AdamB AdamB
36
BLOG

Zarządzanie parafią

AdamB AdamB Rozmaitości Obserwuj notkę 0

          Wyczytałem dziś o "ciekawym" pomyśle we Wroclawiu, a mianowicie o podyplomowych studiach dla proboszczów.  Już jakiś czas temu słyszałem że jakość kształcenia w seminariach pozostawia wiele do życzenia, ale bardziej jak poziom nauczania zdumiała mnie tematyka owych studiów.

       Mianowicie proboszczowie mają się uczyć: jak zarzadzać budżetem i podatkami, jak wziąć kredyt, jak pozyskać środki z Unii - to z finansów. Oprócz tego  będą:  techniki mediacji, zarządzania konfliktem (na Boga jak to się robii ?), negocjaji i perswazji (!). Najciekawej zapowiada się część rozrywkowa: nasi czczigoni proboszczowie będą się uczyć technik relacjacji i  sposobów spędzania wolnego czasu, jak wspłpracować w zespole i grać na afrykańskich bębnach.

          To szykuje się chyba rewolucja w Kościele., bo zamiast ściepy na organy - będzie na bębenki. Ciekawi mnie jak będzie wygładała ta perswazja i zarządzanie podatkami ?

Boże jakim cudem Kościół przetrwał te dwa tysiące lat. A nasunął mi się jeszcze jeden kierunek - dla wikarych - "Jak zostać proboszczem".

Pozdrawiam

 

 

   

AdamB
O mnie AdamB

Lat: 45, Żona, troje dzieci skorpion

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości