0 obserwujących
24 notki
262k odsłony
7106 odsłon

Raport - Manipulacje Aspektami Katastrofy

Wykop Skomentuj195

Mam prośbę do Blogerów analizujących Raport MAK oraz polskie Uwagi do Raportu; pomóżmy Komisji p. Antoniego Macierewicza w wykazywaniu wad dyskwalifikujących te dokumenty. Tutaj przedstawiam dwie kwestie. Będę wdzięczny za podanie innych, a także za weryfikację poniższych.

 
1. Ciśnienie powietrza i nastawa Wysokościomierza Barometrycznego.
 
QFE - jest to ciśnienie atmosferyczne na poziomie lotniska lub
na progu drogi startowej.
QNE - standardowe ciśnienie na uśrednionym poziomie morza wynoszące 760 mm Hg / 1013 hPa.
Podczas przelotu trasowego, ze względu na separację pionową samolotów stosuje się nastawę QNE, natomiast dla podejścia do lądowania przydatna jest nastawa QFE.
 
Dane w Raporcie, na wykresach parametrów lotu, nie zawierają żadnych informacji o ustawieniu ciśnienia podanego przez Wieżę; QFE = 993 hPa / 745 mm Hg, pomimo, że załoga rozmawiała o tym z Wieżą wielokrotnie, a o czasie 10:29:58 drugi Pilot mówił: „Wysokościomierze 993 / 745”. Następnie o 10:30:15 Wieża podała: „Polski 101 wg ciśnienia 745 zniżanie 500”. Po tym, o godz. 10:30:22 Kapitan powiedział: „Według ciśnienia 745 schodzimy (na) 500 m". W tej sytuacji nie jest możliwe, aby QFE 745 nie wprowadzono do Baro-Wysokościomierza i nie posługiwano się nim podczas lądowania. Jest to podstawowy parametr – oznacza wysokość zero poziomu lotniska, – co pozwala na prostą ocenę wysokości samolotu nad pasem.
Zamiast tego, dla wzmocnienia swojej fałszywej hipotezy – błędów niekompetentnej załogi, MAK umieścił w Raporcie okoliczność zupełnie nową - pomylenie przez załogę wysokości QFE z QNE. Konkluzję podali w punkcie 1.17.6. W świetle powyższych informacji, to fałszerstwo jest ewidentne. MAK imputują Kapitanowi i Nawigatorowi, że 10 minut później o 10:40:12 – ok. 4 km od progu pasa, gdy byli na wysokości ok. 350 m, zaczęli lecieć wg QNE 760 mm Hg i nagle zapomnieli o tym, że dotąd zniżali wg BW w relacji do QFE 745. Wg MAK, wydawało im się, że są 160 - 170 m wyżej niż byli faktycznie, więc zniżali gwałtownie aby mieć właściwą wysokość do lądowania. Wg takich nieuprawnionych sugestii, - Załoga nie wiedziała lub zapomnieli, że RW pozwala zauważyć tak dużą różnicę pozycji w wysokości. Takie błędy są niemożliwe.
 
2. Kwestia „Odchodzimy” - wg polskich Uwag do Raportu.
 
"Z nowej, grudniowej ekspertyzy fonoskopijnej wykonanej przez polskich ekspertów z Centralnego Laboratorium Kryminalistyki KGP wynika, że załoga TU-154 próbowała przerwać zaniżanie, gdy prezydencki tupolew był na wysokości 100 m i 2400 m od progu pasa. Było to 22 sekundy przed katastrofą. Kapitan powiedział: "Odchodzimy" - podaje Gazeta Wyborcza"
Ta informacja ma dwa oblicza. Z jednej strony jest skierowana przeciw stronie rosyjskiej - jest zarzutem sfałszowania Stenogramu i Raportu MAK, jednak paradoksalnie, jest także ciężkim obciążeniem Załogi przez polską stronę rządową.
Podane okoliczności świadczą o fałszowaniu Stenogramu, w którym zostały one przemilczane, a "Odchodzimy", podano jako słowo drugiego Pilota na wysokości 80 m, po czym było zniżanie z odliczaniem wysokości do 20 m i następna paniczna próba ucieczki od ziemi. Dlaczego polska strona rządowa, mając tak twardy dowód, nie zarzuca Rosjanom fałszerstwa badań – oficjalnie, a tylko zgłasza to w formie uwagi do Raportu? Co jak widać, było całkowicie bezskuteczne.
„Odchodzimy” wypowiedziane przez Kapitana, podważa także Raport w kwestii zasadniczej – determinacji Załogi do lądowania. Jednak dla polskiego zarzutu brakuje w Raporcie jakiegoś uzasadnienia - nie ma żadnych śladów próby odejścia.
W tym momencie można zauważyć medialne współdziałanie obu stron dla pogrążenia Załogi – uznania ich za lotniczych partaczy. Nigdzie nie ma śladu naciśnięcia Uchod. Polsko-rosyjscy „fachowcy” mówią, że pilot mógł nacisnąć Uchod, ale nie wiedział, że on działa tylko przy podchodzeniu automatycznym w systemie ILS. E. Klich powiedział, że przyciśnięcie Uchod w takiej sytuacji, nie wywoła nawet rejestracji tego momentu przez skrzynki parametrów lotu.
Powstają pytania: dlaczego w rejestracjach CVR brakuje reakcji Załogi na tak zaskakujące niepowodzenie? Czy Uchod – system bezpieczeństwa w sytuacji krytycznej, przewidziany aby ratować zagrożony samolot – funkcjonujący w nim od dawna, został w czasie remontu bezsensownie zablokowany przez dodanie systemu ILS? Trudno w to uwierzyć. System bezpieczeństwa nie powinien być warunkowany innymi systemami, powinien dominować w każdej sytuacji, wie to każdy specjalista od sterowań.
Moim zdaniem, opisane fakty noszą znamiona akcji propagandowej, mającej jeszcze bardziej wzmocnić zarzuty niekompetencji stawiane nieżyjącej Załodze, przy jednoczesnym tworzeniu wrażenia rzekomej dbałości o nasze interesy, przez polską stronę rządową. 
 
3. W Raporcie brak danych dla wyznaczenia trajektorii samolotu wg Wysokościomierza Barometrycznego.
 
Rozwijając analizę punktu 1 trzeba stwierdzić, że wg Raportu nie da się wyznaczyć trajektorii samolotu wg Wysokościomierza Barometrycznego. Nie podano wartości wysokości samolotu z odczytów lub rejestracji wysokości, w oparciu o nastawę ciśnienia poziomu lotniska QFE. Raport pokazuje tylko trajektorię wyznaczoną wg Radio-Wysokościomierza stwierdzając jednocześnie – bez żadnych dowodów, że tylko nim posługiwała się Załoga podczas podejścia do lądowania. Jest też trajektoria wyznaczona wg ciśnienia QNE, która pozwala ocenić nieistotny przebieg lotu trasowego, ale w żaden sposób nie pokazuje rzeczywistego położenia samolotu nad gruntem przy podejściu do lotniska.
Z tych faktów uprawniony jest wniosek, że strona rosyjska ukrywa bardzo istotny czynnik techniczny, nie pozwalając na porównanie przedstawionej trajektorii wg RW z trajektorią wg BW. Zresztą, tzw. lot profilowy „równolegle” do gruntu wg RW, od pierwszych dni, Rosjanie podają jako błąd Załogi i przyczynę katastrofy. Pokazanie przebiegu danych z Wysokościomierza Barometrycznego (mogą być w rejestracjach QAR jako wysokości BAlt) mogłoby tę tezę obalić.
Wykop Skomentuj195
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale