barbados barbados
773
BLOG

Skarga została uznana za zasadną

barbados barbados Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Początek sprawy to styczeń 2010. Wracałem z pobytu w schronisku nad Morskim Okiem. 18 stycznia br. byłem na parkingu na Palenicy Białczańskiej, skąd odjeżdzają busy do Zakopanego.

Przebieg zdarzań opisałem w skardze skierowanej do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego o następujacej treści :

 

Zaskarżam  Zrzeszenie Transportu Prywatnego mające siedzibę w Zakopanem przy ulicyKościuszki 28

na mocy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe z art. 2 punkt 2 i z art. 3

punkt 1

o niedostosowywanie się do rozkładu jazdy na trasie Palenica Białczańska – Zakopane oraz braku aktualnego rozkładu jazdy

w/w trasy  na przystanku w Zakopanem w okolicach baru Fis( art. 18b punkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym )

i wnoszę o :

1.      Usprawnienie komunikacji busów na trasie Palenica Białczańska – Zakopane w zakresie przestrzegania przez przewoźników założonego

we wnioskach do licencji przewoźnika rozkładu jazdy.

    2. Wywieszenia na przystankach podległych Zrzeszeniu Transportu Prywatnego aktualnie obowiązującego rozkładu jazdy.

 

Uzasadnienie

            W dniu 18 stycznia br. około godziny 10.30 byłem na przystanku Palenica Białczańska.  Wywieszone na przystanku rozkłady jazdy są zdewastowane,

nie do odczytania.  Zapytałem jednego z przewoźników o której będzie następny bus do Zakopanego. Odpowiedział mi że za parę minut.

 W ciągu dwóch godzin żaden bus nie odjechał w kierunku Zakopanego.  Zapytałem kolejnego przewoźnika o godzinę odjazdu busa

 i dowiedziałem się : zgodnie z rozkładem 14.oo. Udałem się na przystanek Łysa Polana, gdzie rozkład jazdy był czytelny. Po zapoznaniu się z rozkładem stwierdziłem,

 iż trzy kursy wynikające z aktualnie obowiązującego rozkładu nie odbyły się pomimo obecności przewoźników na przystanku Palenica Białczańska.

              Na załączonych zdjęciach rozkładów jazdy z przystanku Łysa Polana zakreśliłem kolorem czerwonym kursy, które nie zostały realizowane 18 stycznia 2010.

Nadmienię, że z podobną sytuacją spotkałem się już kilkukrotnie na przystanku Palenica Białczańska.

              Ten stan sprawy uzasadnia wnioski skarżącego zgłoszone na wstępie.

 

 

Pismo o identycznej treści wysłałem również do Starosty Powiatu Tatrzańskiego Andrzeja Gąsienicy Makowskiego i do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi.

 

Wobec bezczynności w zaskarżonej sprawie Małopolskiego Inspektora Transportu Drogowego wystosowałem pismo do Wojewody Małopolskiego o następującej treści :

Ponowienie Skargi

 

     W dniu 23 stycznia br. złożyłem skargę w formie pisma e-mail ( pismo poniżej ) doMałopolskiego

 Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Krakowie. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem

 odpowiedzi na poniższe pismo.

   Zwracam się z gorącą prośbą do Pana Wojewody o wyjaśnienie zaskarżonej sprawy.

 

 

Jako finał sprawy pismo  o zasadności wniesionej skargi poniżej :

 

 

 

 

Moją skargę można połączyć z następującym artykułem z prasy :

www.dziennik.krakow.pl/pl/region/zakopane/1052533-pasazer-jak-sardynka-zdany-na-laske-kierowcy.html

barbados
O mnie barbados

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości