WIADOMOŚCI BIEŻĄCE WIADOMOŚCI BIEŻĄCE
114
BLOG

Kłamstwo powtarzane tysiąc razy...

WIADOMOŚCI BIEŻĄCE WIADOMOŚCI BIEŻĄCE Polityka Obserwuj notkę 1

Były minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski odniósł się do informacji prasowych o rzekomych 272 mln zł nagród wypłaconych pracownikom  instytucji rolniczych w I półroczu br. Informacja ta jest nieprawdziwa, zmanipulowana, co pokazuje w swojej odpowiedzi:


Dowiedziałem się kilka dni temu z artykułu w Wirtualnej Polsce, że jak ustaliło RMF FM, wypłaciłem „w pierwszym półroczu 2020 łącznie ponad 272 mln zł brutto premii, nagród oraz innych dodatków” pracownikom jednostek podległych ministerstwu. Informacja ta mnie wręcz zmroziła. Czy coś przespałem, czy ktoś mnie oszukał? To ile zarabiali ci pracownicy, że same tylko „premie, nagrody i dodatki” wyniosły ponad ćwierć miliarda złotych? Przecież zamieszczają to media ponoć poważne, opiniotwórcze.

 Już rozlewa się na tej podstawie fala hejtu: „ oddaj pieniądze, złodzieju”, „firmy padają, a taki rozdaje sobie pieniądze”, „to się w głowie nie mieści, emeryci przymierają głodem, a oni sobie rozdają premie z naszych pieniędzy”, to tylko kilka i to tych łagodniejszych, z tysięcy komentarzy. Jest jeszcze dużo o złodziejach z PiS, o rozkradaniu państwa, o konieczności rozliczenia, itd. Wiele osób myśli, że widocznie to prawda, „bo przecież w mediach powiedzieli”. Jest jeszcze informacja, że te „rewelacje” zostały wykryte przez posłów Platformy Obywatelskiej Dorotę Niedzielę i Kazimierza Plocke, którzy poprzez interpelację poselską wpadli na trop podłego spisku Ministra Rolnictwa. Ba, już inni posłowie PO, jak np. toruński poseł tej partii Arkadiusz Myrcha, opluwają Prawo i Sprawiedliwość i mnie, jako, zdaniem posła Myrchy, przykład pisowskiej patologii.

 A ja jestem zażenowany poziomem tego dziennikarstwa i jest mi po prostu wstyd za kłamstwa tych, którzy mają informować, a nie „łżeć jak psy” (w języku staropolskim tak oceniano kłamców).

Tym wszystkim, którzy już się „nakręcili” przeciwko mnie, ale przede wszystkim, ponoć obdarowanym przeze mnie pracownikom, wyjaśniam precyzyjnie:

 1. Instytucje podległe Ministerstwu, o których jest informacja w mediach to: Centrum Doradztwa Rolniczego i wszystkie Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno- Spożywczych, Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Główny Inspektorat Weterynarii i 8 Inspektoratów Granicznych, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Krajowe Centrum Hodowli Zwierząt, Krajowa Stacja Chemiczno - Rolnicza i 16 Okręgowych Stacji Chemiczno - Rolniczych.

2. Zatrudnionych w tych instytucjach podległych, na koniec 2019 r., było prawie 11,5 tys. pracowników. Wielu z tych pracowników, szczególnie w doradztwie, KRUS i niektórych inspekcjach otrzymuje wynagrodzenie na poziomie płacy minimalnej.

 A teraz wyjaśnienie najważniejsze. Szanowni Redaktorzy, by „przywalić” Ministrowi i znienawidzonemu przez nich PiS- owi, jako premie i nagrody uznali CAŁOŚĆ WYNAGRODZEŃ.

W kwocie 272 mln 87% tj. kwota 237,7 mln to wynikające z Kodeksu Pracy składniki wynagrodzenia, czyli: m. in. wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy, dodatek funkcyjny, dodatek zadaniowy, dodatek służby cywilnej, nagrody jubileuszowe, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, odprawy emerytalne, czy odprawy zwolnieniowe. Ustawowo należna tzw. „Trzynastka”, to ponad 9% wskazanej kwoty.

To gdzie ten skandal z „bizantyjskimi” nagrodami Ministra Ardanowskiego, jak napisano rok wcześniej, bo temat wynagrodzeń pracowników instytucji rolniczych jest „grzany” przez Platformę Obywatelską i popierające ją media, co roku?

Czy nie wstyd tak kłamać?

Niezależnie od tego kłamliwego szczucia uważam, że pracownikom instytucji rolniczych i tych podległych, i pozostałych, które są nadzorowane, za uczciwą pracę i wykonywanie obowiązków na rzecz rolników należy się uczciwa, godziwa zapłata. Starałem się, choć nie zawsze to ode mnie zależało, walczyć o wynagrodzenia podległych mi pracowników i nie pozwolę, by ktokolwiek kłamliwie ich obrażał. W zdecydowanej większości dobrze służą Ojczyźnie.

niezależny portal prasowy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka