Bartosz Józwiak Bartosz Józwiak
160
BLOG

"Przypowieść" na dziś

Bartosz Józwiak Bartosz Józwiak Polityka Obserwuj notkę 0

„Niedawno, kiedy pracowałam w ogródku, moi sąsiedzi, wracający ze
spaceru, zatrzymali się na pogawędkę. Podczas rozmowy zapytałam ich
córeczkę, kim chciałaby być, gdy dorośnie. Powiedziała, że chce zostać
prezydentem. Jej rodzice oboje są postępowymi demokratami, zapytałam
więc, "Gdybyś była prezydentem, co zrobiłabyś w pierwszej kolejności?"
Odpowiedziała, "Dałabym jedzenie i domy wszystkim bezdomnym ludziom."
Jej rodzice nie kryli dumy! "Cóż za szczytny cel! - powiedziałam - Ale
nie musisz zwlekać, aż zostaniesz prezydentem, by to uczynić!". "Jak
to?" zapytała. Odpowiedziałam jej, "Możesz przyjść do mnie, skosić mój
trawnik, powyrywać chwasty i przyciąć żywopłot, a ja zapłacę ci 50
dolarów. Potem będziesz mogła pójść pod supermarket, gdzie kręci się
bezdomny i dać mu te 50 dolarów, by odłożył na jedzenie i dom."
Dziewczynka zastanowiła się przez chwilę, po czym spojrzała mi prosto
w oczy i zapytała, "A dlaczego ten bezdomny nie przyjdzie do pani i
nie zrobi tych wszystkich rzeczy, a pani po prostu jemu da te
pieniądze?" Powiedziałam "Witaj w Unii Polityki Realnej". Jej rodzice
już się do mnie nie odzywają.”
 
Parafraza oryginalnego, amerykańskiego tekstu ze strony:

 http://www.joemonster.org/art/21056/Wielopak_Weekendowy_CDLXXXVI 

                                   

Magna res libertas – wolność jest wartością największą. To słowa umieszczone na pomniku ku czci pułkownika Jerzego Wołodyjowskiego w Kamieńcu Podolskim. Słowa, które mogę nazwać moim programem. Praca: Jestem doktorem archeologii, adiunktem w Instytucie Archeologii Uniwersytetu Gdańskiego. Polityka: pełnię funkcję prezesa Unii Polityki Realnej. Zainteresowania: jest ich wiele, między innymi: historia myśli politycznej, historia rycerstwa i ziemiaństwa wielkopolskiego, alpinizm, muzyka baroku, fajka, piłka nożna i żużel. Więcej informacji o mnie znajdą Państwo na www.bartosz.jozwiak.upr.org.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka