Rozwiązanie musi przynosić korzyści w krótkim i długim terminie i generować niskie koszty transakcyjne. Również w edukacji.
Stąd w edukacji kładłabym nacisk na umiejętności zdobywania wiedzy i rozumienia tekstów o różnej tematyce i trudności; wyciągania wniosków i projektowania rozwiązań; umiejętności komunikacji i prezentacji swoich dokonań.
Są zawody korzystające z pamięci: lekarz, programista, nauczyciel, itd. Wiele zawodów wymaga natomiast umiejętności zdobywania wiedzy i rozumienia informacji konkretnych jak i statystycznych, wychwytywania trendów ze zbiorów informacji.
Historia może uczyć faktów, ale może również uczyć wnioskowania, które prowadzi do wykorzystywania dorobku pokoleń. Wówczas nie chodziłoby o chronologiczne przedstawianie faktów, a wybór wydarzeń, które wniosły znaczącą zmianę w życie społeczeństw. Uczniowie mogliby redagować różne scenariusze rozwoju wydarzeń i prognozować ich skutki.
cdn...
Komentarze