Andrzejmat Andrzejmat
243
BLOG

JESZCZE WICHITA

Andrzejmat Andrzejmat Polityka Obserwuj notkę 8

Kompetentny przedstawiciel WICHITY rzekomo stwierdził, iż drzwi TU 154 nie mogły wbić się w glebę bez uzyskania dodatkowej energii - co dowodzić ma eksplozji, która tejże energii dostarczyła.
No i drzwi przy cudownej synchronizacji kątów roll i momentu właściwej spośród licznych eksplozji zostały WYSTRZELONE.
Kompetentny bloger i fizyk Pan Michal Jaworski słusznie w swym blogu ubolewa, że mądrzący się inni blogerzy "zamachisci"
nie znają ze szkoły wzoru łączącego drogę hamowania, prędkość i przyspieszenie w postaci:
V^2 = 2*s*a .
Nie zaznaczając jednak, że ta szkolna zależność jest słuszna tylko dla ruchu ze starym przyspieszeniem - co oznacza stalą silę oporu.
To ma - w przybliżeniu - miejsce np przy WOLNYM wciskaniu czegoś w grunt o stałej wytrzymałości. I drzwi TAK mogły by być pozornie wciśnięte  silą kilkunastu ton. Z przyspieszeniem kilkudziesięciu "g", z początkową prędkością zagłębiania kilkunastu m/s
Ale TAK NIE JEST , bo wciskaniu "wstrzeleniem" towarzyszy opór zależny od prędkości zagłębiania. I skladowa oporu zależna od tej prędkości jest nieporównanie większą od tej wynikającej z wytrzymałości gruntu.
Proces "wstrzelenia" opisany być może nieliniowymi równaniami różniczkowymi - a poprawnie sformułowane i rozwiązane przez komputery (NIECH Wichity ????) wykażą przyspieszenia tysięcy "g", sprawowanie drzwi na placek, zagłębienie placka na góra kilkadziesiąt cm.
I to przy prędkości początkowej kilkadziesiąt m/s.
Z taką prędkością początkową ( film) leciały fragmenty budy symulującej kadłub samolotu rozwalany eksplozją w ramach zlecanych WAT-owi "badan".

Mam chwil parę wolnego czasu daleko od komputerów  - ale z kartką papieru.
Zrobię zgrubne oszacowanie.

(Zwykle mialem czas na zajmowanie się  rachunkami dotyczącymi WIARY SMOLEŃSKIEJ w czasie długich spacerów z psem. Niestety umarł).

Dla uproszczenia przyjmijmy zderzenie z powierzchnią wody - wtedy pozbędziemy się potrzeby uwzględniania wytrzymałości i gęstości gruntu. Wtedy z dobrym przybliżeniem opór i przyspieszenie są proporcjonalne do kwadratu prędkości zagłębiania.
Dla przykładu:
Prędkość początkową 30m/s
Powierzchnia kontaktu 0.3 m^2
Opór dla Cx = 1  -          360000 kG
Waga drzwi                    100kG

Czyli przyspieszenie   36000m/s^2
Czyli prędkość po 0.00001s zmniejszy się o   0,36m/s
Opór spadnie do pk. 352000 kG
 zagłębienie  3mm

I tak dalej. Może ktoś ma kartkę i ołówek, bo długopis się kończy....?

A może tu gdzieś się pomyliłem?!

Andrzejmat
O mnie Andrzejmat

Sceptyczny racjonalista, ani dogmatyczny liberał ani tym bardziej jego przeciwieństwo, bardziej pozytywista niż romantyk, uzależniony od książek - wielbiciel tak Kafki jak Haszka, tak Ludluma jak i Prousta, tak Clancy'ego jak Lema. Fan żeglarstwa, nart, rajdów samochodowych, kiedyś czynny zawodnik - kolarz. Miłośnik Mazur i Puszczy Białowieskiej. Czuje głęboką niechęć do fanatyzmów i fundamentalizmów w każdej postaci. Może trochę kosmopolita - a już z całą pewnością daleki od nacjonalizmów każdego koloru. ABSOLUTNIE "GORSZY SORT" jak to wyraża "klasyk".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka