0 obserwujących
24 notki
262k odsłony
11347 odsłon

Samolot nie był przeciążony

Wykop Skomentuj333

Wg uproszczonych danych, Tu154m w momencie rozbicia miał masę poniżej 80 000 kg, co jest maksymalną masą do lądowania:
m = 55 300 kg (pusty samolot) + 12 000 kg (paliwo) + 96 x 80 kg
(pasażerowie) + 96 x 10 kg (bagaż podręczny) = 75 940 kg

Informacja o rzekomym braku wyważenia podana już po opublikowaniu oficjalnego Raportu badań komisji technicznej MAK, wydaje się mieć dwa aspekty.

Po pierwsze; świadczy o nędznym poziomie technicznym badań. Bowiem jeśli udowadnia się pełną sprawność techniczną samolotu w momencie podchodzenia do lądowania, to jednym z podstawowych elementów tej sprawności jest wyważenie, będące warunkiem prawidłowego manewrowania samolotem.

Po drugie; podnoszenie zarzutu możliwego braku wyważenia nie przez komisję techniczną, ani rosyjską ani polską, a przez a-techniczną prokuraturę – polską, wygląda na grę do własnej bramki. Taki samobój może mieć tylko zamysł polityczny. Ale, nie ma się czym martwić, bo to jest zagranie fałszywe. Brak wypełnionego papieru nie oznacza, że nie było wyważenia. Wg Raportu ang. str. 166, sterowanie wysokością było prawidłowe, - bez objawów anomalii. W przedziale czasu 40:45 do 40:55 – całe 10 sek., gdy samolot zniżał z punktu  70 m / 2 km do punktu 0 m / 1,25 km, wolant steru wysokości (CPP) był ciągnięty systematycznie i ŁAGODNIE. To było klasyczne zniżanie do posadzenia samolotu na pasie. Powyższy rysunek w dwóch kawałkach, pokazuje opisaną sytuację. Fragment trajektorii w kolorze fioletowym jest nakreślony wg danych z Baro-Wysokościomierza – str. 157. Rysunek pokazuje tę najbardziej prawdopodobną przyczynę katastrofy.

Zobacz galerię zdjęć:

Wykop Skomentuj333
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale