

FlixBus deklaruje, że nie będzie wprowadzać cięć w rozkładach jazdy i oszczędzać na wygodzie pasażerów. – Chcemy mieć co najmniej kilkunastu partnerów w Polsce. Przed majówką powinna być nowa siatka połączeń. Będziemy rozwijać siatkę połączeń krajowych – podkreśla Michał Leman.

Zmiany będą dotyczyć także wnętrz autokarów. Zniknie sześć foteli, żeby pasażerowie mieli więcej miejsca na nogi. Do dyspozycji podróżnych będzie internet i gniazdko przy każdym fotelu. Sieć ma być dostępna także po przekroczeniu granicy.

Polski Bus należy do Souter Holdings Poland sp. z o.o. Przedsiębiorstwo weszło na polski rynek w czerwcu 2011 roku. Firma opiera działalność na zasadzie first minute – im bardziej odległy termin i im mniej pasażerów zarezerwowało bilet na dany kurs, tym tańszy bilet. Zakup biletów odbywa się przede wszystkim przez Internet, ale jest możliwy także w stacjonarnych punktach sprzedaży. Przez kilka lat szczególnie obleganą trasą Polskiego Busa był szlak Kraków-Warszawa.

Polecamy: Polska do góry. Awansujemy do grupy państw rozwiniętych

Jesienią 2015 r. przewoźnik wprowadził nową ofertę komfortowych autokarów, Polski Bus Gold i uruchomił nowe połączenia, tym razem do mniejszych miast. Sir Brian Souter przekonywał wówczas, że zamierza dalej inwestować w Polsce, a ceny biletów w jego autobusach będą zawsze przystępne. – Pod względem transportu publicznego Polska była w pewnym sensie ziemią niczyją, bo nie było ani konkurencyjnego przewoźnika autobusowego, ani kolejowego ani też alternatywy w postaci siatki lotów krajowych – opowiadał kilka lat temu szkocki biznesmen. W ciągu sześciu lat firma przewiozła swoimi autobusami 25 mln pasażerów. 

FlixBus należy do FlixMobility GmbH – spółki z siedzibą w Monachium. Autobusy FlixBusa dziennie wykonują 200 tys. połączeń do 1,4 tys. miast w dwudziestu sześciu krajach, w tym m.in. w Niemczech, Austrii, Danii, Holandii, Chorwacji, Francji. W 2016 roku autobusy FlixBusa przewiozły 30 milionów pasażerów. Firma zatrudnia 6 tys. kierowców w 250 partnerskich firmach. Spółka powstała w 2013 roku po deregulacji rynku przewozów autokarowych w Niemczech jako konkurencja m.in. dla Deutsche Bahn.  Obecnie firma rozwija się oferując połączenia w coraz większej ilości państw Europy. FlixMobility GmbH od 2015 roku działa także w Polsce.


Źrodło: money.pl, onet.pl

KW

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka