Kant przestał odkrywać najzwyczajniej na świecie przestał widzieć
umysł stał się zesztywniałą przestrzenią którą wypełniała pamięć
nie zostawiając miejsca na nowe
Kajtek stwierdził że Kant odrzucił postawę ucznia która otwiera umysł na gruncie niewiedzy
postawa ucznia wymaga pokory a Kant ostatnimi czasy karmił EGO
Kant jako mędrzec aby być nośnikiem pozytywnego wpływu musiał być szanowany i popularny
to była zewnętrzna warstwa jego pozycji
wewnętrzna warstwa oparta była na niewiedzy - Kant musiał zgodzić się na to że nie wie - by szukać
korzystne w tej sytuacji okazało się podejście "różnych rewirów"
były rewiry poznane - tam Kant był mistrzem
i były rewiry czekające na poznanie - tam Kant był uczniem
podejście to chroniło przed zagubieniem się w samozachwycie
kotu spodobał się ten wywód on był mistrzem w oznaczaniu rewirów
walczył z kotem sąsiada o miejsce na gałęzi wspólnego drzewa
kot wahał się - potrzeba rywalizacji walczyła z potrzebą przyjaźni
rybka była wolna od tych rozterek całe akwarium należało do niej
weszła w układ z gospodynią która pod nieobecność Kanta
puszczała rybce programy przyrodnicze w telewizji
tylko kot żył w błędnym przekonaniu że rybka nie ma rozumu
wypływało to z labilnego poczucia własnej wartości kota
iluzja smakuje kot rozkoszował się jej smakami
a ponieważ Kant nie wtrącał się w relacje między domownikami
układ quasikantowski trwał w najlepsze