BoanergesX BoanergesX
250
BLOG

Boże Igrzysko czas zacząć

BoanergesX BoanergesX Polityka Obserwuj notkę 4

 Grzegorz Braun, świetny reżyser filmów dokumentalnych (mam nadzieję, że wkrótce także fabularnych), w jednym swoim wystąpieniu, stwierdził, że ciągle się mówi iż ludzie nie interesują się historią, a mimo to, wszystkie tygodniki od prawa do lewa posiadają dodatki historyczne i specjalne wydania historyczne. Logiczne, prawda? Z tym pozostawiam czytelników samym sobie, gdyż uważam ich za mądrych ludzi.

Drugą sprawę, podsunął mi mój przyjaciel. Powiedział on, że większość, a może nawet wszyscy politycy, parlamentarzyści, członkowie rządu i inni zajmujący się władzą, mają wykształcenie historyczne lub mieli z badaniem historii styczność. Ja się mogę tu odnieś do mojej anglofobii.

Niejaki Jan Vincent vel Jacek Rostowski, już były wicepremier i minister finansów w rządzie premiera Donalda Tuska, zadłużył on Polskę na kwotę liczoną w setkach milionów i przyczynił się do jeszcze większego drenowania Polaków z ich bogactw. Jan Antony Vincent-Rostowski, oprócz obywatelstwa polskiego posiada też brytyjskie. Skończył London School of Economics – szkoła ta prawdopodobnie ma największy wpływ ze wszystkich instytucji uniwersyteckich na kształt polityczny naszego świata, jest to spowodowane tym, że jej absolwentami są: głowy państw i szefowie rządów, żony wpływowych postaci, dyplomaci, naukowcy, gubernatorzy banków i inni bankowcy, profesorowie prawa, senatorowie i posłowie, przedsiębiorcy, miliarderzy i spekulanci (zob.George Soros), a nawet terroryści (zob. Carlos). Nasz były minister finansów ukończył także University College London, którego dewizą jest Cuncti adsint meritaeque expectent praemia palmae, co się tłumaczy Niech przybędą ci, którym wraz z zasługą należy się największa nagroda – wspominam te słowa, gdy sobie uświadomimy, że dług zaciągnięty przez Jacka Rostowskiego, będzie obsługiwany przez niego samego. Ukończył on na University College London, właśnie historię.

Jak tu nie być anglofobem?

BoanergesX
O mnie BoanergesX

"W ostatecznym rozrachunku nie będzie ważne, czy pisaliśmy dobrze czy kiepsko, czy walczyliśmy szpadą czy cepem, ważne będzie po której stronie walczyliśmy." i "Gdyby ludzie myśleli niezależnie - to jest, niezależnie od innych ludzi - każdy zaczynałby rozumować zawsze od początku i docierał prawdopodobnie tam, gdzie dotarł przed nim jego ojciec. Postęp, o ile w ogóle istnieje, musi oznaczać wnikliwe studia nad przeszłością i przejęcie całego jej dziedzictwa." G. K. Chesterton "To co wiem, już mi w pełni wystarczy. Jesteśmy w strasznym stanie. To co oni z nami zrobili, i to cośmy ze sobą pozwolili zrobić, woła o pomstę do Nieba. Mam nadzieję, że Pan Bóg jest naprawdę nieskończenie wyrozumiały." Krzysztof Osiejuk „Jeśli chcecie mnie obrazić, to nazywajcie mnie dziennikarzem” Ja

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka