Daniel Obajtek: Ponad 85 proc. produktów na stacjach PKN ORLEN pochodzi od polskich producentów. Fot. Facebook/Daniel Obajtek
Daniel Obajtek: Ponad 85 proc. produktów na stacjach PKN ORLEN pochodzi od polskich producentów. Fot. Facebook/Daniel Obajtek

PKN ORLEN i patriotyzm gospodarczy. 85 proc. produktów na stacjach od polskich firm

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 11

Ponad 85 proc. produktów na stacjach PKN ORLEN pochodzi od polskich producentów – powiedział we wtorek w Krynicy prezes zarządu koncernu Daniel Obajtek. 

Podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy przedstawiciele spółki oraz polscy dostawcy na stacje paliw koncernu, wskazywali na obustronne korzyści współpracy. – Już ponad 85 proc. produktów na polskich stacjach jest wyprodukowanych przez polskich producentów” – zaznaczył prezes PKN ORLEN. 

  

Koncern jest obecny na sześciu kontynentach, a jego produkty sprzedawane są już w ponad stu krajach. PKN ORLEN jako champion polskiej gospodarki działa też w Polsce: to bardzo ważny rynek, który spółka musi rozwijać – stwierdził Daniel Obajtek.  

– Dla nas bardzo ważne jest jak Polska się rozwija, bo korzystamy na wzmocnieniu polskiej gospodarki. Dlatego od samego początku w działalności kierujemy się ideą nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego – podkreślił. 

Zdaniem Obajtka, jest to bardzo ważne, gdyż tworzy zamknięty krwiobieg. 

Polskie produkty są dostępne w ofercie PKN ORLEN
Polskie produkty są dostępne w ofercie PKN ORLEN. Fot. Facebook/Daniel Obajtek

Członek zarządu PKN ORLEN ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka podziękowała obecnym w Krynicy nowym dostawcom za podjęcie współpracy z koncernem. – Współpraca z dużą firmą to nie jest prosta rzecz, nie jest proste wyzwanie – zauważyła. 

Spółka podjęła świadomą decyzję, żeby dywersyfikować dostawców. – Chcemy, żeby nasze produkty w jak największym zakresie pochodziły od polskich producentów. Po naszej stronie to jest również ogromne wyzwanie. Musimy to wszystko skoordynować, ale wierzymy, że robimy to w słusznej sprawie i że to naprawdę ma głęboki sens dla krajowej gospodarki i naszego biznesu – podkreśliła Klarecka.

Współpraca z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, została poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt, wiedząc, że ma krajowe pochodzenie. 

Natomiast 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. 

Przykładem wsparcia przez PKN ORLEN rodzimej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu jest akcja z 2018 r. „Pij polskie soki”, wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem. Akcja wzmocniła również działania biznesowe koncernu, ponieważ spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów stacji. 

Forum Ekonomiczne w Krynicy to największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród gości trzydniowego spotkania, zwanego często „polskim Davos”, tradycyjnie są przedstawiciele rządów i parlamentów z krajów regionu, szefowie wiodących spółek, eksperci, naukowcy, ludzie kultury oraz mediów z kilkudziesięciu krajów. Organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy jest Fundacja Instytut Studiów Wschodnich.

KW

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka