STARY WROCEK STARY WROCEK
1348
BLOG

Rocznica prezydenta Trzaskowskiego

STARY WROCEK STARY WROCEK Samorząd Obserwuj temat Obserwuj notkę 47

Miałem szczery zamiar napisać esej zatytułowany "Sex w Wielkim Parlamencie"; powstał nawet szkic (ze zdjęciami) ale plany się zmieniły - są ważniejsze sprawy. Poza tym, niczego nie obiecywałem publicznie, tak że zawiedzeni Czytelnicy nie mają prawa do roszczeń ani protestów nawet w Izbie Spraw Publicznych.

Są bowiem ważniejsze sprawy, a wśród nich primus inter pares, rocznica wyboru pana Rafała Trzaskowskiego na Tron Stołeczny. Teoretycznie nic mi do Warszawy, poza tym, że mam tam kuzynkę i kuzyna. Kiedyś pisałem, że zawodowo spędziłem jakiś czas w Warszawie - przez co zmienił mi się stosunek do jej Mieszkańców jak i samego Miasta. A w końcu to nasza Stolica, nie można przejść obojętnie.

Ale to nie jest notka o panu Trzaskowskim. Tak, tak. Jak zapowiedziałem, po wyborach skończył się u mnie okres ochronny dla polityków i działaczy Prawa i Sprawiedliwości.

Wszyscy pamiętamy kampanię wyborczą na urząd Prezydenta m. st. Warszawa i zaskakujący wynik. Skoro jednak werdykt wyborców był jaki był, Prawo i Sprawiedliwość nie powinno oddawać za darmo pola walki informacyjnej. A jak jest?

Z okazji rocznicy pana Trzaskowskiego zajrzałem (godzina 16 z minutami) na stronę internetową Prawa i Sprawiedliwości w Warszawie. Wujek G. (nie mylić z punktem G) daje taki oto opis:

image

Pomyślałem zatem, że działacze PIS w Warszawie (radni, posłowie, aktywiści) poświęcą trochę czasu na podsumowanie roku, który upłynął od wyboru pana Trzaskowskiego. Jakaś analiza, jakiś raport, jakaś ocena, jakiś sprawdzian.... Cokolwiek, coś co by pokazało mieszkańcom Warszawy jak - na dzień dzisiejszy - Prawo i Sprawiedliwość ocenia rządy prezydenta Warszawy. Może jakaś ankieta dla mieszkańców, może jakaś sonda, jakaś lista kontrolna?

I co? I nic. Nic z tych rzeczy.

Najnowsze publikacje Warszawskiego PIS wyglądają następująco:

image


Od najnowszych:

15.10.2019 - "Dziękujemy". To po wyborach ...

08.09.2019 - "Dobry czas dla Polski". To przed wyborami ...

28.08.2019 - "Warszawska lista PIS do Sejmu zarejestrowana!"

16.08.2019 - "Znamy kandydatów PIS w wyborach do Sejmu i Senatu!"

16.08.2019 - "Mariusz Kamiński powołany na szefa MSWiA"

09.08.2019 - Mariusz Kamiński nowym szefem MSWiA"

Tablice ogłoszeń to przeżytek - wszystko to są rzeczy, o których można się dowiedzieć z innych portali i mediów. Analitycznie, o Warszawie, o prezydenturze Rafała Trzaskowskiego, o problemach mieszkańców Stolicy pod władztwem pana Trzaskowskiego i z okazji rocznicy ... nic.

Ja jestem z Wrocławia, nie wiem, może w Warszawie wszyscy są zachwyceni i realnie wszystko idzie jak po mydle i po maśle. Ale z drugiej strony, jak włączam TVP INFO to tak różowo nie wygląda. I nie pachnie ...

Mogę zrozumieć i rozumiem zaangażowanie w wybory parlamentarne. Ważna sprawa, również indywidualnie dla wielu członków PIS w Warszawie. Ale to zaangażowanie - szczególnie rajców miejskich PIS - powinno się skończyć wraz z ogłoszeniem ciszy wyborczej. A tydzień na przygotowanie materiału podsumowującego rządy Trzaskowskiego w Warszawie to dość czasu. O ile rzecz jasna monitoring działań Trzaskowskiego jest realizowany na bieżąco.

Nie wiem, jak wygląda codzienna praca radnych i członków PIS - w tym przypadku w Warszawie. Nie mam pojęcia, może są "zarobieni". Ale - niestety - widzę, jak wyglądają efekty tej pracy. Ja to odbieram jako oddawanie pola przeciwnikom i to za darmo. Obawiam się, że na wyniki następnych wyborów samorządowych i parlamentarnych nie wystarczy pracować ciężko. Trzeba pracować mądrze. Trzeba w ogóle pracować ..

"Media są przeciwko nam" powiedział polityk PIS. "Atakują nas ze wszystkich stron" dodał. To twórzcie własne media, zacznijcie od internetu. Że co? Że nie należy bieżącej walki informacyjnej prowadzić na oficjalnej witrynie Warszawskiego PIS? To stwórzcie drugi portal a może i trzeci. Żyjący, aktualny i problemowy a nie ideologiczny. Samymi "duszoszczypatielnymi" wpisami więcej wyborów nie wygracie!

Jeden z młodych polityków PIS zrobił karierę po poprzednich wyborach. Okrzyknięto go bohaterem mediów internetowych, bohaterem który wygrał dla PIS Twittera, FB i coś tam jeszcze. Sądziłem, że polityka informacyjna PIS będzie na jakimś poziomie. Ale nawet tu, na S24 całymi miesiącami prawicowi blogerzy pastwili się nad Public Relations realizowanym przez PIS. Tymczasem ów bohater poszedł w ministry i nie widać nikogo, kto byłby w stanie zaplanować i pokierować codzienną kampanią informacyjną Prawa i Sprawiedliwości. Podkreślam: INFORMACYJNĄ! Rzetelnie podane rzetelne informacje mają wystarczającą moc, nie trzeba ich okraszać zbędnymi emocjami i jawnymi oskarżeniami przeciwników politycznych. Ale informacje - czyli coś, czego nie wiemy. Coś, co pozwala nam inaczej postrzegać rzeczywistość.

Taki przykład mały, malutki. Wiem, że dla wielu będzie błahy ale mnie strasznie zirytował. Na dwa (może trzy) tygodnie przed wyborami, jeden z ministrów przecinając jakąś wstęgę i korzystając z obecności TV wygłosił mowę, w które zawarł jakże inspirujące słowa:

"Musimy mieć bezpieczne drogi!"

Koniec cytatu.

Ja wiem, że przez 4 lata nie da się wszystkiego zrobić. Ja wiem, że zapóźnienia są ogromne i cele są wieloletnie. Ale, na miłość, dlaczego facet mówi mi rzeczy OCZYWISTE? Niech mi powie coś, czego nie wiem! Wszyscy przeca wiedzą, że musimy mieć drogi...

W ogóle, takie powtarzane "musimy mieć, zrobić, zyskać, przygotować..." itp. budzi moją jedynie słuszną reakcję: "no to miejmy, zróbmy, zyskajmy, przygotujmy ...". Czy ja w tym przeszkadzam?

Na marginesie, czy ktoś z Warszawskiego PIS interesuje się w ogóle liczbami odsłon portalu? Może, podkreślam MOŻE, korzystają z niego wyłącznie członkowie PIS? I to raz w miesiącu?

Dla przypomnienia lokalsom PIS z Warszawy oraz wszystkim zainteresowanym i lubiącym O&P Czytelnikom. Co oznacza O&P? To proste: Obietnice i Przepowiednie. Pełny tekst zapowiedzi pana Trzaskowskiego - Koalicji Obywatelskiej dla Warszawy mogą Państwo znaleźć tutaj:

https://www.docdroid.net/Hd3j0A3/program-dla-warszawy-2.pdf

image

Niech radni PIS z Warszawy zrobią z tego listę kontrolną i tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu czynią z tego użytek. Sam się nie zrobi ...

Rok czasu to zbyt mało?


PS. Patrzę na tę lokalną witrynę PIS w Warszawie i myślę sobie: bieda z nędzą. Zbyt wielu do kierowania - zbyt niewielu do roboty?

Może niech działacze PIS z Warszawy popatrzą, jak to robią w innych miastach (chociaż też nie jest rewelacyjnie).

https://piswroclaw.org.pl/

http://www.pis.bydgoszcz.pl/

http://www.pis.torun.pl/

plus witryny poszczególnych posłów, np. pani Marzeny Machałek z Jeleniej Góry: http://www.marzenamachalek.pl/

Można coś zrobić? Można ...


Ale na przykład z Krakowa nie bierzcie przykładu: http://piskrakow.pl/pl

Do Gdańska nie zaglądajcie, tam jest jeszcze gorzej. Tam nie ma nic!


Czy w Prawie i Sprawiedliwości w ogóle jest ktoś, kto jest w stanie ogarnąć temat? Przypominam, do wyborów (parlamentarnych i samorządowych) zostały 4 lata.

TYLKO 4 LATA ...

Jestem świadomy, że nie wystarczy dużo wiedzieć, aby być mądrym człowiekiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tu bywam: https://twitter.com/starywrocek

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka