Pod marką „Spiżarnia Regionów" PKN Orlen oferuje na kilkuset stacjach paliw polskie jedzenie. Fot. PKN Orlen
Pod marką „Spiżarnia Regionów" PKN Orlen oferuje na kilkuset stacjach paliw polskie jedzenie. Fot. PKN Orlen

Na stacjach Orlenu będzie więcej polskich produktów

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

Pod marką „Spiżarnia Regionów" PKN Orlen oferuje na kilkuset stacjach paliw polskie jedzenie od lokalnych producentów. Wiosną płocki koncern planuje rozszerzyć tę ofertę o kolejnych sto pięćdziesiąt do dwustu punktów sprzedaży.

PKN Orlen chce wykorzystać swoją sieć dystrybucji do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Projekt dotyczy całego łańcucha handlu: od organizacji zaopatrzenia przez dostawy. Ma byś wsparciem także dla mniejszych, rodzinnych, polskich firm.

– Liczymy, że nasz potencjał dostrzegą kolejne firmy i lokalne, wytwarzane tradycyjnymi metodami produkty, o unikalnych walorach smakowych, będą dostępne dla jeszcze większej grupy konsumentów – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

„Spiżarnia Regionów” działa od września 2017 r. Projekt powstał we współpracy płockiego koncernu z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego. „Spiżarnia” oferuje obecnie ponad siedemdziesiąt produktów regionalnych, które pochodzą od dwudziestu trzech polskich rolników i przedsiębiorców. Można je kupić na blisko czterystu stacjach paliw w czterech województwach: małopolskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim i pomorskim. W ramach tej marki klienci mogą kupić na orlenowych stacjach paliw piwa regionalne, soki i napoje z polskich owoców, miody, lokalne ciastka i przekąski. 

„SR” służy promocji lokalnych produktów od polskich producentów, którzy często nie mają możliwości konkurowania z zagranicznymi dostawcami - przekonuje PKN Orlen. Wiosną projekt powinnien ruszyć na kolejnych stacjach paliw płockiego koncernu.

Spółka stawia również na rozwój marek własnych,  produkowanych przez lokalnych producentów. Mają one w znacznej części zastąpić zagraniczne towary. Pierwszym tego typu produktem, który PKN Orlen wprowadził do sprzedaży na stacjach paliw, była woda źródlana „O!”. Obecnie w ofercie dostępne są również czekolada i chipsy. Spółka myśli też o własnych sokach, napojach, cukierkach krówkach i batonach.

W Polsce PKN Orlen ma 1776 stacji paliwowych, w tym ponad 1200 własnych. W części tych placówek, poza usługami gastronomicznymi Stop Cafe, wprowadzana jest także możliwość szybkich zakupów w ramach sklepów O!Shop. Według płockiego koncernu na koniec 2017 r. w całym kraju działało 1571 punktów Stop Cafe, z czego 180 w nowym O!Shop.

PKN Orlen pod własną marką chciałby sprzedawać m.in. napoje energetyzujące o smaku mojito, a także sugar free i witaminowe oraz batony, w tym energetyczne, proteinowe oraz musli. Spółka publikowała również zapytania ofertowe, dotyczące produkcji napojów izotonicznych o smaku wieloowocowym, cytrynowym i pomarańczowym oraz chipsów o smaku ziemniaczanym, solonych i paprykowych.


Źródło: PAP 

KW

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła. 

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka