Maryla Rodowicz nie wystąpi w Opolu, fot. Wikimedia Commons
Maryla Rodowicz nie wystąpi w Opolu, fot. Wikimedia Commons

Bunt artystów przeciwko TVP. Maryla Rodowicz zrezygnowała z jubileuszu w Opolu

Redakcja Redakcja Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 172

Maryla Rodowicz wycofuje się ze swojego koncertu jubileuszowego podczas tegorocznego festiwalu w Opolu. Informację o rezygnacji artystka opublikowała na Facebooku.

Oświadczenie Maryli Rodowicz

"Atmosfera politycznego skandalu oraz dramat rodzinny spowodowały, że zdecydowałam się zrezygnować z koncertu 50-lecia, który miał się odbyć na festiwalu w Opolu. Nie tak wyobrażałam sobie swój Złoty Jubileusz. Przepraszam wszystkich Kolegów Artystów, którzy mieli uświetnić mój recital, przepraszam Publiczność ale to jedyne właściwe wyjście w tej sytuacji. Do zobaczenia na szlaku" - napisała Maryla Rodowicz.

Piosenkarka miała świętować w Opolu okrągły jubileusz pracy scenicznej. Koncert miał się odbyć 11 czerwca, w ostatnim dniu festiwalu w Opolu. Rodowicz planowała zaprosić na swój Złoty Jubileusz innych artystów, którzy mieli razem z nią wystąpić na scenie.

Rezygnacja Kayah i Nosowskiej

W ub. weekend „Gazeta Wyborcza” podała, że władze Telewizji Polskiej nie zgodziły się, żeby do koncertu została zaproszona Kayah. Zasugerowano, że przeciwny był szef TVP Jacek Kurski, ponieważ  piosenkarka wzięła udział w demonstracji Komitetu Obrony Demokracji w październiku ub.r. - Dotarły do mnie nieoficjalne informacje z telewizji, że Kurski powiedział „po moim trupie” - powiedział „GW” Tomasz Grewiński, menedżer Kayah. Tę informację potwierdził menedżer Maryli Rodowicz.

W geście solidarności z Kayah z koncertu wycofała się Katarzyna Nosowska. Jacek Kurski spotkał się z Marylą Rodowicz i oboje nagrali wystąpienie, w którym dementują doniesienia o naciskach władz TVP na dobór gości koncertu.  Szef Telewizji Polskiej miał się zgodzić na występ Kayah, ale ta pozostała przy swojej decyzji.

Jubileusze w Opolu

"Politycy odchodzą, muzyka zostaje. Poszłam do tv walczyć o Kaję, a Kaja się wycofała. Nie zmieni to mojego stosunku do niej i uwielbienia dla jej talentu. Opole to miejsce bliskie mojemu sercu. Tam debiutowałam i tam będę świętować swoje 50-lecie" - napisała wczoraj na Facebooku artystka  i podała listę gości mających razem z nią wystąpić na scenie.

Mieli to być Audiofeels, Feel, Margaret, Kasia Popowska, Urszula Dudziak, Andrzej Lampert, Ukeje, Kozak System, Pectus, Helena Vondrackova, Grzegorz Skawiński, Włodek Pawlik, Marcin Wyrostek i Jan Kliment. Tymczasem Audiofeels również ogłosili, że nie wystąpią na imprezie, a wieczorem Rodowicz opublikowała oświadczenie o rezygnacji z jubileuszu.

W tej sytuacji w Opolu swoje jubileusze będą obchodzić tylko Jan Pietrzak oraz Andrzej „Piasek” Piaseczny.

źródło Wirtualnemedia.pl

ja

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura