Pod marką „Spiżarnia Regionów" PKN Orlen oferuje na kilkuset stacjach paliw polskie jedzenie od lokalnych producentów. Wiosną płocki koncern planuje rozszerzyć tę ofertę o kolejnych sto pięćdziesiąt do dwustu punktów sprzedaży.
PKN Orlen chce wykorzystać swoją sieć dystrybucji do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Projekt dotyczy całego łańcucha handlu: od organizacji zaopatrzenia przez dostawy. Ma byś wsparciem także dla mniejszych, rodzinnych, polskich firm.
– Liczymy, że nasz potencjał dostrzegą kolejne firmy i lokalne, wytwarzane tradycyjnymi metodami produkty, o unikalnych walorach smakowych, będą dostępne dla jeszcze większej grupy konsumentów – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
„Spiżarnia Regionów” działa od września 2017 r. Projekt powstał we współpracy płockiego koncernu z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego. „Spiżarnia” oferuje obecnie ponad siedemdziesiąt produktów regionalnych, które pochodzą od dwudziestu trzech polskich rolników i przedsiębiorców. Można je kupić na blisko czterystu stacjach paliw w czterech województwach: małopolskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim i pomorskim. W ramach tej marki klienci mogą kupić na orlenowych stacjach paliw piwa regionalne, soki i napoje z polskich owoców, miody, lokalne ciastka i przekąski.
„SR” służy promocji lokalnych produktów od polskich producentów, którzy często nie mają możliwości konkurowania z zagranicznymi dostawcami - przekonuje PKN Orlen. Wiosną projekt powinnien ruszyć na kolejnych stacjach paliw płockiego koncernu.
Spółka stawia również na rozwój marek własnych, produkowanych przez lokalnych producentów. Mają one w znacznej części zastąpić zagraniczne towary. Pierwszym tego typu produktem, który PKN Orlen wprowadził do sprzedaży na stacjach paliw, była woda źródlana „O!”. Obecnie w ofercie dostępne są również czekolada i chipsy. Spółka myśli też o własnych sokach, napojach, cukierkach krówkach i batonach.
W Polsce PKN Orlen ma 1776 stacji paliwowych, w tym ponad 1200 własnych. W części tych placówek, poza usługami gastronomicznymi Stop Cafe, wprowadzana jest także możliwość szybkich zakupów w ramach sklepów O!Shop. Według płockiego koncernu na koniec 2017 r. w całym kraju działało 1571 punktów Stop Cafe, z czego 180 w nowym O!Shop.
PKN Orlen pod własną marką chciałby sprzedawać m.in. napoje energetyzujące o smaku mojito, a także sugar free i witaminowe oraz batony, w tym energetyczne, proteinowe oraz musli. Spółka publikowała również zapytania ofertowe, dotyczące produkcji napojów izotonicznych o smaku wieloowocowym, cytrynowym i pomarańczowym oraz chipsów o smaku ziemniaczanym, solonych i paprykowych.
Źródło: PAP
KW
© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.
Komentarze