Ambiwalentna Anomalia Ambiwalentna Anomalia
745
BLOG

ATOMOWE PYTANIA DO TUSKA

Ambiwalentna Anomalia Ambiwalentna Anomalia Polityka Obserwuj notkę 6

Jako, że jestem inżynierem mój umysł nie pozwala mi wypowiadać się na tematy, na których się nie znam. Różni mnie to od wielu idiotów i oszołomów, którzy zawsze mają zdanie na każdy temat, a zwłaszcza na ten, na którym się nie znają.

Ale mam za to prawo do zadawania pytań.

I z niego skorzystam licząc także na pytania, które zadadzą pod moim tekstem inni. Liczę także na odpowiedź jakiegoś znawcy od energii nuklearnej, który być może czyta Salon24.

A więc zaczynamy:

1.      1. Ile kosztuje jeden megawat w kosztach budowy EA (Elektrowni Atomowej) w porównaniu do tradycyjnej elektrowni np. opalanej węglem kamiennym.

2.       2.Ile kosztuje wytworzenie jednego megawatu przez EA w porównaniu do tradycyjnej elektrowni napędzanej węglem (kamiennym, koksowym, brunatnym czy jeszcze jakimś innym)

3.      3. Jakie były zakładane koszty budowy EA np. we Francji i o ile je w efekcie przekroczono?

4.       4.Ile kosztowałoby Polskę wybudowanie sieci mogącej przejąć wytwarzaną energie elektryczną przez EA? Moja wiedza jest taka, że nie ma takiej sieci i należałoby to zrobić, żeby włączyć EA w nasza sieć. A to są ogromne koszty.

5.      5. Jaką ilość pierwiastków radioaktywnych emituje tradycyjna elektrownia, a ile EA do atmosfery?

6.       6.Ile,  CO2 emitowane jest w Polsce w wyniku spalania węgla (lub pochodnych) i ile za to zapłacimy?

7.      7. Kto produkuje paliwo do EA, czyli od kogo się uzależnimy budując EA? Jeżeli się uzależnimy to ile będziemy musieli wydać na paliwo do EA, a w efekcie czy nie będziemy podlegać szantażowi energetycznemu podobnemu do gazu i ropy z Rosji?

8.       8.Dlaczego pan premier robi ze mnie idiotę mówiąc, że jest możliwe referendum w tej sprawie i pytanie się Polaków, którzy GÓWNO WIEDZĄ na temat EA, czy EA należy budować?

9.     9.  Nie będę się pytał o jakiekolwiek studium n/t sensu budowy EA w Polsce, bo powinno być. Ale zapytam się, kto takie studium/raport wykonywał dla Polski? Jeżeli ktoś powiązany np. z przemysłem energetyki atomowej np. Francji, to zadam drugie pytanie: ile lat więzienia powinna dostać osoba za to odpowiedzialna?

10.  10. Ilu górników na całym świecie ginie przy wydobyciu węgla a ilu ludzi gnie przy wydobyciu paliwa do EA?

11.   11.Czy do składowania wysoce radioaktywnych odpadów EA mogą być wykorzystywane stare wyrobiska w kopalniach węgla?

Na początek wystarczy i mniemam, że raczej nikt z rządu na te pytania mi nie odpowie więc właściwie tylko dla swojej satysfakcji je zadałem.

Prosta i tania reklama w Internecie sprzedawana za pomocą AdTaily(PLALLADTAILY0002) WAU_tab('9bn09paqq57v', 'bottom-center')

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka