d... /Ateny
bez motta
7 obserwujących
9 notek
67k odsłon
5394 odsłony

PRZYKŁAD z życia, jak mogłoby wyglądać wykorzystanie przekopu Mierzei Wiślanej

Wykop Skomentuj24



Oto Port o znaczeniu nieco ponad wojewódzkim, w Grecji. Może być mniejszy... może być większy... rosnąć może w miarę potrzeb, inwestycja, jak widać , niewymagająca.

Istotne, że w porcie tym zacumował właśnie KONTENEROWIEC DOWOZOWY, rozmiarów, jakie jeszcze spokojnie będą mogły korzystać ze śluzy Mierzei Wiślanej. *

Jako były oficer pokładowy marynarki handlowej powiem tylko: KLASYKA MORSKIEGO BIZNESU.

Cokolwiek blogerzy niezorientowani pisaliby  o "barkach", "jachtach", "kajakach". 


image


Port ten, dotychczas własność województwa Kavala, teraz wynajęty zostanie prywatnym firmom shipingowym. Miastu przynosząc stały dochód, a inwestycji wzrost obrotów.

Zlokalizowano go na skraju strefy przemysłowej. Czyli takiej, gdzie lokują się duże firmy, aby nie zagracać przemysłem czy magazynami ładnego miasta.  Z dojazdem autostradowym.  


Jedną z firm startujących w przetargu jest Ο.Λ.Θ. czyli port w NIEDALEKICH Salonikach, wynajęty i rozbudowywany przez COSCO (China Ocean Shipping Co.)  - to dla osób z wątpliwościami, czy port w Elblągu warto budować niedaleko od Gdańska ? Kaliningradu ?

Takich i jeszcze także o połowę mniejszych portów Grecja ma już kilkadziesiąt. Systematycznie powiększanych, choć rozrasta się także największy już kontenerowy port Morza Śródziemnego, w Pireusie. 

Mądrej głowie dość w dwie słowie, a głupiej i beczka słów nie wystarczy.





( * )  
12,03 m to długość kontenera 40-stopowego.  Czyli  rozmiar statku ze zdjęcia, długości około 7,5 takich kontenerów, to circa 90 metrów.  Śluza obsłuży statki do 100 metrów.  




Wykop Skomentuj24
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Gospodarka