Jadwiga.Magnuszewska Jadwiga.Magnuszewska
128
BLOG

Siła czerpie z tożsamości - Studium

Jadwiga.Magnuszewska Jadwiga.Magnuszewska Technologie Obserwuj notkę 16


Czym jest tożsamość? W mojej Panstrukturalnej Teorii Wszystkiego definiuję ją jak poniżej:

______________________________________________________________________

Definicja:

Tożsamością Bytu nazywamy jego kompleksową identyfikację wskazującą i opisującą miejsce, które Byt zajmuje we Wszechświecie, w Środowisku, wśród gatunków oraz na Drzewie swojego Rozwoju.

Wyróżniamy cztery Tożsamości składowe, razem dające pełną identyfikację Bytu:

1. Tożsamość Gatunkowa.

2. Tożsamość Rozwojowa.

3. Tożsamość Środowiskowa.

4. Tożsamość Indywidualna JA.

Definicja:

Tożsamość Gatunkowa Bytu określa przynależność Bytu do Gatunku.

Definicja:

Tożsamość Rozwojowa Bytu to identyfikacja Bytu w zakresie jego bieżącej Postaci Rozwojowej, osiągniętej w Procesie Rozwoju.

Definicja:

Tożsamość Środowiskowa Bytu to wszystkie Role, które Byt odgrywa w Układach nadrzędnych.

Definicja:

Tożsamość Indywidualna to Informacja dotycząca miejsca we Wszechświecie, które zajmuje Byt.

Tożsamość Indywidualna JA określa te części Bytu, które Byt uznaje za siebie samego i których broni.

______________________________________________________________________

Jeśli tożsamość jest informacją, to dlaczego można czerpać z niej siłę? Pytanie kluczowe. Odpowiedź albo potwierdzi, albo zaprzeczy tezie z tytułu.

Teza "Siła czerpie z tożsamości" ma źródło w moim prywatnym doświadczeniu. Kiedy odkryłam swój potencjał intelektualny, kiedy nazwałam swoją rolę doznałam otwarcia. Uwolniłam siłę, która pomimo przeszkód, kłód, które świat mi rzucał pod nogi, pozwalała mi realizować cele badawcze. Obecnie skupiam się na studiach tematów. Zrezygnowałam na chwilę obecną z dopieszczania zagadnień, chcę wyrwać z mojej podświadomości jak najwięcej treści, w zagadnieniach, które poruszają mój umysł. Korzystam z fali inspiracji, która pozwala na chwytanie kolejnych wglądów.

Postuluję, że wspiera nas zgodność środowiskowa, kiedy nasze JA, nasze wyzwania i potencjał środowiska się spotykają.

W działaniach twórczych, badaniach rywalizacja blokuje część potencjału, dlatego ja publikuję na bieżąco. Uwalnianie treści daje przestrzeń na nowe. Widzę wartość we współpracy. Badacze, którzy docenią moje wyniki, mogą z moją pomocą doprowadzić je do postaci wymaganej przez naukę. Możemy skorzystać z siły synergii. W matematyce istniały twierdzenia, które lata czekały na swój dowód stanowiąc wyzwanie intelektualne dla wielu. Ja też stawiam wyzwania.

Na razie błądzę, pozwalam sobie na swobodny przepływ myśli, czekam, aż coś mnie poruszy. Tożsamość, miejsce w świecie, więc miejsce w relacjach. Świat traktuje nas zgodnie z naszą tożsamością (zakładam, że jest dobra wola). Świat wie, że tylko traktowanie nas zgodnie z naszą tożsamości pozwoli wykorzystać pełnię naszego potencjału. Zakładam, że ludzie twórczy chcą zostawić ślad w historii, dodać swoją cegiełkę do rozwoju cywilizacji. Zapisać się w pamięci pokoleń.

Kiedyś napisałam, że każde nasze działanie popycha świat w kierunku dobra lub zła. Nauka, kultura wspiera w ludziach dążność do dobra. Ludzie intelektualnie ograniczeni dążąc do realizacji swoich celów stosują agresję. Wojna niszczy na wielu poziomach, twórczość buduje na wielu poziomach zwiększając tort do podziału.

Tożsamość jest źródłem wewnętrznej zgody, zakorzenienia. Budujemy swoje miejsce w sieciach społecznych dzięki tożsamości. Wewnętrzna zgoda, wsparcie społeczne uwalniają nasze zasoby, nie musimy walczyć, możemy oddać się twórczości, badaniom lub realizacji zawodowych wizji. Mało kto zdaje sobie sprawę, jak udział w walce o wpływy, podchodach okrada nas z potencjału. Jestem konkretnym potwierdzeniem tej tezy. Napiszę to wprost. Każde zdanie w moich tekstach jest owocem mojej twórczości, nie czytam cudzych tekstów, bo nie pamiętam, co czytam, nie rozumiem dłuższych zdań, bo nie ogarniam ich pamięcią. Dlatego błyski są główną formą moich wypowiedzi. Teksty dłuższe zawsze są serią krótkich, zamkniętych fraz.

Postawa atakuj lub uciekaj wyłącza intelekt. Banał, o którym zapominamy.

Wróćmy do tezy: Siła czerpie z tożsamości. Bez tożsamości nie wiemy kim jesteśmy, nie wiemy jakie mamy stanowiska wobec konkretnych opinii, nie wiemy czego się od nas oczekuje, czego my możemy oczekiwać od innych. Nasze relacje są szarpaniną powodowaną impulsami. Ulegamy słabościom, bo nie wiemy jakiej postaci swojej osoby mamy bronić. Nie rozwijamy się w wybranym kierunku, jesteśmy liściem na wietrze wpływów. Zamiast kumulować swój potencjał w konkretnym kierunku rozdrabniamy się. Siła psychiczna potrzebuje stabilnych fundamentów. Tożsamość to fundament.

Wrócę do pytania, które wzbudziło moją ciekawość: Jeśli tożsamość jest informacją, to dlaczego można czerpać z niej siłę? Odpowiedź okazuje się prosta: nasz organizm, tandem umysł-ciało przetwarza informacje i na informacje reaguje. Zatem za pomocą informacji dostarczanych na różnych poziomach możemy na siebie wpływać.

Określam siebie jako archeologa struktur i poszukiwacza znaczeń. Wydałam trzy książki: Panstrukturalną Teorię Wszystkiego, Holistyczny Umysł. Studium przypadku oraz Błyski świadomości. Można zamówić je u mnie. Zapraszam na moją stronę: pstheory.org oraz do mailowego kontaktu: panstructuraltheory@gmail.com. Dodam, że wszelkie teksty na moim blogu są moimi prywatnymi spostrzeżeniami na temat życia, nikogo nie cytuję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie